Begin van het einde šŸ˜­ - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Hier voor internet only 37.50 p/m in Harderwijk

ze hadden me beloofd afgelopen maandag terug te bellen, is ook nog niet gebeurd, dus denk dat ik pech heb en beter meteen ja had kunnen zeggenā€¦

veder zei ze dat 1 januari de stekker uit tweak gaat, maar als ik het forum lees krijgt iedereen een andere datum.
het zou tijd worden dat ODIDO duidelijk wordt in de communicatie,
voorlopig neig ik meer naar glasnet, maar ik wil ook de rest van mijn jaarbedrag terug en als zij geen einddatum kunnen geven in ik te vroeg opzeg zal het juridisch wel zo zitten dat ik contract breek en niet zij.

edit:
deze is ook wel opvallend


op de tweak site, dan zou ik gewoon mijn contract uit kunnen zitten.

Ik ben overgestapt na 8 jaar Tweak. Glasnet is er niet, Freedom zou mij ā‚¬ 74 per maand gaan kosten voor 1 Gbps en dat heb ik er niet voor over. Dus in eerste instantie maar Odido.

De opzeggingsbrief van Tweak is op zijn minst bijzonder te noemen. ā€œBedankt voor de periode dat je klant bij ons was. We hopen je in de toekomst nog eens van dienst te kunnen zijn.ā€ En ā€œAls je vragen of opmerkingen hebt naar aanleiding van deze mail, stuur ons dan gerust een mailā€. Het is een brief, Tweakā€¦ een brief.

2 likes

ik ben nog steeds aan het nadenken over waar ik naartoe ga,
ik zou liefst naar freedom gaan, maar die moet een heftige kpn-tax betalen (76 euro tov de 51 via cambrium) dus blijft er voor mij eigenlijk alleen maar kpn over.
in dit geval is solcon zoals het lijkt de beste keus, die kan dan voor 52,50 per maand leveren. en geeft static ip. Solcon is al een tijdje van kpn en daarom hoeft die blijkbaar geen kpn-tax te betalen

het enige wat ik me nu nog af vraag, er is ergens in de communicatie van odido als antwoord op de nieuwsgroepen een hint geweest dat een oud tweakmedewerker zijn eigen usenet provider begonnen is, en niet duur is. Ik kan alleen niet meer terugvinden welke dat was, heeft iemand alhier dat nog in zijn geheugen zitten ?

1 like

thnx @Mbovenka die bedoelde ik inderdaad

Heb net KPN gekozen, aanbieding een jaar lang voor 35 per maand. Daarna een jaar 52,50.
Daarna kijk ik wel weer eens verder. Toen alles net bekend werd kon ik nog naar freedom voor 52 euro en even later alleen nog maar voor 72, dat is veel te duur voor wat er geleverd wordt vind ik. Het was leuk voor zo lang het duurde.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op 02-11 wel een mail heb gehad van Tweak dat ze stoppen maar sindsdien heeft niemand me gebeld dan wel contact vanuit Odido. Wat ik ergens ook niet heel erg vind dat call center gedoe, maar ik moet er maar eens achteraan voordat straks het glasvezel licht hier ineens uit gaat.

Gisteren antwoord gekregen op mijn vraag wanneer ze stoppen. Antwoord januari 2024 maar de juiste datum mailen ze halfweg deze maand. Onvi heeft nu ook een leuke aanbieding voor Land van Cuijk klanten die van Tweak komen 4 maanden 23 euro in plaats van 48 euro voor Internet en 6 maanden gratis TV van Canal Digitaal in plaats van 15 euro pm. Freedom is wel heel erg prijzig en Ziggo net zo.

Je noemt geen prijzen en de prijzen hangen af van jouw postcode.
I.p.v. een korting te noemen kun je beter de prijzen hier neerzetten (en je woonplaats).

Zo, dat kan er dan ook nog wel bij (ben je voor 1 oktober voor de druk van Odildo gezwicht wordt je dubbel genaaid).

1 like

Ik denk dat wij waarschijnlijk naar freedom gaan, in Enschede lijkt het netwerk over genomen te worden door Fiber Operator en dat daarmee een blik kleinere providers opengetrokken wordt.
SNLR is met 44 euro waarschijnlijk het goedkoopste maar ik denk dat Freedom met 49 euro (zonder modem) toch wel meer service levert voor onze quirks.

Vraagje aan de gebruikers hier die overgestapt zijn naar KPN.

Ik wil van de overstapservice gebruiken maken, maar zie bij de ā€œWat is je huidige internetaanbiederā€ geen Tweak staan. Wel Odido!

Ik neem aan dat ik deze moet kiezen?

`
Nee

Daar heb ik grote problemen mee gehad.

Je zit niet bij Odido

Als er staat Cambrium/Tweak zou je dat kunnen doen.

Anders zelf opzeggen.

1 like

Dankjewel Theo.

Gisteren ā€œCambrium/Tweakā€ niet gezien. Vandaag wel :slight_smile:

De overstap is aangevraagd :crossed_fingers:

YES!!! wachten loont.

Het Cambrium netwerk gaat door via Fiber Operator en kan nu voor normale prijzen een Freedom abonnement bestellen in bv Leeuwarden. Hier was het wachten op :slight_smile:

Zo juist de pre-order ingeschoten bij Freedom en het lijkt wel of ze weten wanneer mijn abonnement bij tweak afloopt want mogelijke overstap datum die wordt weergegeven is 3 dagen voor het verstrijken van mijn Tweak contract namelijk 1 maart.

Als dat allemaal idd gaat lukken danā€¦ nou danā€¦ tsjonge jonge jonge

Ik moet namelijk nog zien of T-mobile contractbreuk gaat doen. Door iedereen angst aan te jagen gaan mensen zelf overstappen dan wel opzeggen en kunnen ze de spelregels van Tweak hanteren.

Daar komt bij, het netwerk wordt kennelijk niet gesloopt :smile: dus een zeer soepele overdracht lijkt me niet onvoorstelbaar.

Nou, normale prijzenā€¦ ā‚¬ 49,- voor een 50 MBit verbinding. Wil ik een Gbit, dan betaal ik meer dan ā‚¬ 70 per maand. En ja, ik woon in Leeuwarden. Dus voor mij geen Freedom :frowning:

Nou, normale prijzenā€¦ ā‚¬ 49,- voor een 50 MBit verbinding. Wil ik een Gbit, dan betaal ik meer dan ā‚¬ 70 per maand. En ja, ik woon in Leeuwarden. Dus voor mij geen Freedom

:face_exhaling: Tsja, als je eerst reageert zonder je er verder Ć¼berhaupt in te verdiepen dan ben je het misschien ook niet waard.

Korte samenvatting: je kunt op hetzelfde netwerk blijven voor 51 euro per maand 1gbps bij Freedom. En ja, ook in Leeuwarden.

Die 51 wordt 49/mnd bij eigen modem en je krijgt de eerste 4 maanden 25 euro korting als voormalig Tweak gebruiker.

Inderdaad niet goed gelezenā€¦ Oeps.