Begin van het einde 😭 - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

Thanks! Ja, had glasnet ook bekeken, maar voor mij geen optie helaas. Wel een goede suggestie voor anderen om ook te checken. :smile:


Schiet al mooi op!

2 likes

Volgende maand staat de switch naar GlasNet op de planning. Na het eerste telefonische contact hebben ze een goede indruk achtergelaten. Hopelijk is de verbinding van GlasNet op het CAI netwerk net zo goed als die van Tweak, dan moet dat helemaal goedkomen!

2 likes

Sinds vandaag over naar mijn nieuwe provider KPN (ja ik heb mijn ziel verkocht)!

Het was mij een genoegen om samen met jullie bij Tweak op het netwerk te zitten!

Doen jullie straks het licht uit?

Dit is Guest… - Over en uit.

2 likes

Same! Volgens mij stond ik op 12 februari. Brief van Tweak zegt dat ze mijn verbinding de 8e opheffen, of bij een overname na deze datum, de datum waarop de nieuwe provider bij mij actief word.

Lekker verwarrend tweak!

1 like

Wat is daar onduidelijk aan?

Op het netwerk van KPN is de keuze helaas best beperkt maar ik ben uiteindelijk bij Solcon (= onderdeel KPN) terecht gekomen. Helaas hebben zij geen nieuwsgroepen (maar dar is genoeg alternatief voor, ik kwam uit op usenet deals) maar bieden zij wel een statisch IP adres en Reverse DNS (PTR record) aanpassing aan. Voor het draaien van een email server is dat wel heel prettig. De snelheid van het 1000/1000MBit pakket valt me wel enorm tegen. Bij Tweak over hetzelfde vezeltje haalde ik 780/940 (down/up) maar bij Solcon is dat (vooralsnog) maar 320/680 (down/up) op nota bene hun eigen test server (results via speedtest.net). Maar goed ik betaal nu hetzelfde (€ 64,99) als dat ik voor Tweak over een KPN netwerk (was 65 euro) betaalde alleen heb ik dan nu ook TV erbij (Tweak was internet+bellen). De overgang ging echt naadloos! Op 22 december rond 7:20 was m’n Tweak verbinding uitgevallen en met één wijziging in m’n Fritz!Box modem was ik binnen 10 minuten weer online en hoefde ik alleen nog m’n DNS verwijzing van m’n domein naar m’n nieuwe IP adres te verwijzen. Nog niet eerder ging het overgang zo soepeltjes. Ik hoop dat het voor de andere hier ook zo vloeiend verloopt. Het beste ermee.

Waarom sturen jullie mij een brief dat op 8 februari mijn verbinding word beindigd?
Ik stap pas 12-2 over.

Ok, lees nog eens wat ik heb gequote dan.
Er staat dat als er sprake is van een overname de datum wordt aangehouden van de nieuwe provider. Kortom, als je migreert hangt het er vanaf wanneer de nieuwe provider de migratie uitvoert.

Heeft iedereen een brief gehad dat de boel op 8 februari stopt?

Wij hebben nog geen brief gehad, maar misschien is die datum ook wel een beetje afhankelijk van wanneer de maand afloopt bij iedereen.
Ons studentenhuis gaat in ieder geval over op snlr, die gaan leveren op het netwerk dat van cambrium was, en hebben mij gezegd dat de overstap soepel zou moeten gaan.
Eerste jaar voor 30 euro, tweede voor 44 is in ieder geval minder stijging dan de meeste mensen nu hebben

Wauw, dat is wel heeeeel goedkoop :smiley: :smiley: :smiley:

Per maand natuurlijk :stuck_out_tongue:

Met andere woorden, ze weten mijn overstap datum. Waarom zet je dan in de brief een datum die 4 dagen eerder is.

#hoemaakjemensenongerust

Begin je nou weer? Stop daarmee.

Ik ben inmiddels over naar GlasNet. De overstap was appeltje eitje en in een paar minuten gedaan! En mocht je verder willen Tweaken is er genoeg te vinden op [Glasnet.nl] Ervaringen & Discussie - Deel 1 - Internet en hosting - GoT (tweakers.net).
Tot nu toe zeer tevreden!

Beste Allen, Was leuk op die forum te zitten. Wij gaan eind maart over op Freedom Internet op het oude netwerk van Tweak. Dus hopelijk gaat dit allemaal soepel. Vaarwel!

1 like

ik krijg daar dus net een super onduidelijke mail van tweak


als ik nu niks doe, wordt ik overgezet, naar odido.
1 komt er dan ook een monteur?
2 hoe zit het dan met de betaling?
3 ik heb nu ipv6, odido doet dat niet, vervalt dat dan voor mij?
4 hoe zit het met mijn statisch ip adres.

punt 3 en 4 kan ik eigenlijk zelf wel invullen, dat wordt waarschijnlijk gewoon pech hebben. echter punt 1 en 2 zijn onduidelijk.

echter voor iedereen die wel bewust kiest om over te stappen.
lees de voorwaardes goed
image

1 like
  1. Ja, er komt een monteur. De mediaconvertor wordt vervangen + een nieuwe router.
  2. Automatische incasso.
  3. Ja, vervalt.
  4. Ja, vervalt.

3 kun je zelf niet oplossen.
4 kun je naspelen door een DDNS te gebruiken.

  1. maar ik heb al betaald aan tweak, voor de komende x maanden
  2. DDNS is niet hetzelfde, dat kan ik gebruiken voor domeinnaam, maar niet voor firewall rules van externe servers(de meeste firewalls waar ik dit in kan stellen accepteren geen domeinnamen).