Begin van het einde 😭 - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Ik heb nog geen glasvezel, maar ik woon in een gebied waar op dit moment de aansluitingen worden aangelegd. ik weet nog niet wanneer dat precies klaar is, maar ik had me wel al aangemeld bij Tweak. Internet only met een jaarabbo. Dus ook 410,- per jaar voor 1Gbps.

Vandaag heb ik ook de mail gekregen met het ‘aanbod’ van Odido, maar erg blij wordt ik er niet van. Ik ga meer betalen dan ik zou doen bij Tweak zelf.

Ons netwerk wordt aangelegd door e-fiber (dus Odido), maar we hebben een ruime keuze aan providers. Nu vond ik net Glasnet, waar ik ook 1Gbps kan krijgen, voor 37,50 per maand. Heeft iemand toevallig ervaring met Glasnet? Of is dit niet het juiste forum voor die vraag? :slight_smile:

De prijs van EUR 37,50 was gisteren op Glasnet.nl voor 1Gbps nog EUR 50 per maand.
Vandaag (28-09-2023) staat er inderdaad EUR 37,50 bij 1Gbps. Als je 2x doorklikt op de knop 'Meer informatie staat de ‘oude prijs’ van EUR 50 er nog. Maar hopen dat dit ook gecorrigeerd wordt. Dan is Glasnet de goedkoopste met dezelfde condities als Tweak (Odildo). Geen e-mailbox en geen usenet server bij Glasnet. Maar dat laatste ook niet bij Odido. Maar dat zal niet iedereen missen.

De vraag voor mij is, wanneer ben ik het meest voordelig uit…

Ik kan namelijk een contract krijgen voor 10 maanden €30 en daarna €45. Dan betaal ik €390. Maar twee maanden extra na dat contract, en dit is al teniet gedaan in vergelijking met mijn huidige contract.

De grote vraag om te bepalen of dit handig is, is wat er gaat gebeuren met de beschikbaarheid van tweak (of ik nog kan verlengen), en dan tegen welke prijs (a.k.a. wat gaat mijn tariefsverhoging zijn)

Ik hoop niet dat ik nu flink duurder uit ben. Duurder worden m.b.t. inflatie kun je voor lief nemen, maar een hogere prijs door overname vindt ik minder leuk.

Bij de gebieden van E-Fiber die dus nog niet aangesloten zijn kun je niet eens meer Tweak bestellen. Ik kreeg deze mail n.a.v. mijn bestelling die ik een jaar geleden plaatste:

Belangrijk: update je glasvezelbestelling

We hebben een feestje te vieren. Tweak is nu onderdeel van Odido, de nieuwe provider voor Mobiel, Glasvezel en TV. Nieuw, en toch ook weer niet. Want met
6 miljoen klanten is Odido behoorlijk ervaren. Door de handen inéén te slaan, garanderen we jou het beste internet voor de scherpste prijs. Samen zijn we klaar voor de toekomst, ook op het gebied van mobiele telefonie en TV.

Wat betekent dit voor jou?
Je hebt glasvezel bij ons besteld. Binnenkort wordt glasvezelinternet op jouw adres geleverd. Door de samenwerking zullen wij geen glasvezel op jouw adres leveren, maar neemt Odido dit van ons over.
En dat is goed nieuws! Want het betekent dat je op jouw adres kunt kiezen voor een speciaal aanbod voor Glasvezel + TV van Odido. Hier moet je wel wat voor doen.

Extra voordelig: Glasvezel + TV van Odido
Bestel opnieuw en kies voor Glasvezel + TV van Odido. Je betaalt dan de eerste 10 maanden maar € 30 per maand! Je kijkt dan TV waar en wanneer je wilt, ook zonder tv-box, naar 64 zenders inclusief Eurosport.
Of kies voor 12 maanden gratis Viaplay en ESPN Compleet. Jij maakt de keuze. Bovendien haal je alles uit je TV met Terugkijken, Begin Gemist en Live Pauzeren.

[Pak deze deal]

Extra korting met jouw mobiel abonnement
Heb je al een mobiel abonnement bij Odido of Ben op hetzelfde adres? Als je overstapt naar Glasvezel van Odido profiteer je van Klantvoordeel: € 5 extra korting op je internet factuur. Elke maand weer!

Als jij kiest gaan wij aan de slag
Om te zorgen dat jouw glasvezel bestelling op tijd wordt opgeleverd, maak je een keuze voor Glasvezel van Odido. Wij zorgen dat je eerdere glasvezel bestelling bij ons wordt geannuleerd. Je krijgt bericht van Odido wanneer glasvezel bij jou wordt aangesloten.

Op tweak.nl/odido lees je meer over onze samenwerking, aanbiedingen en extra mogelijkheden.Je vindt er ook antwoorden op veel gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen, stuur dan een e-mail naar info@tweak.nl, of bel onze servicedesk op 088-1005791.

Met vriendelijke groet,

Voor mij zou het echt geen Odido zijn geworden.

Hoe lang je bij Tweak kan blijven is onbekend.
Wel weet ik dat, normaal gesproken, ik nu een overgang nog zelf kan nog doen.
Het risico is bij een maand in een leven een stuk kleiner dan bij 6 of 12 maanden nog wachten.

Omdat mijn glaslijntje van KPN is ga ik ook daar naartoe. Internet en mobiel.

Tweak bedankt voor de verbinding, hulp hier en irc.

Zo dat is eigenlijk best wel aso. Ervan uitgaande dat jij eerder al de aanvraag bij Tweak hebt gedaan. Dit komt wel redelijk agressief over. Wij gaan niets doen want we mogen Odi(l)do niet in de weg zitten.

Ja, komt er op neer dat ik iets anders moet omdat ze (denk ik) geen nieuwe apparatuur meer plaatsen bij nog op te leveren glasvezelcentrales van E-Fiber. Zoals gezegd had ik internet bij Tweak vorig jaar besteld, maar lijkt er dus op dat het effectief niet geleverd gaat worden.

Wel, dat was het dan: Odido stopt begin 2024 met Tweak - IT Pro - Nieuws - Tweakers
Het was leuk zolang het geduurd heeft.

1 like

zag het net,
en krijg nu ook precies de mail daarover,
ik hoeft niks te doen.
maar mij abo loopt nog tot juli, dus ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Dus de naam van dit topic wordt waargemaakt en heeft nu ook een einddatum :pensive:

Staat op de site.

Hoe zit het met de terugbetaling van mijn lopende jaarbetaling?

De kosten voor het gebroken jaar worden met terugwerkende kracht verrekend naar het geldende reguliere maandtarief. Bijvoorbeeld: na het eerste jaar wordt het Internet en Bellen abonnement na vijf maanden beëindigd. Je hebt dan 5 maanden gebruik gemaakt van de huidige lopende jaarbetaling. De terugbetaling wordt dan als volgt berekend: €440 – (5*€44) = €220,-.

Ben sinds juli lid van tweak en vond super (goedkope jaarbetaling, eigen vast ip, mailserver, eigen hosting, eigen UDMSE router met SFP module) het werkte allemaal, nu maar hopen op een goedkoop/stabiel alternatief

Iemand tips voor een gigabit glasvezel internet provider met statisch IP adres en de mogelijkheid tot gebruik van eigen apparatuur. Liefst één met een goede usenet server. Ik zag dat je bij Solcon een statische IP adres krijgt en je 4 procent korting krijgt als je per jaar betaald maar die heeft helaas geen usenet. Tja en anders wordt het een extra abonnementje voor usenet.

wat leuk dat jullie zulke goede aanbiedingen hebben gehad. 10 maanden voor 30 euro.
In de mail die ik kreeg vandaag was het al 8 maanden voor 30… Inflatie zullen we maar zeggen?
Overstap naar odido (wat een achterlijke naam trouwens voor een provider) zal in mijn geval misschien “iets” extra kosten maar de 5 euro per maand korting omdat ik al bij t-debiel zit is dan weer fijn.
Alleen ik KAN niet eens overstappen. Tweak levert vanaf begin bouw huis glasvezel. Andere providers kennen mijn aansluiting niet en geven alleen maar aan dat ik max 17gbit kan krijgen via de dsl. (die al vele jaren geleden afgesloten is)
dus tsja… ik ben beniewd

Nou lekker dan. Ik betaalde €410 per jaar en dat zal nu €540 worden.
Mijn jaarabo loopt nog tot 20 januari en dan ben ik weg.
Toedeledoki!

Veel te duur man. €55 per maand voor een 1GB abo. Met 4% korting op jaarbasis is dat €633 per jaar tegenover €410 bij voormalig Tweak. Een verschil van €223 per jaar (meer dan 50% duurder!!!) en je krijgt er minder voor.

Lekker dan, paar jaar geleden bij het ter ziele gaan van xs4all na ruim 30 jaar over gestapt op Tweak. Hetzelfde gevoel bekruipt me nu weer. Ziggo of KPN komt er bij mij niet in. Eens kijken of we nog een kleine partij kunnen vinden en anders wordt het Freedom.

Kleinere partijen zijn er nog wel maar helaas maar in beperkte gebieden. Ik kan niet naar Caiway, ik kan niet naar Jonaz, ik kan niet naar Onvi…

ik zie het staan,
maar dat is niet fair,
440/12=36.67
dan zouden ze 7 maanden terug moeten betalen = 256.67
ze eten hier gewoon lekker je voordeel op wat je krijgt omdat je per jaar betaalt.
Dit kan nooit in de haak zijn, als ik dar voordeel namelijk niet zou hebben zou ik per maand betalen.

sterker nog, volgens deze formule moet je bij betalen als je abo nog langer dan 10 maanden loopt

Glasnet.nl EUR 37,50 p mnd voor 1Gbps glasvezel. Eigen modem. Vast IP