Begin van het einde 😭 - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Een eigen router kan/mag wel, maar een eigen SPF/mediaconverter is wat lastiger dan bij Tweak, i.v.m. GPON of XGSPON i.p.v. AON.
Zie Vrije modemkeuze: je eigen modem installeren | Odido
En ook moet je voor alleen internet zonder telefoon/tv wel VLAN instellen, als ik het goed heb.

Top! Bedankt voor de tip. Glasnet is nog niet verkrijgbaar via het glasnetwerk wat hier ligt (CAI), maar het lijkt erop dat er naar mogelijkheden wordt gezocht om Tweak Internet only klanten, ongeveer hetzelfde pakket te bieden als dat zij via Tweak afnamen. Hopelijk melden er zich genoeg mensen aan! :crossed_fingers:

Is er iemand die een beeld heeft over wat er gaat gebeuren met de Hardware die Cambrium had staan in de pops? Odido lijkt over het KPN netwerk te gaan leveren bij ons in plaats van over de hardware van Cambrium. (Regio Dronten)

Samenvatting

Waar heb je dit gevonden? Dan meld ik me ook aan :slight_smile:

Gevonden:

-edit-
Ik zie overigens dat we in Harderwijk ook via fiber.nl internet kunnen krijgen. Tot 1000 mbit/s voor 44.95 (internet only)

-edit2-
Per wanneer word onze internet verbinding van Tweak eigenlijk opgezegd?

De spullen van KPN zijn binnen om op 1 november over te gaan.

Het is helaas een KPN lichtnet hier dus bij andere providers ook weer hogere kosten.
Voor Tweak had ik het er voor over want het bleef nog schappelijk.

Gelijk ook maar mobiel over op KPN dan heb je nog extra korting.

Iedereen succes bij het overstappen.
Dat het maar soepel mag verlopen.

Odidoeiiiii

zojuist telefoonisch een heel aantrekkelijk aanbod gekregen van odido, wat wel de moeite waard is.
enig nadeel is dat er geen IPv6 ondersteuning is.

Kun je vertellen wat voor aanbieding?

Voor alleen internet.
Zonder ipv6. Dat dan wel
Statisch ip
10maanden 25,-
Daarna 40,-

Dat lijkt opzich niet verkeerd maar het regent klachten op diverse review sites dat o.a. de verbinding niet al te denderend is. Klantenservice zal wel net zo ruk zijn als de meeste grote partijen dus daar hoef je het niet voor te laten.

Wees trouwens wel voorzichtig want ze beloven maar raak aan de telefoon. Ik zou een jaarlijkse eenmalige korting krijgen :thinking:

ik heb zelf contact opgezocht, aangezien ik niet te wachten zit, dat tweak morgen stopt en je dan pas over 2 maanden weer eens aangesloten kan worden.
Maar het aanbod zoals het er nu ligt is 10 maanden voor 30 Euro, en omdat ik ook mobiel bij ze afneem ook nog eens 5 euro extra korting voor 10 maanden. TV gratis, kastje tv gratis voor 10 maanden. En wat er gezegd werd, is dat als je na 8 maanden verlengd, je opnieuw 6 maanden 10 euro korting krijgt op internet.
Al met al niet verkeerd nog…
Maar goed, voor mij persoonlijk had het niet gehoeven. Maar voor nu zie ik zo niet even een mogelijkheid om voor Tweak prijzen iets te vinden. Jonaz had leuk geweest, maar is in Almere Buiten niet beschikbaar.

Postcode 1336 zeker? Ik zit in 1335 (andere POP) en ik kan wel Jonaz krijgen. Of Netrebel, die nog iets goedkoper zijn.

Yup, helaas is het niet anders.
Tweak weet niet precies wanneer ze ophouden te bestaan, Odido weet het ook niet, sterker nog die weten niet eens dat ze tweak hebben overgenomen…:sleeping:
En aansluiten duurt 1,5 maand. Ik kan niet wachten als ze me afsluiten dus moet nu iets.

Dat je ook een statisch ip zou kunnen krijgen bij Odido is nieuw voor mij. Zowel op de site van Tweak als die van Odido staat dat dat (nog) niet mogelijk is.

Dat zeggen ze bij de helpdesk maar is alleen gebaseerd op de stelling dat het (feitelijke) dynamische IP adres een leasetijd van 7 dagen heeft en het effectief lijkt op een statisch IP adres (zolang je niet langer dan 7 dagen de modem uitzet en er geen technisch probleem op het netwerk is die dit verstoort). Ik draai zelf nog een mailserver en daarvoor is een statisch IP adres alleen eigenlijk niet genoeg. In dat geval heb ja dan ook reverse lookup nodig.

1 like

Ach zo: semi-statisch, zeg maar. Ik gebruik zelf momenteel de thuisverbinding alleen nog als secondary ontvanger van mail. Voor primary en uitgaande mail heb ik VPS elders.

1 like

Ik zie overigens dat we in Harderwijk ook via fiber.nl internet kunnen krijgen. Tot 1000 mbit/s voor 44.95 (internet only)

Ik heb Fiber ook even overwogen, maar als ik de reviews van Fiber klanten lees op diverse platforms (o.a. Trustpilot), wekt dat niet veel vertrouwen. Eerlijk is eerlijk, van Glasnet zijn er niet veel reviews te vinden. Maargoed, we klimmen vaker in de pen als we ontevreden zijn, dan tevreden. :wink:

Zojuist ook het telefoontje van Odido gehad. Beetje raar was het wel:

  • De dame had de afspraak met de monteur er al in staan nog voordat ik ook maar de vraag had gekregen of ik wel wou overstappen.
  • Volgens haar gaat eind februari de stekker pas uit Tweak
  • Fritz!box zou ik gewoon mogen houden en kon zo op Odido overgezet worden
  • 3 keer per jaar een nieuw IP-adres. Geen idee waar dat op gebasseerd is. Vast IP was technisch echt niet mogelijk. Waarom dat bij Odido zakelijk dan wel kon wist ze geen antwoord op.
  • Odido zou veel goedkoper zijn, want: “ieder jaar wordt u gebeld om opnieuw te verlengen met dezelfde 10 maanden korting”. Nou, dat klinkt goed.
  • Toch maar vriendelijk bedankt voor het aanbod, maar blijf voorlopig tot eind januari lekker op Tweak. Ze mogen me terugbellen als vast IP geregeld is.

Toevallig ben ik gisteren ook weer gebeld. En korting dit, korting dat, mobiel korting, 10 maanden korten. Dus ik zeg: Is wel heel veel korting. Betaal ik dan minder dan 37.50 per maand voor 1gbit up/down? Nee dat was dan weer niet zo, maar dat was ook nergens zo. Toen gaf ik aan dat dit bij glasnet wel het geval was, ging ze zelf ook maar even kijken want dat was wel interresant.

Dat is dan schijnbaar afhankelijk van je locatie, want voor Glasnet 1gb zou ik 62,50 eu per maand moeten neertellen in Enschede. Wel fijn vast IPv4 en IPv6

Dat is alleen in E-Fiber gebied.