Begin van het einde šŸ˜­ - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Hier net zo. Ik betaal nog ā‚¬365 per jaar (vraag me niet waarom), dus voor mij is de ā€˜dealā€™ al duurder dan ik nu betaal. Zelfs al ik meereken dat ik vanwege mijn T-Mobile mobiele abbo nog 5 euro korting krijg die laatste 2 maanden; ik kom op ā‚¬380ā€¦

1 like

Volgens mij heeft T-Mobile niet goed gekeken welke abonnementen Tweak eigenlijk heeft.

Diegenen die er wel goed baat bij die aanbieding hebben komen in de situatie terecht van T-Mobile over KPN-glas.

Iets in mij zegt mij dat dit wel eens een leuk afschuifspel gaat worden dat je beter kan vermijden.

We hebben het (terecht) veelal over de kosten. Maar vergeet de diensten niet. T-mobile heeft geen Usenet server of statisch ip adres bijvoorbeeld. En ik ben bang, waar xs4all al snel alle vrijheden onder kpn vleugels werd afgenomen, dit lot uiteindelijk op termijn ook Tweak onder t-mobile zal ondergaan.

1 like

Open Dutch Fiber neemt E-Fiber over - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Er komt een oligopolie met 3 spelers.
niet geheel toevallig dezelfde spelers als die we nu hebben met mobiel.

Dus KPN, Vodafone/ziggo, T-Mobile.

Kijk naar de aanbieders op het Open Dutch Fiber netwerk.
De investeerder achter ODF is eigenlijk dezelfde als t-Mobile.
T-Mobile is de grootste huurder van dit netwerkā€¦
Nieuwe gebied, t-mobile krijgt 1 jaar alleenrecht voor nieuwe aansluitingenā€¦

1 like

Tuurlijk, zo gaat het altijd met overnames en fusies. Eerst melden dat er niks veranderd maar een paar jaar later is er van de kleinste speler niks meer te bekennen en zit je bij een partij waar je juist niet voor hebt gekozen. Zodra dat gebeurt ben ik weg en kies ik alles behalve T-Mobile.

2 likes

Ja hier ook flink balen dat T-mobile het heeft overgenomen. Word continue gebeld door T-mobile nummer 31614094100. Die hangen gelijk op in de hoop dat je terug beld. Gelijk geblokkeerd. Haat dat soort agressieve marketing, werk alleen maar averechts bij mij.

Heb jaren met plezier bij tweak gezeten maar zodra het contract gaat veranderen ben ik weg.

Jammer dat al die ā€œkleinereā€ providers zich laten uitkopen.

Word weer opzoek naar een provider na vele jaren.

Echt jammer dat ook tweak gezwicht is voor het geld van de ā€œgroteā€ jongens.

Jammerā€¦jammerā€¦jammerā€¦

2 likes

De voornaamste reden dat ik juist van T-Mobile naar Tweak ben overgestapt, is omdat Tweak zijn eigen ā€œglasā€ aansluiting hier heeft wat niet over het KPN netwerk gaat, wat met T-Debiel wel het geval is. Daardoor had ik echt slechte up en download snelheden bij T-Mobile. En nu ben ik ook gebeld door T-Mobile ā€œHeeft u de mail gelezen?ā€

2 likes

Ik ga ook zeker niet naar T-Mobile!

Dan maar naar Freedomā€¦

2 likes

Na het lezen van al die verhalen blijf ik zeker bij Tweak, betaal altijd per jaar en dat is bij T-mobile ook niet mogelijk. Jaarbetaling geeft mij een voordeel van ā‚¬ 109,80 en dat ga ik dan na 10 maanden ook missen bij T-mobile. Wij hebben verder helemaal geen ervaring met T-mobile.
Wacht wel af hoe het verder gaat, kan altijd nog overstappen naar andere provider, ze zien je allemaal graag komen.

1 like

Prijstechnisch is Freedom niet echt concurrerend. ā‚¬ 74 voor een gigabit verbinding met eigen modem (of eigen router?). Er wordt verder geen korting gegeven.

Voor wat betreft Tweak: prijstechnisch zeer interessant met ā‚¬ 410 per jaar. En ik heb geen eigen modem, ik heb gewoon de mediaconverter hangen met daarachter een router. Werkt prima.
Ik loop nog niet te juichen om over te stappenā€¦

1 like

Beste Tweakers,

Helaas heb ook ik een e-mail van Tweak mogen ontvangen, waarin ik wordt aangemoedigd om over te stappen naar T-Mobile. Daar geef ik geen gehoor aan. In plaats daarvan stap ik over naar Freedom. De meerprijs is acceptabel en waar zij voor staan spreekt mij aan. Bij Freedom ga ik ā‚¬ 49 per maand betalen i.p.v. de ā‚¬ 41 die ik nu betaal bij Tweak. Beide Providers maken beiden gebruik van dezelfde glasvezelkabel die hier nog niet zo lang geleden door e-fiber is aangelegd. Van Freedom ontvang ik een vast IPv4 ĆØn IPv6 adres. Daar ben ik heel blij mee! Wel ga ik van AON naar GPON. Dat is niet zoā€™n probleem, omdat de AON SFP-module kan worden omgewisseld met een GPON SFP-module. Zodoende kan ik mijn nieuwe Fritz!Box 5590 - die mijn eigendom is - blijven gebruiken.

Verder hoop ik natuurlijk dat Tweak nog lang in zijn huidige vorm zal blijven bestaan, maar het lijkt er voor mij op dat het gaat eindigen, zoals het met XS4ALL is gegaan.

1 like

Nog even als verlengde hieroverā€¦

Ik word sinds 2 dagen lastig gevallen. Door nummer 06 14094100.
Als je je naam zegt wordt er gewoon opgehangen. Dit is mij nu al een aantal malen overkomen.
Gegoogle naar dit nummer en het blijkt van T mobile te zijn. Sommige mensen (uit onderstaande link) hebben teruggebeld en krijgen dan een voicemail van T-mobile met de melding dat ze je helaas niet hebben kunnen bereiken. Men wil je een contract aansmeren.
Nu is mijn 06 van vodafone een zakelijk nummer wat bij vrijwel niemand bekend is. Alleen Tweak en nog wat andere bedrijven. Ik vermoed dat door de overname ze mijn gegevens nu hebben. Ik vraag mij af of dit AVG technsich uberhaupt wel mag.
Ik ben akkoord gegeven met Tweak ik heb nog steeds geen contract met T mobile en ze mogen niet zomaar mij bellen op een nummer wat ik hun zelf niet gegeven heb, laat staan akkoord heb gegeven voor telefonische verkoop. Sterker nog mijn 06 staat in het bel-mij-niet-register.

Iemand (tweak? tmobile) is hier dus in overtreding en ik ga hier een melding van maken bij Autoriteit persoonsgegevens.

2 likes

Let wel, ā‚¬49 bij Freedom is ā€œmaarā€ 50Mbit tegenover ā‚¬41 voor 1Gbit bij Tweak. 1Gbit bij Freedom is ā‚¬76ā€¦ En bij mij blijft het over KPN gaan met AONā€¦ Voorlopig dus gewoon bij Tweak blijven en T-Mobile negeren, inclusief dat vervelende 06-nummer bellen. Zelfde ervaring hier daarmee; is gewoon asociaal en schofterig gedrag. Daarom alleen al nooit naar T-Mobile.

2 likes

Trouwens, ik heb wel ipv6 via tweak/e-fiber (in Sittard). Gewoon native ipv6 aangevinkt in mijn Fritzbox en tot mijn verrassing werkte dat, hoewel ik op de website had gelezen dat dit nog niet ondersteund werd. Verder ook heel tevreden met tweak (na xs4all en kpn). Pluspunten vind ik: vast ip adres (op aanvraag), eigen router (met mediaconverter), de prijs en dat je ook in contact kan komen met de helpdesk via e-mail. Ik hoop maar dat de overname door T-Mobile daar niks aan verandert.

1 like

Wanneer ik de test doe voor mijn adres (Almere Buiten) bieden ze 1Gbps up-/-down voor EUR 51,- per maand, inclusief modem op KPN/GPONā€¦

Op mijn adres levert Freedom ook 1Gbps up-/-down voor ā‚¬ 51,- per maand. (glasvezelkabel van e-fiber) Ik ga ā‚¬ 49 betalen, omdat ik mijn eigen Fritz!Box 5590 ga gebruiken.

@harmen mooi als het werkt, maar even voor alle anderen:

Je kunt Native IPv6 wel aanvinken, maar dat wil niet altijd zeggen dat je daadwerkelijk ook een IPv6-adres hebt. Precies om die reden gebruik ik het tunnelprotocol 6RD.

Ga bijv. naar https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip om te kunnen verifiƫren of je naast jouw IPv4- ook een IPv6-adres hebt. Zo niet dan komt de onderstaande melding in beeld.

My Public IPv6 is:

Not Detected

Dat zou wel zo moeten zijn.

1 like

Bij mij werkte IPv6 ook niet via mijn Fritz!box 5530 met firmware 7.56 en zonder mediaconverter hier in de Hoeksche Waard met AON van E-fiber.
Ik heb IPv6 aangevinkt en een vinkje bij : gebruik native IPv6 verbinding. De rest van de 10 opties ben ik verder niet aan geweest. Daarna op Toepassen geklikt.

Ik zie toch echt werkende IPv6 bij jou :man_shrugging: