FRITZ!Box 5530 Fiber met Wifi 6 en 2.5 Gb/s LAN

update 7.25 fritzbox is beschikbaar

Top! Gelijk maar even 07.25 geïnstalleerd. Moet wel zeggen dat de laatste uitval op 15 maart was. Zelfs tijdens de DDoS van maandag had, afgezien van traagheid, geen uitval!

1 like

Als ook Sander Kerkhoff een positief geluid laat horen is het probleem misschien verleden tijd…

de 5530 is offline hier. Ik ben even terug op mijn eigen apparatuur(omada).
Ik wacht ff af wat de resultaten zijn, dan kijk ik wel wat ik doe

Dat is nu jammer. Juist jij, als grote trommer, zou je mening moeten geven over de laatste update. Wanneer het thuis rustig is misschien toch even aansluiten? Zou de 5530-gemeenschap bijzonder helpen.

@Sander_AVM, Ik heb gisteravond FW 7.25 geinstalleerd, echter is het modem zojuist opnieuw gecrashed. Ik heb de stekker eruit getrokken(in feite ben ik er wel klaar mee) en moet nu noodgedwongen terug naar Ziggo(die ik gelukkig nog niet heb opgezegd, maar wel dubbele kosten van heb), aangezien ik studerende kinderen heb die moeten kunnen vertrouwen op een goed werkende internet dienst, maar ook voor mijzelf die nagenoeg 100% thuis werkt. Op dit moment ben ik niet blij en ontevreden over de geleverde dienst i.c.m. de FritzBox 5530.

1 like

Dat is niet zo mooi.

Kun je aangeven wat de box precies deed? En deed je iets specifieks voor de box crashte?

Dit gaat hem dus niet worden.
Hier ook studerende kinderen. Ik ben er ook klaar mee. Ga geen poging meer doen helaas.

Waarom hebben we eigenlijk die 5530?

  • Gigabit Internet en Bellen €440,00
  • FRITZ!Box 5490 WiFi Router

Dit staat er op de website bij de abo’*s

De IP_Stack gaat (mijn inziens) onderuit of een intern memory probleem van de 5530. Gateway( .1 adres) is niet meer bereikbaar/reageert niet meer via LAN en/of Wifi. Onder andere bezig met Microsoft Teams meetingen en/of Zoom, mailen, browsen enz. Alle op dat moment actieve processen/applicaties die van het internet gebruikmaken worden onderbroken. Voor de duidelijkheid, LAN/WIFI verbinding blijft bestaan, maar geen internet meer mogelijk.

1 like

@sander_kerkhoff, IK dacht hetzelfde, alleen kreeg ik van Tweak te horen dat de 5490 niet meer leverbaar is/op voorraad.

Ik heb hetzelfde probleem toen heb ik het modem gereset en nu heb ik geen internet meer.
Hoe moet ik het modem instellen???
Fritzbox 5530 :rage: staat nu op de fabriek instellingen.
Is daar een file voor??

Hoe heb je hem gereset?

Als je naar internet - toegangsgegevens gaat en daar tweak selecteert, dan moet hij online komen.

Bij die van mij moest ik eerst onder systeem > regio en taal > landspecifieke instellingen nog voor Nederland kiezen en pas daarna Tweak selecteren onder Internet > toegangsgegevens.

1 like

Dat heb ik gedaan maar nog steeds geen internet

Hoi,
Dus je hebt Nederland en Tweak als ISP gekozen?
Zit de glasvezelkabel aan beide einden goed vast in de stekkers?
Knippert het ledje bij de SFP-module (daar waar de glasvezel op aangesloten is)? Of is deze constant groen/geel/rood? Of uit?

Zover ik kan zien zitten er geen leds op.
De glasvezel zit er goed in.

De SFP-module er al eens uitgetrokken en weer goed stevig teruggeduwd?

welke lampjes branden er op de 5530?