Help jij ons 10 Gigabit te testen?

hierbij meld ik me aan om 10GB te testen, heel gaaf om het snelste internet van Nederland te hebben

1 like

Bij deze meld ik me ook aan (Enschede 7521)

1 like

Hier een van de eerste dag gebruikers van Gigabit in Almere toen het beschikbaar kwam. Al vele jaren met veel plezier gebruik makend van de mogelijkheden bij ons thuis.
Nu zijn wij een ‘gewoon’ gezin en ook niet bovengemiddeld technisch ingesteld dus het is misschien een ietwat grotere uitdaging om hiermee aan de slag te gaan (wetende dat het risico is dat we soms wat problemen kunnen ervaren).
Aan de andere kant betekent dit ook dat je gebruikerservaringen gaat krijgen van ‘normale’ gebruikers die je alvast voorbereiden op wat er eventueel komen gaat wanneer dit op grote schaal uitgerold gaat worden over alle regio’s waar nu Gigabit al beschikbaar is.
Daarnaast is dit ook meteen een mooie gelegenheid om het thuisnetwerk sowieso weer eens van de nodige upgrades te voorzien om ook echt goed te kunnen testen met de 10Gb.
Ook is het goed om de ervaring te krijgen met stabiliteit en performance, aangezien bij de originele oplevering er al wat uitdagingen waren vanwege de verbinding naar het KPN verdeelstation in onze wijk toen (en dat we met een beetje tweaken toen bijna op de maximale snelheid kwamen).
Daarom denk ik dat wij ideaal kunnen zijn om de nodige testen en feedback te kunnen aanleveren vanuit een ‘normale huis-tuin-en-keuken’ gebruiker.

2 likes

Doe graag mee. Al 10g spulletjes in huis.
Heb wel TV via jullie.
Dus als TV wordt meegeleverd ben ik van de partij. Anders krijg ik ruzie met de rest van de familie.

2 likes

Hi Tweak,
Wij (gezin van 5) doen graag mee met de 10G test. Wij hebben al de 1G verbinding die uitstekend werkt.
Wij hebben (bewust) geen TV thuis, Alles op alle apparaten(tv`s, tablets, telefoon) streamen wij,(Netflix, plex, disney+, videoland en Ziggo Go (van de schoonouders :wink:
Ernaast haal ik zo nu en dan wat binnen via nieuwsgroepen.
ons huis is gebouwd om samsung smartthings. Dit alles geeft aan u belangrijk een goeie stabiele verbinding voor ons is.

Graag komen wij in aanmerking voor de pilot.

1 like

Graag meld ik me aan voor 10 Gigabit. Ben al sinds 2014 een trouwe klant met een SmartHome, dus kom maar op!

1 like

Een gezin met 2 pubers en 2 volwassenen die ook heel veel doen op internet.

Een prima basis voor de test.
Kortom we melden ons aan.
Heb zelf ook in deze wereld gewerkt kan jullie dus ook van een breder antwoord voorzien.
Mvg,
John.

1 like

Ik heb al jaren, ik denk dat ik een van de eerste batch groep in Enschede was met een 1000 Mbit verbinding van Tweak daarvoor altijd een 200mbit verbinding van tweak gehad. Ik zou het erg leuk vinden om een 10 Gbit verbinding testen.
Een deel van mijn interne netwerk maakt al gebruik van 10 Gbit.

1 like

Ook ik zou graag mee willen doen aan de 10 Gigabit pilot.

1 like

Doe graag mee met deze test. Werk veel aan huis en heb hierdoor een stabiele verbinding nodig, ook werk ik met overdracht van grote bestanden. Stabiele en snelle verbinding is daardoor altijd wenselijk.

1 like

Lijkt me heel leuk om mee te doen met de pilot. Ik zou dan wel wat aanpassingen aan mijn thuisnetwerk moeten doen en waarschijnlijk heb ik een snellere NAS nodig :grimacing:

1 like

Het lijkt mij mooi om hier aan deel te nemen. Met alle apparatuur in ons slimme huis en het vele thuiswerken lijkt mij dit een ideale manier om mee te werken aan de volgende stap in deze ontwikkeling

1 like

Hi, ik zou graag mee willen doen. Ik heb een smart home en een internet gerelateerde baan, doe veel met internet en multimedia, werk veel van huis en heb al jaren de snelste verbindingen. De infrastructuur van mijn huis leent zich ook prima voor de 10 GBit verbinding :slight_smile:

2 likes

Op het moment dat de mail binnenkwam was ik zeer enthousiast. Mijn huidige verbinding gebruik ik regelmatig volledig (960Mbit up en down) en alhoewel ik 10Gbit niet volledig zal kunnen gebruiken (NIC in mijn moederbord is een Gbit kaart en geen 10Gbit) zou ik toch een aardig eind moeten komen met meerdere systemen. Zelf ben ik systeembeheerder voor een instelling met 1000 medewerkers waar ook netwerk problemen aan bod komen. Het testen op stabiliteit is voor mij geen probleem Daarnaast ben ik door mijn werkzaamheden ervan bewust dat er soms problemen voordoen die niet direct opgelost kunnen worden.

De prijs na de test periode vind ik dan wel weer een beetje tegenvallen. Wij testen de verbinding gratis en steken hier tijd in om jullie te woord te staan. In theorie is het mogelijk dat de verbinding zeer slecht werkt en dat we regelmatig geen internet hebben of misschien wel uren met jullie aan de telefoon zitten om het probleem op te lossen. Daar had nog wel een iets beter aanbod tegen over mogen staan aangezien ik nu +/- 40 euro betaal, 89 is dan wel aan de hoge kant.

Ik denk niet dat ik deze prijs uiteindelijk wil betalen. Dat maakt het testen toch wat minder leuk aangezien ik na het testen dan weer moet afkicken :wink:

1 like

Als het mogelijk is in Dronten, wil ik graag meedoen!
Vanaf het eerste moment van het www, heb ik al een internetverbinding.
Je kunt mij dus een pionier noemen!

1 like

ook ik doe graag mee met de 10 GB test.
Maak gebruik van IP om diverse apparaten slim te bedienen, daarnaast jonge kinderen, welke veel gebruik maken van internet en video diensten als youtube, netflix etc etc.
Zelf werkt ik bij de lokale ziekenomroep en onderhoud ik het video en audio platform, waarbij snelheid altijd handig is voor het gemak.

Kortom graag.

met vriendelijke groet,

Dennis

1 like

Zou graag mee willen doen aan de 10 Gigabit pilot, ik woon in Almere en maak al gebruik van jullie internet-only abonnement
 Ik gebruik mijn verbinding niet voor iets speciaals naast de gebruikelijke downloads van game updates / source controlled software en het streamen van video’s maar mochten jullie testers willen hebben dan kan ik altijd helpen.

1 like

Vier dataslurpende gebruikers in huis
 do I need to say more :wink: Doe graag mee!

Geen super IT-nerd maar wel zeer geĂŻnteresseerd in een hele snelle en betrouwbare verbinding.

1 like

Ik kan wel meedoen. Het lijkt me leuk om te helpen. Ik weet niet of jullie al vrijwilligers hebben in Almere poort.

1 like

Ja, ik help Tweak graag met het testen van 10 Gigabit internet in Enschede. Graag hoor ik of ik ben geselecteerd :slight_smile:

1 like