Begin van het einde 😭 - Laatste Tweak mail vraagt je overstappen op T-Mobile

  1. Maar Tweak houdt op te bestaan. Je kunt wel betaald hebben, maar als Tweak niet meer bestaat… Er komt een creditnota (tenminste, dat gebeurde er bij mij).
  2. DDNS is inderdaad niet hetzelfde. Maar ik gebruik dat dus voor op een PFSense en daar werkt het prima zodat ik de PFSense altijd remote kan blijven gebruiken gebaseerd op een DDNS vermelding in plaats van een IP-adres. Het is maar net hoe complex de firewall is.

Na een hele lang tijd Tweak waar ik zeer tevreden over was (Internet only), ben ik ook overgestapt, per 1 maart j.l.
Een ding was zeker na alle horror verhalen, niet naar Odido ! In Almere zijn 2 belichters; FiberCrew en Fiber Operator. De laatste liet lang op zich wachten om te kunnen aanmelden, ik begreep dat deze het Cabrium netwerk over gaan nemen.

Dan maar FiberCrew, en daar zijn heel veel resellers van o.a. Freedom, Jonaz, Netrebel, FiberNL. Dus gewoon de goedkoopste uitgezocht, dat was RapidXS (39,50 per maand).
FiberCrew werkt met GPON, Cambrium met AON, dus de oude Genexis ONT moest vervangen worden. Ik ontving een Raisecom ISCOM HT803G-1GE en toen heel voorzichtig de Genexis open gemaakt, en zag toen 2 vezels, 1 met groene stekker die ooit voor TV werd gebruikt, en 1 met blauwe stekker welke nog ingeplugd zat.
Daar de glasvezel heel breekbaar is, en hij opgerold achter in de Genexis zat, heb ik de achterkant en het afdekplaatje ervan maar laten zitten en de Raisecom er direct boven geplaatst. Om te voorkomen dat de glasvezel breekt.

Buiten een gratis newsserver abbo is er weinig verschil met Tweak, IP is vast, kan eventueel een IPV6 range kopen, en snelheid is hetzelfde.

2 likes

Say what? Is dat serieus? :open_mouth:

1 like

Huren uiteraard, ik meen 10 p/m per adres.

Ik neem aan dat je IPv4 bedoelt dan.

Nee heb ergens in de aanvraag gelezen dat er een IPV6 adresblok (/56) kan worden uitgegeven.
Zie nu dat dat niet bij RapidXS was maar bij Netrebel. Heb er zoveel bekeken :slight_smile:
Eenmalige kosten zijn 10,- btw.

Ik zie het inderdaad op de Netrebel-website:

Ondersteunen jullie IPv6?

Op verzoek kunnen we je een IPv6 adresblok (/56) uitgeven. De éénmalige kosten hiervoor bedragen 10,-.

(Dat is dus niet los een IPv6-range ergens afnemen, dat dacht ik even op te maken uit je bericht, maar dit is als deel van een gewoon internetabonnement.)

Het klinkt wel een beetje als de omgekeerde wereld, om juist voor IPv6 geld te vragen en IPv4 niet, maar goed. :sweat_smile:

Aanvullende rant: WAAROM hebben op die hele website user-select: none geCSSt? Wat ont-zet-tend irritant.

Dan voor mij ook het echte einde hier.

Op 1 mei zal ik me hier uitloggen en de gegevens laten verwijderen.

Tweak bedankt ik nogmaals voor alle steun hier maar ook alle reacties de mij geholpen hebben.

Dan is het alleen maar "Herinnert u zich deze nog nog nog nog nog nog …"

2 likes

Hoe laat je je gegevens verwijderen? Ik zou ook wel uit het T-mobile bestand willen.

Met dat verwijderen bedoelde ik dit forum mee.

En hoe kun je jezelf uit dit forum verwijderen?

2 likes

Daar heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken.
:face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: :blush:

Je kan je wel afmelden.






→ → → → → → → Odidoeiiiiiiii ← ← ← ← ← ← ← ← ←

nu krijg ik een mail van odido dat ze binnen 3 dagen gegevens van me nodig hebben van mijn huidige provider.

kunnen ze dat niet gewoon doorgeven dan?

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.