Help jij ons 10 Gigabit te testen?

@randal slecht nieuws is ook nieuws

maar heb ondertussen de hoop wel opgegeven.

zet mijn router maar op MP denk ik

1 like

Ik denk niet zo zeer dat er echt slecht nieuws is. Alleen het hele 10 Gigabit is volgens mij door de samenwerking met Freedom een beetje op z’n gat komen te liggen. Mijn vermoeden is dat ze dit met een aantal maanden weer zullen herpakken.

Tweak is denk ik ook vooruit aan het plannen wat betreft uitbreiding van Coanet. KPN doet steeds moeilijker, dus zal Tweak meer op haar eigen netwerk moeten inzetten.

1 like

snap ik wel maar heeft niemand even dan even 1 minuut de tijd om te zeggen
jammer joh nog even wachten.
en die tester zwijgt ook, hoop overigens niet dat hem iets overkomen maar daar lijkt het wel op.

maar misschien komt het wel weer door mijn opvoeding, als iemand mij iets vraagt geef ik nl gewoon antwoord.

1 like

MrD,

Jij bent dus net als ik, indien iemand een vraag stelt geef ik antwoord, of het antwoord past of niet, maar zo hoort het.
En laten wij maar hopen dat alles goed gaat met en bij Remco, want dat is belangrijker.

En verder wachten wij maar rustig af, er komt vast wel een antwoord van Randal Peelen daar ben ik van overtuigd.

Iedereen een goede gezondheid toegewenst.

Groetjes,
Hans Snuiverink

1 like

Nog steeds geen nieuwe info???

Nope.
Ze zullen wel kramp in de vingers hebben gekregen door het typen van de update over IPv6. Eerst weer uitrusten.

1 like

Is natuurlijk ook erg inspannend!

1 like

Komt allemaal wel, het is voor Tweak ook nieuw, dus er moet wel wat gedaan
worden. Maar ik ben overtuigd dat er een verslag komt

Groetjes,
Snuif

Zit hier ook klaar om te bestellen.

1 like

Shut up and take my money! :wink:

1 like

Kom maar door met die bandbreedte. Al is mijn 1Gbit nog steeds sneller dan mijn kantoor verbinding :slight_smile:

1 like

6 maand verder!!! :crazy_face:

2 likes

Nog steeds radiostilte hier??

Het nieuwsbericht is niet meer dan dat, een nieuwsbericht.

Een hoax en meerdere ruggen armer :frowning:

1 like

Ruggen armer?
Als je alvast apparatuur gekocht hebt is dat natuurlijk compleet je eigen schuld, maar je hebt nog steeds een stevig thuisnetwerk waar genoeg mee te doen is.

Ik moet zeggen dat voor deze aankondiging gedaan was ik al 10gbit thuisnetwerk wou, nu heeft deze post me wel beetje een “excuus” gegeven om t daadwerkelijk te doen, al compleet wetend natuurlijk dat ze t elke dag konden droppen en dat is geen probleem.

Ik heb nu 2x gbit provider en voor dingen zoals netflix/youtube e.d. wordt dit mooi geloadbalanced wat wel mooi is, met speedtests haal ik ook 1.8gbit. Dus ook zonder 10gbit kun je er al leuk mee spelen. Lokaal netwerk heavy applicaties testen e.d.

Maar al en al toch jammer dat er geen update komt. Wat dat betreft heb ik alleen de juiste SFP module nodig en moet tweak even de kabel ompatchen in de netwerkcentrale en ik kan voor ze testen. Mocht het dit jaar niet gebeuren, jammer maar dat kan ik begrijpen, alleen hoop wel graag op een update waarmee ze eventueel kunnen zeggen van we proberen het in 2021 weer op te pakken oid.

Nu maar even genieten van mijn 20gbit iperf naar mn router

1 like

Ik zou best wel dit willen testen. ik heb zelfs thuis een 10gb netwerk en 10gb gateway om dit volledig te kunnen testen.
mocht tweak nog opzoek zijn naar mensen.

hit me up

Vindt het jammer dat er niet meer bekend is gemaakt over dit.
Je kunt ook laten weten “We zijn hier mee bezig.”

1 like

Het is idd akelig stil hier!

Een update zou toch wel fijn zijn, of zeg gewoon dat het niet meer gaat komen.

Inderdaad. Ik begrijp nog steeds niet wat er zo moeilijk is aan het leveren van 10G Internet Only als trial vs. 1G; het is letterlijk niet meer dan de klantfiber op een andere interface op de POP aansluiten (en bij de klant een CRS305 neerzetten in plaats van een media converter).

Even er vanuit gaande dat hun POP switches 10G blades/ports (kunnen) hebben, dan. Dat weet ik natuurlijk niet, al lijkt me dat gezien de interconnects naar hun backbone wel waarschijnlijk.

Maar goed, we zien het wel

1 like