Begin van het einde 😭 - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Hier 52.50? Raar. Ga zelf eens kijken naar XSYou of Solcon. Had echt enorme traagheids problemen bij T-mobile (300/400 mbps ipv 1000). Baal echt enorm dat Tweak ons dit aan doet.

Overigens is de “aanbieding” bij Odido niet alleen voor Tweak mensen. Open net de internet-only pagina via T-Mobile en krijg deze:

glasnet.nl zit helaas niet in ons gebied.

Waar wij (sinds een jaar) wonen is het glasvezelnet van KPN waardoor:

1: Tweak al enorm duur was (65 euro per maand, geen jaarbetaling mogelijk)
2: De meeste andere providers gemiddeld al duurder zijn

glasnet.nl

zit helaas niet in ons gebied, jammer genoeg ik woon Enschede en ook geen Galsnet…
Jammer want Odido (T-Mobile) word ook niets.

Groetjes,
Snuif (Hans)

Heel jammer. Heb zelf een aanstaande downgrade staan (van alles-in-1 naar internet-only), heel benieuwd wat daarmee gebeurt. Overstappen op Odido is nog niet interessant, want levert enkel nog over WBA in mijn postcodegebied, terwijl Tweak via ODF levert…

Tja, het is me wat…

Ik heb ook gekeken naar Freedom maar dat is werkelijk stervensduur. Ik gebruik mijn internet zakelijk en ben dus nu maar aan het kijken naar dit type abonnement. Ik zie dat zelfs de zakelijke abonnementen substantieel goedkoper zijn dan Freedom.

Ok, Freedom heeft extra maar ik hoef geen extra. En wie zegt me dat Freedom over een x aantal maanden ook niet voor het grote geld gaat kiezen? Ik wil alleen een betrouwbare verbinding met vast IP waarbij ik de reverse DNS configureerbaar is. Dan ben ik al tevreden man.

Wat mij wel wat stoort is het begrip “begin 2024”, daar kun je helemaal niks mee.

Ik kan ook nergens vinden of het downloaden van de nieuwsgroepen wel gratis aangeboden blijft. Heeft iemand daar al iets van gevonden?

Odido (voorheen T-Mobile) heeft zelf geen usenet (news)servers of ooit een gratis server daarvoor beschikbaar gehad. Wat ik me afvraag is, of TweakNews (wat volgens de Tweak Helpdesk al jaren niet van Tweak zelf is ondanks dat ze nog altijd hetzelfde logo als Tweak gebruiken) nog onder Cambrium valt en en indien dat het geval is, welk lot zij zijn beschoren.

Erg jammer inderdaad dat Tweak ermee stopt :cry:
Ik ben erg tevreden met de verbinding en de kundige helpdesk, altijd goed geholpen.
Omdat Odido geen IPv6, geen vast IPv4 en geen eigen router ondersteund, wordt ik gedwongen over te stappen naar Glasnet of Freedom.

Wij krijgen als Tweak klanten gewoon hetzelfde wat iedereen krijgt. Het is dus geen feestje! Het is gewoon Tweak stopt en je moet over naar Odido en als je niet wil ga maar lekker weg!

Dus allemaal door de marketing bladiebla heenprikken en eisen dat Tweak, dat onderdeel van Odido is geworden, klanten netjes migreert en ondersteuning biedt bij de overgang naar Odido.

Dat heb ik ook gedaan.

Odidoei :-1:

Dag allen,
Ik las een reactie dat glasnet.nl niet beschikbaar is in Enschede. Ik woon er en 7545rv is het beschikbaar. Ik heb de nieuwe eigenaar omgedoopt tot ohdildo.
Mij lijkt solcon of kpn wel iets.

En ik lees net, dat de gratis nieuwsgroepen ook niet meer geleverd worden bij Odido. Dan is er voor mij ook geen enkele noodzaak meer om bij Odido een nieuw contract onder te brengen.

Ik vraag me af of het juridisch gezien wel toegestaan is om iemand die voor een jaar heeft betaald zomaar een deel van de maanden die hij/zij contractueel nog tegoed heeft af te pakken. Je hebt betaald voor een jaar, dat moeten ze je ook geven. Ongezien prijsstijgingen die binnen dat lopende jaar in werking treden. Voorheen was het ook niet zo dat bij een prijs-per-maand stijging dit verrekend werd met lopende jaarabonnementen.

1 like

___________________________________ Van de Tweak site. _______________________________

Hoe zit het met de terugbetaling van mijn lopende jaarbetaling?

De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

Ik vraag me af wat voor persoonlijk aanbod Odido mij zal presenteren, gezien het Tweak-pakket dat ik nu heb:

Gelijk overgestapt naar een andere provider met ingang van eind December.

Dit is dus het einde voor ons ,

Succes,
Snuif (Hans)

Net een aanbieding in email ontvangen. Is gewoon dezelfde als die iedereen krijgt, die naast Odido overstapt. 10 maanden €30,- voor internet en TV en na 10 maanden €50,- per maand.

Dit biedt enig perspectief: https://twitter.com/FreedomNetNL/status/1712051246033420350

benieuwd naar de afloop.

Je zegt dat Odido geen eigen router toelaat, maar dat is een provider tot toe verplicht?