Internet i.c.m Google Home

Google home wennen aan verandering?
Ik heb de nest hub naar fabrieksinstellingen gezet, waar moet hij dan in vredesnaam aan wennen?

Als tweak mij gewoon een ander ip adres geeft dan kan ik verder gaan kijken, had een bruikleen fritzbox en heb deze geretouneerd en zelf een nieuwe aangeschaft, maar problemen zijn er nog steeds, dus ik kan niet verder in het onderzoek.

Ik zou jouw probleem in het andere topic voortzetten (Geo blocking in de Hoekse Waard?) en deze laten voor wat het is. Het zou Grafzicht sieren als hij zich dan stil houdt.

Beste BerndGaykema,

Heel wijs, ik probeer gewoon een oplossing te vinden voor mijn problemen.
Heb inmiddels zelf een nieuwe fritzbox besteld, en als die dezelfde problemen geeft ga ik er gewoon van uit dat tweak mij een ander ip adres wilt geven om Geo blocking in de hoeksewaard uit te sluiten. Voor mij mag dit topic gesloten worden, en na dinsdag hoop ik er met tweak uit te komen ! fijn weekend iedereenā€¦

1 like

Nope, Fsecure mist gewoon een geldig SSL Certificaat !!! niets meer niets minderā€¦ Zelfs als je naar je eigen webserver op 192ā€¦ wilt gaan begint die te mekkeren.

1 like

Ook dat slaat weer nergens op. Er zijn nog genoeg servers en dergelijke die benadert moeten/kunnen worden via http.

Wanneer browsers in die gevallen al waarschuwen voor een onveilig site zou het mij ook niet verbazen dat Fsecure zich aan de basis beveiliging houdt.
Misschien is dat dan blijkbaar gelijk blokkeren.

1 like

Even een update: vandaag nieuw modem gekocht, en wat blijkt tweak heeft me een nieuw ip-adres gegeven, en alles werkt !!! Zelfs mijn google homes hebben niet hoeven wennen aan het nieuwe netwerk. :joy: :joy: :joy:

Heb ik zonder netwerkervaring toch gelijk gehad, en f-secure is toch zo gek nog niet !

Hoop dat de netwerkmannen hier toch wat van geleerd hebben (grafzicht), Ook het grijze gedeelte: q-music iptv doet hetā€¦

andere normale mensen, bedankt voor het meedenken !!!

Ander IP want andere hardware.
Maar fijn dat je fritzbox werkt.

Ik ga weer verder met mn master internet science :wink:
Succes met f-secure verder.

Ik vermoed dat dit puur toeval is. Je probleem was waarschijnlijk precies hetzelfde als deze post. Je hangt nl. ook op een switch waar zoā€™n probleem van toepassing was. Om hier iets specifieker over te zijn: IPv6, wat op je vorige Fritzbox aan stond, was op de switch waar je verbinding aan hangt niet goed geconfigureerd. Daardoor werkten IPv6-verbindingen niet naar behoren. Je apparaten kregen IPv6-adressen en poogden verbinding te maken op IPv6 wat niet lukte. Youtube bijvoorbeeld gaat standaard over IPv6, wat verklaart waarom dat op je mediabox niet meer werkte.

Ik weet vrij zeker dat als je de boel terugbouwt naar hoe het was - als dat Ć¼berhaupt mogelijk is - het ook gewoon naar behoren werkt.

2 likes

Grafzicht: ā€œEen ip adres is aansluiting en niet modem gebondenā€ succes met je master internet scieneā€¦!!!

Ipv4 is nog Mac-adres gebonden bij tweak.
Ipv6 werkt anders, maar dat is gefixt door Johan.

Overigens had Johan het over de wijkswitch, niet je eigen apparatuur.

Glasvezel heeft trouwens geen modems.

Wat is dit wederom weer een rare uitspraak!

Toch bizar dat Tweak er niets over heeft gemeld dat ze deze aanpassing hebben gedaan.
Kleine moeite lijkt mij.

Maar waarom zeggen ze dan bij de helpdesk dat alles oke werkt?

Nu blijkt dat het een configuratie fout aan jullie zijde was, hebben ze eerst een klant uren/dagen laten tobben.
Een goede helpdesk had er alles aan gedaan om het lek boven te krijgen,.

Hopelijk weer wat geleerd ;-)!

Ben blij dat satlinks eindelijk normaal internet heeftā€¦ Enjoy

Vanuit helpdesk-oogpunt functioneerde de verbinding naar behoren. Ik denk dat je geen helpdesk zult vinden die dergelijke problemen kan constateren.

Helpdesks, zowel bij ons als bij andere ISPā€™s, hebben maar beperkt inzicht in het functioneren van een internetverbinding. Helemaal als er problemen optreden optreden op klant-apparatuur is er bar weinig wat een helpdesk kan zien.

Ik weet het niet hoor, als een nieuwe klant zich met problemen meld en hij wordt zo afgescheept door een HELPdesk. Volgens mij gaat er dan toch iets niet helemaal goed.

Natuurlijk begrijp ik dat er grenzen zijn qua ondersteuning, maar dat er totaal geen moeite is gedaan na vele malen aangeven van het probleem, heb ik nog nooit meegemaakt.

Maar misschien ben ik al die jaren verwend geweest met een xs4all helpdesk!

Inmiddels nieuw vast ip-adres gekregenā€¦alles werkt prefect !..Dus deze discussie kan gesloten worden !

Uit een andere IP-range?

Beste Bernd klopt: 84.245.9ā€¦

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.