FRITZ!Box 5530 Fiber met Wifi 6 en 2.5 Gb/s LAN

Helaas, vanmorgen lag alles er weer uit

Yep, hier ook. Wederom weinig spannends qua belasting van de lijn. In dit geval: Netflix. Herstel duurde nog geen 2 minuten. Zou haast de neiging hebben om maar gewoon een Wireshark trace te draaien. In de hoop dat daar wat zinnigs uit komt

Sinds twee weken glasvezel via Tweak met dit modem. Maar ontevreden over de bedrijfszekerheid. De fritzbox valt geregeld uit. Het rare is dat mijn Ipad wel. contact legt met de Fritzbox maar dat deze geen internetverbinding heeft. Zie bijgevoegd screenshot

Standaard kan ik iedere ochtend na het opstarten van mijn laptop met vast IP-adres de Fritz-5530 opnieuw opstarten omdat de LAN-verbinding niets meer doet en mijn laptop een apipa IP adres krijgt toegewezen ipv vaste IP-adres. Na het opnieuw opstarten van de 5530 werkt het wel weer op het vaste IP-adres. Iemand een idee/oplossing ? Verder had ik hier ook regelmatig uitval van de wifi op 5 GHz maar sinds ik het kanaal heb vastgeprikt op 36 gaat dat goed.

De oplossing:

image

:smiley:

1 like

Daar had ik al aan gedacht, maar zou niet de oplossing moeten zijn. Heb trouwens nog niet geprobeerd om eerst de Fritz opnieuw op te starten en daarna pas mijn laptop aan te zetten…, maar ook dat is niet wenselijk.

yep, bekend probleem.
Wordt aan gewerkt, alleen blijft het op dit moment stil
@Sander_AVM @BerndGaykema @johan

Er is van onze kant uit niks te melden. Het wachten is op AVM.

@Sander_AVM, Fritz_os versie 7.25 komt uit zag ik, is dit ook de doelversie(inclusief probleem oplossing) voor de 5530 ?

07.25 Komt er inderdaad aan, planning is dat er volgende week een release komt voor de 5530. Dit is ook de doelrelease om een fix voor de crashes in mee te nemen.

Misschien een idee om de fix eerst te testen voordat die in een release wordt meegenomen?
Een juigende Sander Kerkhoff lijkt mij een vereiste …

Geen idee wat er veranderd is, maar de crashes lijken voorbij.
Al 5 dagen online en geen crash gehad

Ik kan mij aansluiten bij sander_kerkhoff hier ook (even afkloppen) vooralsnog geen crashes meer vanaf 15/3/2021. Dus idd wat is er veranderd?

hier hetzelfde ook al een tijdje geen uitval meer goede stabiele verbinding .

In mijn vorige post zei ik geen crashes vooralsnog, echter helaas, vandaag inmiddels al weer drie crashes verder…Wanneer wordt de bug-fix verwacht ???

Vooralsnog deze week enkele crashes en diverse keren download die terugloopt op LAN naar 10 terwijl de upload wel 960 is…

Dat de download vandaag wat traag is komt op alle routers voor. Er schijnt een DDOS aanval te zijn op het Tweak-netwerk. Ik heb momenteel 160 down en 925 up.

Zelfde hier. Aantal dagen geen probleem, vandaag al diverse malen

Heeft die ddos iets te maken met dit probleem?
Modem herstart elk half uur zon beetje

Bij ons eigenlijk ook al dagen geen problemen en vanmiddag een uitval waarbij ook na een harde reset van de Fritzbox het internet moeizaam, na 15 min terugkwam.