Help jij ons 10 Gigabit te testen?

Beste,

Ik heb een uit de hand gelopen hobby: het verspreiden van Linux ISOs via bittorrent.

Indien jullie graag routering van verkeer en verkeer over transits willen testen dan kan ik daarbij helpen.

Ik heb een internet only abonnement en woon in Dronten.

1 like

Al jaren op 1Gb en krijg dat hier niet altijd vol :laughing:
Maar desondanks zou ik ook graag mee testen.
Almere Postcodegebied 1317 (vlak achter jullie kantoor)
Op dit moment heb ik alleen internet en gebruik mijn eigen apparatuur.

Count me in! I have already started moving my home network to 10Gbit, and also at work I am working with 10/25/40/100Gbit networks every day, as a systems and network engineer. Location: Almere Buiten

Als webdeveloper werk ik heel graag mee aan deze test!
Het lijkt me tof om de limieten van je internetverbinding op te zoeken, ik ben hiervoor ook bereid om eventueel netwerkapparatuur aan te schaffen die 10gbit kan verwerken. Natuurlijk is het ook mooi om hier lekker over te braggen, en mensen met een ADSL-lijntje jaloers te maken.

Meewerken aan wat tests en het geven van feedback vind ik geen probleem mits het een beetje op tijd wordt aangekondigd. Ik zit zelf nu al op 1gbit in Leeuwarden. En ik werk thuis voornamelijk op macOS. Al heb ik wel wat Windows bakken staan mochten die nodig zijn.

Mochten jullie mij uitkiezen dan kom ik graag in contact om de verdere zaken af te handelen :muscle:

Sweet!

Ben ‘un Liwwadder’ en een echte forumtijger in ruste maar ontwaak hier graag voor. Ik ben 54 jaar met 2 kids, drie computers in huis en 4 telefoonabbo’s in huis. Ikzelf ben een echte leecher en ooit was ik een monsteruploader. Ben wel iets ontwikkeld in netwerktechniek maar ben vooral een projectrat die vooral zoekt naar mogelijkheden en onmogelijkheden met betrekking tot gebruikersmogelijkheden.

Voor wat betreft 10 Gigabit testen, ben heel benieuwd of het de gamers, leechers en studenten in onze huishouding zo blij maakt dat we een eventuele voortzetting ook omzetten naar een definitief abonnement.

Groetz,

Liwwie

1 like

Kijk hier wel naar uit. Vraag me af of het me de extra kosten waard zal zijn, maar dat is een kwestie van mezelf overtuigen dat ik dat nodig heb. En denk dat een speedtest mij al snel kan overtuigen. En vergeleken met de recent aangekondigde verbinding van 1Gbit van Ziggo voor 100 euries per maand, nog goed te verantwoorden. (dat is dan 1000/50, niet 1Gbe Symmetrisch >.>)

Maar goed. Ik doe maar wat graag mee met opscheppen ov - eeeeh
 testen van een 10GbE verbinding.
Heb thuis een HA Proxmox clustertje draaien die volledig op 10GbE zit, mijn pc natuurlijk ook. Momenteel komt de fiber hier kaal op binnen en wordt door een PFSense VM omgezet naar de rest van m’n netwerk.

Ben een enthousiasteling m.b.t. ict en netwerk, maar zeker geen professional. Waarom juist ik dan de perfecte kandidaat ben? Wellicht omdat ik ook een reĂ«el deel van de doelgroep ben. Een techneut in hart en nieren, maar niet zo bekend met alle in’s en out’s van netwerken dat ik alle problemen waar ik tegenaan loop zelf even 123 op los. Kan handig zijn voor het verfijnen van installatie instructies.

1 like

hallo! wat is er mooier dan een super snelle verbinding testen in een klein dorp!
Ik meld me hierbij graag aan!

10 Gigabit in Drogteropslagen klinkt al mooi toch?

@Nando begrijpen we het goed ?
is de test maar voor twee maanden?
weten jullie ook al wat het zou kosten inclusief tv en 10Gigabit

nb kreeg geen budget om maar 2 maanden te testen, op de kabels na is nl nog niets voorbereid voor 10Gigabit
als dat echt zo is dan laat ik hem schieten en meld ik mij dan meteen weer af.

Zou graag meedoen met de 10Gb pilot in Leeuwarden.
Werk als ICTer veel thuis en wissel regelmatig veel data uit.
Daarnaast heb ik een groot gezin met 5 kids die de hele dag streamen en online gamen.
Lijkt me representatief voor jullie 10Gb doelgroep.
Ook kan ik jullie voorzien van de nodige technische feedback.

Als bewoner van De Wolden doe ik graag mee aan jullie test. Als senior gebruiker lijkt het mij zinvol om bij de nieuwe ontwikkelingen betrokken te zijn/blijven

Hi @MrD, de testfase is inderdaad tot het einde van het jaar. Een kostenplaatje voor TV met 10Gig hebben we nog niet. Voor de tests richten we ons voor nu enkel op Internet Only. Mocht je je aanmelding terug willen trekken laat het dan even weten, dan houden wij hier rekening mee :wink:.

Ik word zelf alweer een jaartje ouder en gaat alles wat trager:wink: maar m’n internet kan er weer wat tempo in gaan brengen haha dus ja kom maar op met die turbo:stuck_out_tongue_winking_eye:

Zou super zijn
!!!
Ik beschik over de (netwerk)kennis, vaardigheden en apparatuur om op hoge netwerksnelheden te testen. Ook in combinatie met IPTV(streaming, multicast en transcoding)
dus ja heel graag !!!

@Nando in welk tijdsbestek moet dit?? en wanneer kan/ga je eventueel leveren
want klok loopt lekker door

Als trouwe TWEAK klant zou super zijn om zo’n snelle lijn te mogen testen in Almere Poort! Op dit moment heb ik verschillende systemen draaien die de nodige data opslurpen, denk aan remote back-ups (prive), NAS cloud diensten, home domotica, camera systemen die continu beelden wegschrijven in Full HD etc. Het zou leuk zijn als ik wordt geselecteerd!

Jaaaaa dat lijkt me nou gaaf man! Werk zelf in de IT en heb een huidige 1g verbinding van jullie momenteel. Ben wel benieuwd wat dit met mijn thuis infra doet als het 10x de speed krijgt, maar ook de mogelijkheden testen waar de grenzen van zon lijn liggen. Pronken naar mijn werk dat mijn prive lijn beter is dan de zakelijke is altijd leuk :wink:

Wat gaan jullie doen met de 10 Gigabit SFP+ modules. Gaat dit sfp+ naar koper(rj45) of naar glas aansluitingen? Heeft natuurlijk wel impact voor de achterliggende hardware die er op aangesloten wordt.

Mochten jullie 10GBASE-T SFP+ transceivers uitlenen dan test ik graag voor tweak!

Beste,

als doorgewinterde ITer (geen kantoor automatisering) en tevreden abonnee vanaf het eerste uur bij jullie ben ik best bereid mee te werken met tests, vragen en experimenten van jullie technische team. En 10Gb just for the fun of it? Graag zelfs. Bekt ook wel leuk op een feestje.

Ik ben benieuwd naar de aanpak, uitkomst en of het jullie wat opgeleverd heeft uiteindelijk.

NB. op voorhand ben ik ook ook bereid mee te werken aan het testen van bellen en televisie.
Dat laatste met klem omdat ik anders vrouw en kind in mn nek heb.

Cheers,

Dennis

hallo,

ik wil u graag helpen met het testen van 10gb net. ik zit in een nieuw gebied dus een uitgelezen kans voor een uitbreiding van het net.

mvgr.
martin

Hier ook een liefhebber voor de test. Woonachtig in Almere en ex-werknemer van Tweak. :wink: