Begin van het einde šŸ˜­ - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Heel jammer, en best wel verdrietig. Ooit ben ik bij TweakDSL begonnen en toen overgestapt naar Tweak Glas oftewel Tweak. Nu wordt Tweak dus opgeslokt door een grote reus.

Vandaag een email van Tweak gehad of ik wil gaan overstappen op T-mobile. De eerste tien maanden voor 30 euro per maand maar daarna (mits je 1GBit wil behouden) voor 60 euro per maand.

Ik ben verhuist naar Almere Oosterwold (vanuit Almere Stad) en daar is Tweak via KPN glasvezel met 65 euro per maand (voor alleen internet) weliswaar een stuk duurder dan op hun eigen netwerk maar ik ben erg blij met Tweak vanwege de vrijheid en diensten (eigen server draaien, statisch IP adres, alle noodzakelijke gegevens voor eigen apparatuur en een goede newsserver).

Ik vrees met grote vrees dat T-mobile dat alles niet gaat bieden, in elk geval zeker geen newsserver wat (voor mij in elk geval) extra abonnementskosten zou betekenen. En ESPN Compleet is bij T-mobile een optie van ā‚¬10 per maand welke bij Tweak is inbegrepen!

Dit lijkt toch het begin van het einde voor wat ooit het mooie, trotse Tweak uit Almere was. En het lijkt alsof ze willen dat je alvast overstapt zodat ze straks minder klanten hoeven teleurstellen als het doek definitief valt.

Wel iets om een traan voor te laten als je het mij vraagt.

2 likes

Zelfde mail ook ontvangen vanmiddag,
Ik heb Tweak vanaf 2010 / 2011

En ik deel het verdrietige gevoel 100%, Goede helpdesk altijd vriendelijk / vrolijk relaxed.

Gelukkig zijn we NOG niet verplicht om over te stappen dus ik blijf nog even tot het niet anders kan.

Zelf zit ik met een bittere smaak omdat in het verleden ik nogal gedoe gehad heb met t-mobile mbt mobiel abonnement ze hebben me zomaar ff een bedrag van Ā±80 euro afgepakt ( dit was in 2003 ofzo ) maar toch.

En dan de modem keuze die T-Mobile gemaakt heeft Zyxel vrienden/bekenden om me heen hebben ondertussen de afgelopen 5 jaar zeker minimaal 2 x een nieuw modem moeten installeren. (niet alleen T-Mobile )

Mijn FritzBox 5490 had tot eergisteren een uptime van meer dan 300 dagen ( stroomstoring van 30 minuten ) En dit heeft die sinds Ā±2015 tot op de dag van vandaag nog steeds volgehouden. ( vind het beetje eng om te schrijven maar ja de wet van ā€¦ )

Dit is de eerste router die het zo goed doet in mijn Internet bestaan zowel zakelijk als privĆ© heb ik nog nooit een router / modem gehad die zo ā€œsterkā€ is.

Helaas mag ik die niet houden wanneer ik al zou overstappen.

Dus dat zou mij sowieso dan ergens rond de 200 euro gaan kosten om zelf een modem aan te schaffen want die Zyxel pruttel wil ik gewoon niet weer.

En precies wat er al geschreven is ik maak me ook ā€œzorgenā€ om het feit dat Tweak zijn klanten eigenlijk aan het wegjagen is met mooie aanbiedingen ( maar paar maand meer korting dan compleet nieuwe klanten voor T-Mobile ) 4 maand extra korting voor ruim 10 jaar trouwe klant vind ik nogal magertjes als FEEST aanbieding ??? Mwahā€¦

T-Mobile wil groter worden ( vind ik prima maar niet over mijn rug ) als ze dan eerst eens goede modem keuzes aan gaan bieden. En een goede nieuwsserver in het abonnement opnemen.

Voor mij geeft het niet een feestelijk gevoel dat ik er op vooruit ga. Ja 10 maanden 15 euro korting ( 150 euro ) die ben je gelijk al kwijt aan een nieuws provider

Wat ik ook nog aardig scheef vind is dat Wij als Tweakers een feest aanbieding krijgen waar we wel minimaal 12 maanden aan vast zitten. Ik vind dat het minimaal gewoon door moet kunnen gaan zoals we al bezig zijn en bevalt het niet dat we een alternatief kunnen zoeken.

Maar goed we zullen zien wanneer het schip zinktā€¦ Zal vast Celine opzoeken op spotify ā€¦

Via een omweg was ik weer terug bij Tweak.
Vond mijn CB nummer ineens een keer terug.

Daarom dat Tweak wordt opgeslokt door T-Mobile geen feestje is. :smiling_face_with_tear:
Dat T-Mobile een slechter mobiel abonnement heeft dan ik nu bij Vodafone heb maakt het niet beter op.

De kortingen zijn in mijn geval best goed.
Nu ā‚¬67 dat zou normaal ā‚¬47,50 worden.
Met die extra korting wordt het 10 maanden ā‚¬32,50.

Dan wordt er wel weer een fijne periode afgesloten.

Heel jammer.

Ik zit al heel lang bij Tweak, en had er zelfs een beetje het Cistron gevoel bij.
Heb een bloedhekel aan t-mobile, en ga om deze reden ook weg bij Tweak.

1 like

Berichtgeving geeft inderdaad een hoog ā€œJe wordt genaaid, gelfeliciteerd!ā€ gevoel :slight_smile:

Wellicht dat Tweak een wat meer serieuze pagina kan maken waar daadwerkelijk vragen worden beantwoord die er toe doen, voor mij:

  • Hoe lang houden we ons huidige abonnement
  • Hoe zit het met het vaste IP
  • Hoe zit het met regels rondom DNS en eigen domeinnamen
2 likes

Tweak gaat nog niet weg, dus alles blijft gewoon doorlopen.

Een vast ip bij T-mobile zal vast niet bestaan.

Verder heeft een provider weinig te zeggen over dns en domeinnamen, enkel misschien rdns.

1 like

Klopt, vandaar ook ā€œbegin van het eindeā€. T-mobile, die Tweak immers opkocht, heeft er geheel geen baat bij om Tweak eindeloos in de lucht te houden. Tweak was als kleine provider een goedkope prooi voor een reus als T-mobile. Met de koop schakel je stukje bij beetje concurrentie uit en kun je je eigen klantenkring wat laten groeien.

1 like

Het steeds opnieuw lezen van de Email en verder, na het klikken op de link daarin, wordt de vaagheid steeds groter.

Het is een feest(je), het wordt beter. Wat was het dan daarvoor voor de klanten.
T-Mobile is ook net als Tweak vooruitstrevend en buiten de gebruikelijke paden.
Alleen geen vast IP nummer dat gaat te ver buiten die paden.
Ook niet zo unlimited als bij Vodafone met mobiel bellen NL >> EU voor een scherpe prijs.

Er zal wel een reden zijn om het zo vreemd neer te zetten. Wat is er werkelijk aan de hand.

Mijn voordeel bij het overstappen zou zijn voor het 1e jaar zijn:

10 x ā‚¬34,50 = ā‚¬345
 2 x ā‚¬19,50 = ā‚¬ 39
   Totaal     ā‚¬384

Iedereen pakt zo zijn eigen voordeel.
Daar toch nog maar eens goed over nadenken.

Die overname is toch al van oktober 2022: T-Mobile neemt eigenaar internetprovider Tweak over - update - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Ik heb geen e-mal ontvangen. Op wat voor e-mailadres ontvang je deze e-mail als klant van Tweak?

1 like

Ik heb nog nooit een e-mail van Tweak ontvangen. Waar kun je instellen op welk e-mailadres je e-mails van Tweak wil ontvangen?

Jammer. Binnenkort komt bij mij glasvezel en ik had mijn oog op Tweak laten vallen als provider die ook op een niet zakelijk abonnement wel redelijke mogelijkheden biedt om thuisservers met internet te verbinden.

Zou het wat zijn om een coƶperatieve internet provider op te richten, waar gebruikers het zelf voor het zeggen hebben? Bij Voys hebben ze hier al eens een ruw kosten en bekostiging plaatje van gemaakt:

1 like

Je kunt de contactgegevens aanpassen na inloggen op mijn.tweak.nl.

Ik heb de e-mail in kwestie ook (nog?) niet ontvangen, maar gezien nieuwe abonnementen afsluiten op tweak.nl nog steeds kan, ga ik er vooralsnog maar van uit dat het niet heel snel gedaan is met Tweak. Dat T-Mobile graag klanten over wil hebben naar hun eigen merk, is natuurlijk om andere redenen ook wel te verklaren.

Misschien is Freedom het overwegen waard. Maar in principe kun je natuurlijk wel bij Tweak beginnen, en over een tijd heroverwegen als/wanneer er iets verandert. Het is gelukkig niet zo dat nu een provider kiezen betekent dat je er voor altijd aan vast zit, al helemaal niet als Tweak voorwaarden gaat wijzigen.

2 likes

Bedankt voor de tip, inderdaad een goede optie. Inmiddels was ik daar, na een nieuwe zoekactie, zelf ook op uitgekomen. Vergelijken en overstappen vind ik wel altijd een gedoe (energie, ziektekosten, mobiel, vast internet, etc). Daarom is het voor mij ook een pluspunt dat freedom een ā€˜Steward Owned bedrijfā€™ is zodat de doelstellingen van de organisatie wel in lijn zullen worden gehouden met de belangen van haar klanten.

@KroontjesPen,

Misschien wel gunstig in jou geval maar je wordt als trouwe Tweak klant gewoon een nieuw jaarabonnement toe gedwongen.

Ik heb juist 10++ jaar geleden gekozen voor Tweak omdat dit de enige provider is die gewoon direct kan accepteren dat er iemand aan de andere kant v/d lijn zit die weet waar die het over heeft.

Bij KPN / Tele2 / Ziggo / T-Mobile krijg je eerst zoā€™n gast die vanaf de home page een 10 stappen plan door wil nemen. En als je dan zegt dat werkt niet ik heb Linux, Oh ja dan zijn we klaar we ondersteunen geen Linux. Er wordt zelfs soms zo afstandig gereageerd alsof het een mega gevaarlijk virus is waar je heel ziek van wordt wanneer mensen dat woord alleen al Uitspreken !

Bij T-Mobile zelfs al eens meegemaakt dat ik de laptop van een vriend moest aanzetten om te kijken of GOOGLE nog werkte. Terwijl ik al had aangegeven dat de Media Converter compleet dood was. En dat er geen enkel lampje brandde.

Ik moest de laptop maar opnieuw opstarten. En dan van het modem de stekker er uit halen en 10 minuten wachten en dan maar terug bellen. Hij noemde het ook telkens een Modem en geen Router ( het zijn Routers geen combi modems )

En ik blijf het daarnaast het heel vreemd / vaag vinden dat de provider zelf ( die nog steeds nieuwe klanten aanneemt volgens de site ) haar eigen klanten wegstuurt met een bonusā€¦

2 likes

@Rene.

In overleg met Tweakers en Cambrium aan het #TweakDSL kanaal op IRC begonnen.
Helaas werd mij telefoonlijn zo slecht dat ik wel over moest naar Ziggo.
Modem resetten verhaal kan ik dus ook.

Door inderdaad geklooi van KPN pas 1 jaar na start aanleg glas in de wijk zelf een werkende glasaansluiting.
Natuurlijk gelijk over naar Tweak. Dan weet je waar ik in dit verhaal sta.

Eens moet je nu over maar door de toonzetting van alle berichtgeving voel ik mij er niet prettig bij.
Kan die blijheid en dat feestgevoel bij Tweak nog steeds niet begrijpen.
Ook wat je aangeeft over dat nog zelf aan nemen van eigen klanten.

Als iedereen dus doet wat het beste voor hem/haarzelf is waarom dan niet het beste kiezen voor mijzelf.

@KroontjesPen,

Zoals ik al eerder beschreven heb, ik heb contact gehad en het is voorlopig nog niet verplicht om over te stappen. Iets waar ik eerlijk helemaal geen zin in heb.

En ik vind die korting ook nergens op slaan. Nieuwe klanten van T-Mobile krijgen al 6 maand korting. Dus het is niet eens Tweak die je die korting geeft. En dat voor klanten die ruim 10 jaar ( meer dan 5000 euro binnen hebben laten komen ) Dus uiteindelijk in mijn geval 4 x 15 ( 60 euro korting EXTRA wanneer ik niet zou overstappen vanuit Tweak kortingscodes ) Die andere 8 x komen voor de rekening van T-Mobile.

Ik las op een ander forum ā€¦

Tweak kan al in ā€˜handenā€™ zijn van de opslokkende T-Mobile. En op die manier het boekhoudtechnisch wil oplossen door de mensen naar het T-Mobile netwerk te sluizen. Om vervolgens de netwerken te kunnen afsluiten waar ze de infrastructuur niet van kennen

Dit is kort samengevat wat er gedacht wordt en vreemd genoeg kan ik me daar wel in vinden.

We krijgen zelfs een bonus om over te stappen naar de voormalige concurrentie.

Ik vind het heel jammer dat wij als consument eigenlijk niks te vertellen hebben. Zoals gezegd ben ik in 2003 ofzo met bombarie weggegaan bij T-Mobile en nu wordt ik soort van gedwongen over te stappen naar een provider waar ik eigenlijk geen behoefte aan heb. ( En ook KPN en kornuiten ) Daar hoor/lees je niks anders dan bad-words over.

Ik heb niks op first-line helpdesk tegen maar je moet toch als consument die zelf jaren in de IT wereld zit ook een soort lijntje kunnen krijgen met de mensen die wel wat kunnen fixen.

Eerst word je behandeld alsof je amper weet hoe de computer aan moet. En als je ze dan vragen gaat stellen over welk subnet / netmask dan beginnen ze al oh dat is te technisch die informatie heb ik niet.

Dat is bij Tweak wel anders. Je kunt geen rechten ontlenen aan de extra capaciteit van de helpdesk medewerker maar waar mogelijk gaan ze wel even out-the-box om je eventueel verder te helpen zolang het binnen hun kaders blijft.

Kortom straks moet ik overstappen en ben ik helaas gedwongen maar toch ook wel bereid om T-Mobile misschien een herkansing te geven. maar niet meteen met een contract van 12 maanden want als het me niet bevalt ga ik verder zoeken en die mogelijkheid ben ik nu kwijt en daar ben ik eigenlijk behoorlijk van over de zeik.

2 likes

@Rene

Voorlopig heb ik even wat andere zaken aan mijn hoofd dus even geen actie in dit gedoe.

De hogere korting bij mij komt dus door de eerder genoemde KPN glaslijn en Tweak.

Rekken en dā€™r bijblijven Ā©W Sonneveld.

Ik vind het bijzonder dat er ook klanten zijn die de mail Ć¼berhaupt niet hebben ontvangen.
Natuurlijk ben je niets verplicht. Voorlopig bestaat Tweak nog wel maar dat ze je al proberen over het hek te gooien vind ik al een teken aan de wand.

Ik heb geprobeerd een provider te vinden die een aantal (voor mij) belangrijke Tweak eigenschappen biedt (goede newsserver, eigen apparatuur, statisch IP adres) maar vooralsnog zonder succes. Helaas woon ik sinds kort ook in een KPN gebied dus een provider moet ook nog eens over het KPN glasvezel netwerk kunnen/willen aanbieden.

1 like

Ik wordt hier oprecht verdrietig van. Had gehoopt dat de directeur wel een doe-het-zelfer zou blijven. Daarom altijd loyaal gebleven. Maar dit is echt geen feestā€¦ā€¦ā€¦

1 like