Internet i.c.m Google Home

Hallo mensen,

Afgelopen maandag ontving ik van tweak een fritzbox 5490. Zo blij als een kind aansluiten en werkt op mijn laptop prima, maar wat schetst mijn verbazing: alle google homes in huis hebben na een paar minuten geen verbinding meer, of vallen dan snel weer uit. Ook mijn mediabox (mutant) kan geen youtube meer afspelen, en ook sommige iptv zenders doen het ook niet. Het is zeker geen ip conflict, want ben al drie dagen op zoek waar het probleem zit en al mijn apparatuur zit in de juiste range (en geen dubbele ip-adressen)

Ga ik terug naar de connectbox (ziggo) werkt alles weer prima. (Kan fritzbox defect zijn?)

Hoop dat iemand hier enig idee heeft, want ik loop nu vast. (Het is net of ik niet volledige toegang heb)

Bij voorbaat dank !!!

Welk IP-adres krijg je van Tweak?
Als je nog met een IPv4 adres van Tweak werkt kan het zijn dat dit adres niet als een Nederlands adres wordt gezien. Dan kunnen allerlei diensten ermee ophouden …

Kijk ook eens hier:

Beste Bernd, bedankt voor je reactie…!! ik kan het ip adres niet meer testen omdat ik het modem heb geretouneerd, maar dacht dat ik een ip in 'shertogenbosch had. Alle google homes in huis bleven wel verbinding houden alleen bij een commando was er een fout opgetreden dus denk dat het 2weg systeem is. (Ook ik kom toevallig uit de hoeksewaard) helaas is tweak niet zo behulpzaam om het probleem op te lossen. Meeste legale iptv’s werken maar die van qmusic geeft zwart beeld. Bij gebruik van enigma2 box werkt alles behalve de youtube plugin. Ik hoop dat de fritzbox het probleem is, maar lijkt me meer dat ik nog geen volledige toegang heb tot internet, of kan dat ook niet?

Tweak gaat het probleem niet oplossen dus hoop dat hier iemand is die enig idee heeft ?

Thanks !

Heb inmiddels via speedtest het tweak ip adres achterhaald: 82.197.204.175, als ik deze aanspreek dan krijg ik gelijk dat hij als schadelijk aangemerkt wordt, dus lijkt me duidelijk dat mijn probleem zit in ip adres. Waarom geeft tweak deze ip’s in vredesnaam uit ?

Waar test je die dan.
Ip adressen zijn niet echt goedkoop, als je ze überhaupt nog kan krijgen, dus kan best zijn dat je het ip van een oude klant hebt die wat raars deed.
Meestal wilt de klantenservice wel een nieuwe uitdelen, als je iemand treft die dat kan.


Oh dat heeft niks met je IP te maken.
F-secure denkt gewoon “huh dat is geen domeinnaam laat staan met https, dat is eng”

Volgens de kenners van Tweak ligt het aan het “grijze” gebied iptv,
Jochem weet niet dat er ook legale iptv is, en ze helpen niet met randapparatuur die ze zelf geleverd hebben.

Ze bedoelen randapparatuur zoals je google home speakers e.d.

Als je een nieuwe fritzbox hebt en die het ook niet doet dan ligt het misschien toch aan Google, je eigen config of gewoon te weinig geduld. Netwerk switchen duurt soms even.

En tuurlijk is er legale iptv, daarom is het ook een grijs gebied geen zwarte

Dit slaat helemaal nergens op! Fsecure doet dit niet voor niets.
Dit ip staat gewoon ergens op een blacklist!

Heel raar dat alles bij deze meneer gewoon werkt op ziggo en niet bij tweak!

Eigen config, en te weinig geduld ? Een fritzbox naar fabrieksinstellingen, wifi aan en google home aanmelden op wifinetwerk. Dit heeft niets met geduld te maken. Ik heb overigens geen nieuwe fritzbox gekregen,maar een gebruikte en de 4 google homes die ik thuis heb zijn echt niet alle 4 kapot ! terug naar connectbox van ziggo en alles werkt. Snap niet dat het steeds geschoven wordt op een eigen fout.

Het trieste zoals ik het hier lees ,is dat ze geen enkele actie ondernemen om dit op te lossen en moet je het maar zelf uitzoeken…

Wat voor waardeloze helpdesk/provider ben je dan?!

In de afgelopen jaren dat ik een helpdesk nodig had (gelukkig maar heel weinig) ben ik altijd geholpen tot dat het opgelost was. Volgens mij is dat ook de taak van een leverancier. En anders blijven ze gewoon in gebreken!

Het doet wss hetzelfde als je een ip van Google in de adresbalk intypt.

Helemaal geen blacklist te bekennen.

Met geduld bedoel ik dat het soms even duurt voordat apparaten netjes werken op een nieuw netwerk. Zeker als de oude nog in de buurt is.

Tweak doet in deze wat ze moeten doen, internet leveren, wat het denk ik doet voor je pc etc.
Een probleem met Google is niet aan hun om op te lossen, daar is google voor.

Maar verder misschien stoppen met dat deel van de discussie, en eens gaan onderzoeken of er een manier is om de googles aan het werk te krijgen.
Wat is de foutmelding die je krijgt van de speakers, met welke actie?

Ik gebruik ook f secure en toch gek dat het dan met andere ipadressen niet is.[quote=“grafzicht, post:13, topic:2178, full:true”]
Het doet wss hetzelfde als je een ip van Google in de adresbalk intypt.

Helemaal geen blacklist te bekennen.
[/quote]

Het klopt gewoon niet. En het excuus dat ip adressen duur zijn gaat toch niet op voor een klant. Tweak bied internet aan dan moeten ze er ook voor zorgen dat het werkt zoals het moet werken. Alles daarbuiten blijven ze in gebreken!

ip google

Op dit ip gaat hij gewoon naar google…
Een dns 8.8.8.8 ip adres van google geen probleem.
Nog een aantal adressen geprobeerd, maar geen probleem, dan blijf jij volhouden dat het aan f secure ligt, Onzin dus.

Pingen is wat anders dan het in de browser intypen…

Er is helemaal niks mis met het IP, dus dat is het niet.

Ik weet ook wel dat pingen niet het zelfde is. Maar moest toch een ip adres achterhalen van google. Vandaar even gepingt zodat ik dit ipadres te zien kreeg, Deze ingetoetst in de browser en zoals ik al zei gaat dit ipadres gewoon naar google.nl.

Leg mij eens uit waarom alles op ziggo gewoon werkt (wat vaak dezelfde iprange heeft als een fritzbox) en bij tweak niet.

Ik ben zelf vorige week overgestapt van xs4all naar freedom. Ook in de hoekschewaard waar deze meneer woont en efiber de glaslijn heeft aangelegd. Hier werkte alles direct na het opprikken van het modem. ja ook incl 5 google home apparaten…

Dus waar jij als it-er vandaan haal dat je het de tijd moet geven slaat toch echt nergens op.

Wat een onzin…!!!

Ik kijk het al aan vanaf vorige week maandag. Snap niet dat je je aangevallen voelt. Een google home aansluiten op internet en 4 dagen wachten of hij het misschien gaat doen?

Een forum lijkt me juist om info te delen, en gaan onderzoeken waarom mijn smarthome het niet meer doet, dat doe ik juist in deze discussie.
(melding google home: “er is een fout opgetreden, probeer het over 2 minuten opnieuw”) Dit krijg ik bij alle commando’s

Natuurlijk zegt Tweak we leveren internet, en mensen met een pc of laptop hebben dan internet,
maar ik vind niet dat ik me met dat antwoord af moet laten schepen, omdat mijn hele huis met internet verbonden is. Uiteraard hoef je ook niet te reageren op deze discussie, maar ik kan nooit de enige zijn met deze problemen.

Ah dan heeft Google dat iets beter geregeld.
Maar maakt verder niet uit, als je mijn ip invult zou F-secure ook gaan zeuren.

Misschien had jij geluk, of een ander netwerk opbouw. In mijn ervaring moeten apparaten, zeker multicast dingen als home mini’s, een klein beetje wennen aan een verandering.

Ik heb geen idee hoe lang je al wacht, je hebt het enkel over minuten.
Ik voel me helemaal niet aangevallen, ik probeerde de boel van zeiken op tweak naar een productief iets te brengen.
Ik zal m’n mond verder wel houden, maar wil nog even melden dat je misschien de klantenservice van Google eens moet vragen, tis immers hun product.