Begin van het einde šŸ˜­ - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Ik zit net een paar maanden bij Tweak met alleen een 1Gbit abo. Voor 41 euro.

Als ik de ā€˜aanbiedingā€™ pak, dan zie ik dat ik eerste 6 maanden ipv 45 euro 30 euro ga betalen. Dus blijkbaar is 45 euro voor het 1Gbit pakket de normale prijs. Dat is dus weer fijn bijna 10% verhogingā€¦ Nou wat een feest! Waarschijnlijk voor de CEO en alle werknemers daar die dikke bonussen krijgen en uitgekocht wordenā€¦ maar voor de klanten is dit gewoon een K-deal.

1 like

Zijn er al mensen die goeie alternatieven hebben gevonden? Glas vezel only? Ik ben juist bij T-mobile weggegaan omdat Tweak veel beter was. Nu slurpt T-mobile weer concurentie opā€¦

Ik zag Delta voorbij komen in mijn brievenbus. 1GB/s voor 52.50 per maand. Geen Tweak prijzen maar volgens mij nog wel een van de goedkopere. T-mobile is ā€œmaarā€ 2.50 duurder maar dat netwerk is gewoon veel beroerder. Ik had echt beroerde up en download snelheden die terugliepen tot vaak 300mbp/s. Bij Tweak is het gewoon steady 900+ mbps.

HELP!

1 like

Heb zojuist ook de mail gehad terwijl ik amper 4 maanden klant ben en een jaarbetaling heb gedaan. Heb eerder bij T-Mobile gezeten en was daar opzich best tevreden. Echter, gebrek aan een vast IP, IPv6 en nieuwsgroepen is wel teleurstellend. Ook vind ik het subdomein bij Tweak fijn.

Daarnaast rekent T-Mobile een inflatiecorrectie over abonnementen die voor 1 oktober worden afgesloten. Houd er dus rekening mee dat je per 1 januari 2024 een inflatiecorrectie gaat krijgen over je abonnement als nu op de aanbieding wordt ingegaan. Zie ook: Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2023 | T-Mobile Community

Vorig jaar was deze inflatiecorrectie in ieder geval vrij hoog: 8,6%. Mocht er gebruik worden gemaakt van het inflatiecijfer over juni 2023 van het CBS, dan wordt de volgende inflatiecorrectie 5,7%

1 like

Ik betaal 410 per jaar voor 1 GB internet only.
Bij T-mobile betaal ik eerste 10 maanden 30 euro daarna 45 euro per maand. Dan is het eerste jaar 390 euro (wauw 20 euro korting) en daarna kost het me 45*12=540 euro per jaar. Dat is 130 euro per jaar meer dan nu.

Is dat een FEESTJE? Wat een aanfluiting.

3 likes

Met de korting betaal ik het eerste jaar bij T-Mobile net zoveel als bij Tweak (ā‚¬410,-), maar het 2e jaar zou ik een dikke 60% meer gaan betalen via T-Mobile voor de zelfde 1GB verbinding (ā‚¬660,-).

Inderdaad geen feestje!

1 like

T-Mobile heeft de afgelopen jaren veel concerten overgenomen. Naast Tweak ook Tele2 en Simpel. T-Mobile Nederland heeft nog geen van deze merken van het toneel laten verdwijnen. Ook is de service voor bestaande klanten veranderd. Zo zijn er nog steeds, 4 jaar na de overname van Tele2, nog vaste Tele2 abonnementen actief. Sterker nog, de TV App van Tele2 is pas nog uitgebracht voor een aantal smart TVā€™s. Wel worden nieuwe klanten voor Tele2 Thuis doorverwezen naar T-Mobile.

Het zelfde zal denk ik ook met Tweak gaan gebeuren. De verkoop van nieuwe abonnementen via tweak zal stoppen, maar voor bestaande klanten blijft dan alles voorlopig zoals het is. Ik sluit niet uit dat op de langere termijn alle abonnementen van zowel Tele2 als Tweak worden omgezet naar T-Mobile, al dan niet met behoud van dezelfde diensten en service.

1 like

Als het netwerk van T-mobile nou net zo goed zou zijn als dat van Tweak, maar dat is niet zo. Ik haalde met T-mobile gemiddeld 300mbps en met Tweak altijd 900+ mbps. Dat is nogal een groot verschil. Zelfde hardware, andere provider (en backbone?)

Hoe kan het zijn dat T-mobile zoveel glas providers opslokt. Daar moet toch iemand eens iets van zeggen?

1 like

Dat is inderdaad wel vreemd. Echter heeft T-Mobile tot nu maar een glasvezel provider overgenomen en dat is Tweak. Misschien kun je nog terug naar Tweak, je hebt altijd 14 dagen bedenktijd.

Dat heb ik ook zo uitgerekend. Geen ā‚¬150,- korting maar ā‚¬20,-. Geen idee waar ze dat bedrag vandaan halen. En na dat jaar betaal je de hoofdprijs van ā‚¬540,- per jaar. En dan ook nog een prutsmodem opgedrongen worden die ik helemaal niet wil, want ik heb goede netwerkapparatuur staan die ik wil blijven gebruiken. Direct een e-mail terug gestuurd naar Tweak hoe ze bij die berekening komen en dat ik niet wil overstappen.

1 like

image
vraag me af waarom het bij mij dan goedkoper is dan bij jou, vanmiddag stond er geloof ik 10 maanden 30,- daarna 60,- en nu staat er 45?

Ik betaal nu ook gewoon 410,- per jaar.

maar op lange termijn denk ik dat iedereen er verstandig aan doet dit aanbod niet te accepteren en nog op het oude abonnement te blijven zolang het kan.

1 like

Uit solidariteit blijf ik ook hier bij Tweak.

De opmerking dat T-Mobile Tweak wil laten leeg lopen om zo dat, voor hun moeilijkere, net in een keer op te doeken dat ga ik nu ook inzien.

1 like

Even een correctie op: Helaas mag ik die niet houden wanneer ik al zou overstappen.
Je mag de modem wel houden. Dit staat in de Tweak.nl FAQ (www.tweak.nl/faq.html):

Wat gebeurt er met het modem dat ik nu in bruikleen heb?

Als je overstapt naar T-Mobile, dan krijg je van T-Mobile een nieuwe router (zie ook ā€˜krijg ik een ander modemā€™). We kunnen ons voorstellen dat je graag de Fritzbox van ons wilt blijven gebruiken, bijvoorbeeld omdat je hebt geĆÆnvesteerd in access points of domotica. Daarom hebben we besloten dat je de Tweak-Fritzbox mag houden wanneer je overstapt naar T-Mobile. Daar tegenover staat wel dat wij jouw borg niet terugbetalen.

Mocht je onze Fritzbox willen behouden, laat ons dat wel even duidelijk weten via de mail, zodat wij dit administratief kunnen afhandelen.

! Let op: T-Mobile kan je niet helpen met het instellen/werkend krijgen van de Fritzbox op hun netwerk, dus dat zal je zelf moeten regelen.

Over die instellingen kun je op de site kijken van AVM vrije-modemkeuze/fritzbox-op-de-aansluiting-van-t-mobile-configureren/

1 like

In het Tweakers Tweak topic lees ik dat er nog jaarcontracten kunnen worden afgesloten. Het lijkt er dus op dat Tweak nog niet snel weg is. Zal nog wel even duren.

Voorlopig blijf ik dus gewoon bij Tweak. Zeker ook omdat T-Mobile nog steeds geen IPv6 biedt zie ik geen voordeel/reden tot overstap. Ik zou dan eerder naar Freedom gaan ondanks dat ze iets duurder zijn.

Ggrrr een herinneringsmail.

Dit geantwoord:

Zeg Tweak,

Er valt niets te vieren wanneer je van goede kwaliteit naar minder moet gaan.

Weet je de voordelen nog?

  • Supersnel 1 Gbit/s Glasvezel
  • Gratis aansluiten en installeren

Dit zijn geen voordelen, dat heb ik nu ook al.

En dit:
Eindeloos videobellen, streamen en gamen

Bij T-Mobile?
Dat is slechter dan mijn Vodafone mobiel abonnement.
De prijs is voor I-net is dan wat lager maar de techniek bij T-Mobile is ook minder.

Nee, hier niet meewerken om Tweak te laten leeglopen om dan dat net te kunnen opdoeken.
Gaat Tweak dan toch weg dan is op een KPN glasvezelverbinding een betere keuze te bedenkenā€¦

Hoogachtend,

Th.J.L. de Koning.

Tsja, je vraagt je af of ze bij die communicatieafdelingen (van oud-Tweak en T-mobile) nou zelf geen jeuk krijgen van deze onzin.

De beste manier om je klanten kwijt te raken is door ze niet serieus te nemen. :slight_smile:

Kreeg van andere de tip dat je deze serie mails kan stoppen.
Staat onderaan die mail.
Dat heb ik dus na verzenden van mijn antwoord ook gedaan.
Einde "feest"mails.

Ik deel jullie mening over deze magere ā€˜aanbiedingā€™ daarnaast ben ik vandaag ook nog eens gebeld door t-mobile naar aanleiding van deze e-mail en ik ben geschokt door hoe brutaal deze mevrouw was. Ik opende eigenlijk al met het feit dat ik niet geĆÆnteresseerd was en wilde aangeven waarom. Maar voordat ik kon uitspreken welke reden ik hiervoor had sprak ze al keihard door mij heen en ik kreeg er geen woord meer tussen, en elke keer dat ik een halve zin eruit had praatte ze weer over mij heen.

Ik heb na 3 minuten pogingen doen om te vertellen wat mijn probleem was met het aanbod (Ik kwam er ECHT niet tussen) de hoorn erop gegooid.

Het is echt een schande en Tweak onwaardig wat hier gebeurd. Ik hoop serieus dat iemand de stekker uit deze ā€˜marketingā€™ trekt.

Als tweak er mee stopt ga ik NOOIT maar dan ook NOOIT naar T-mobile.

5 likes

Heren en Dames,

zoals het er nu voor staat, blijft Tweak gewoon. Je zou dus alleen kunnen overstappen naar T-Mobile. maar dit is niet nodig, tenzij T-Mobile heel Tweak overneemt maar dat gaat niet gebeuren, Tweak blijft Tweakā€¦

Groetjes,
Snuif (Hans)

3 likes

Voor nu zal dat wel zo zijn ja. Dat was met KPN en XS4ALL ook zo, en daar had KPN nog verzekerd dat XS4ALL zou blijven bestaan. Die verzekering heb ik inzake Tweak van T-Mobile niet gehoord. Ik ga er dus vanuit dat Tweak niet voor altijd zal zijn; uiteindelijk zullen ze binnen T-Mobile worden geabsorbeerd, net als XS4ALL binnen KPN. Neemt niet weg dat ik geen reden zie om over te stappen zolang Tweak er nog is.

1 like

Als ze weten wat voor abonnement ik heb (en natuurlijk weten ze dat) dan is de aanbieding die ik krijg wel heel erg slecht.
Ik betaal 1x per jaar ā‚¬410, dat is ā‚¬34,17 per maand. T-Mobile biedt me nu 10 maanden aan voor ā‚¬30. Reken daar nog even 2 maanden bij voor het volle pond (ā‚¬45 p/m) en dan kom je op ā‚¬390 voor een jaar. Dat is ā‚¬20 verdiend maar vervolgens ga je dus per jaar 12x ā‚¬45 = ā‚¬540 betalen. ā‚¬130 meer dan ik nu betaal!!! Ze denken kennelijk dat Tweak klanten niet kunnen rekenen.

2 likes