Begin van het einde 😭 - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Sorry Johan. Het werkt wel. Natuurlijk moest ik in Windows bij mijn connectie (wifi adapter) ook IPv6 aanklikken. Opgelost.

1 like

Op een Fritzbox kun je ook bij Internet/Online Monitor ook zien of die een IPv6 adres heeft. Bij de DNS servers zie je dan normaal gesproken ook IPv6 adressen.

Ik had vandaag een gemiste oproep van t-mobile. Gaan ze nu bellen als je niet op in aanbod in gaat?
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

1 like

Ja, ze bellen een aantal keer op verschillende dagen. Ik heb ze elke keer genegeerd (want mobiel gaf zelf al aan “T-Mobile shop”) en na 4 pogingen hebben ze nu al een paar dagen niet meer gebeld.
Kan ook niet zeggen dat ik er echt prijs op stel dat mijn telefoonnummer hiervoor doorgegeven/gebruikt wordt…

1 like

Het nummer had ik geblokkeerd in het modem.
Ze hebben het nog 5x geprobeerd.
Nu weer vrijgegeven.

1x IPv6 zeggen en ze zijn weg.
Maar eerst stellen dat ze helemaal geen recht hebben om ons te bellen.

Zojuist gebeld door T mobile of ik over wilde stappen. Maar even gemeld dat ik inderdaad de mail gezien had en dat ik geen interesse had. Ik neem alleen 1 gbit internet af en gebruik dus mijn eigen ubiquity modem.
Ze boden mij 10 maanden 15 euro korting. Dan zou ik dan voor het eerste jaar uitkomen op 390 euro tov van 410 euro nu. Daarna zou ik dan gaan naar 540 euro per jaar. Ook maar even gemeld dat ik het hele jaar vooruit betaald heb en geen interesse heb om over te stappen terwijl ik al voor mijn internet betaald heb en geen interesse heb in de onbetrouwbare modems van t mobile.
Ik denk dat ze nogal van een koude kermis thuiskomen met hun belacties. Ze was nogal snel uit het veld geslagen door mijn antwoord. Meestal zijn ze wel een beetje hardnekkiger. Ik denk dat ze wel doorkrijgen dat de meeste klanten bij tweak goed zijn ingelicht en niet in dit soort fratsen trappen.
Ikzelf ben altijd groot fan van tweak geweest omdat je altijd een vaste lage prijs krijgt. En dus niet van de kortingen afhankelijk bent voor de goede prijs en elk jaar moet overstappen.

2 likes

Het grappige is dat men nu bij Tweak het complete abonnement met een euro heeft verhoogd zodat het duurder is dan de 60 euro die je moet betalen bij T-mobile.
(bron: wayback machine)

Nee… dit is geen aanbieding.
Ik hoop oprecht dat Tweak niet compleet verdwijnt/opgaat in T-mobile.

1 like

Dat hoop ik ook, maar het lijkt me helaas onwaarschijnlijk.

2 likes

Ik verwacht dat we op zeer korte termijn door Odido benaderd gaan worden …:joy:

Het aanbod wat T-mobile eerst deed, 10 maanden korting, wordt nu ook standaard gegeven bij odildo voor alle nieuwe klanten.

2 likes

Is het een typo, odiLdo? :joy:

1 like

Tja vorig jaar de keuze gemaakt voor Tweak als internet provider bij de glasvezelaansluiting die aangelegd ging worden door E-Fiber om over te stappen van Ziggo.
30 augustus is eindelijk de glasvezelaansluiting in de meterkast gemonteerd en nu lees ik dat T-Mobile Tweak gaat “opdoeken” :face_with_peeking_eye:
Ik ben benieuwd of ze het jaarcontract gestand houden… Ik heb maar eens een email gestuurd met de vraag wanneer ik het aansluitpakket kan ontvangen.

En het antwoord was: "Op dit moment zijn wij nog druk bezig met het gereedmaken van de apparatuur in de wijkcentrale om u aan te sluiten. "

Is er enige ervaring over hoelang dat gemiddeld nog duurt?

Als ik mijn adres op de website van Odido invul dan geven zij daar aan dat glasvezel al beschikbaar is. Terwijl de Tweak website met de melding komt dat het nog onbekend is en dat ik contact moet opnemen met de netwerkbeheerder.

Ik heb er geen goed gevoel over dat ik nog gebruik kan gaan maken van Tweak.nl…

Laten we het daar maar op houden :wink:

Geen T-Mobile/Odido voor mij.

Gisteren is er een naadloze overstap gerealiseerd van Tweak Internet Only naar Freedom Internet Only. De maximale haalbare snelheid zou zijn 1Gbit/s. down en 1Gbit/s. up. Dit blijkt na oplevering zelfs 2,5 Gbit/s. down en 1,25 Gbit/s. up te zijn! Wow!!! Vast IPv4- en IPv6-adres, A/V software, 5 mailboxen en indien gewenst een gratis eigen domeinnaam en bovendien encrypted DNS (DoT). En dat alles met een goede service. De Helpdesk heeft er verstand van en geeft ook graag tips. Bovendien bellen ze enthousiast terug! En de prijs: € 49 per maand bij gebruik van mijn eigen Fritz!Box 5590 op het glasvezelnetwerk van e-fiber. Een geweldige prijs/kwaliteitverhouding! Een heel goed begin.

Hier gaat Freedom over KPN €76 kosten.

Mocht ik mijn Fritz!Box 5490 JT niet hoeven terug te sturen door af te zien van de terugbetalen van de borg wordt dat €74.

Dat is €9 meer dan nu.

Ik denk dat ik je teleur moet stellen: de Fritzbox meldt hier de interne snelheid van de GPON module naar de rest van de router. Die is inderdaad 2.5G down, 1.25G up. Maar ik maak me sterk dat een speedtest gewoon 1G gaat zijn.

@Karel
In welke E-fiber regio of gemeente zit jij? En ligt daar AON of GPON?

Of het AON of GPON wordt bepaald door de belichter van de provider. Niet door e-fiber. Bij Tweak was het AON. Bij Freedom is dat in mijn geval GPON. Ik heb een Fritz!Box 5590 die mijn eigendom is, dus ik heb de AON SFP vervangen door een GPON SFP om direct te kunnen aansluiten op de inkomende glasvezelkabel. De gemeente waar ik woon is Montfoort, nabij Utrecht. HIER kun je het verzorgingsgebied van e-fiber raadplegen.

De Fritz!Box 5590 heeft 2,5 GBit LAN-poort(en), maar mijn huidige apparatuur heeft geen LAN-poorten sneller dan 1GBit/s. Dus ja, je hebt gelijk, maar we zijn voorbereid op de toekomst, zal ik maar zeggen.