Wat zijn de plannen voor native IPv6?

@johan ik zou graag ook ipv6 willen testen

Internet Only 1Gbit
Unifi Dream Router
Tweak Netwerk Enschede

Dag Johan,
Kan er nog steeds worden aangemeld om te testen met IPv6? Ik wil ook graag mee testen.

Groeten,
Remon

@johan

ik zou ook graag mee willen testen met IPv6.

Unifi USG Pro
Zeeland (noord brabant)

Gr Wouter

@johan Zijn de problemen met de switch vendor inmiddels opgelost? Ook ik zou graag native ipv6 proberen.

Unifi Dream machine pro
Gemeente Oss (Noord Brabant)
(Momenteel nog met Hurricane Electric voor ipv6)

Tnx,

GJ

Kan het zijn dat native IPv6 niet meer werkt binnen het e-fiber netwerk (Boekel)?
Ik krijg namelijk geen prefix meer toegewezen vanuit tweak, dit terwijl dit voor mij als beta-tester wel gewoon goed gewerkt heeft de afgelopen maanden.

Ik ontvangen c.q. krijg wel de link-local adressen, dus ik zou dan zeggen dat er wel enigzins IPv6 connectiviteit is.

Indien er een packet capture nodig is dan hoor ik het graag.

In principe niet. Sinds waneer werkt het niet?

Exact durf ik het niet te zeggen, maar vorige weet heb ik sowieso nog IPv6 only diensten gebruikt dus toen werkte het nog.

Ik verwacht dus dat het ergens deze week is gestopt.

Heb je iets van mij nodig middels een PM om dit verder te bekijken?

Nah, het werkt weer.

Klopt, ik zag zojuist weer een pool binnenkomen.

Top, bedankt! Is er aan jullie kant iets veranderd waardoor het tijdelijk niet werkte?
Dit puur om te weten of er iets met mijn router fout ging of dat dit het probleem in de switches is wat de verdere uitrol voor andere nu belemmert.

Nee, dit is een pas ontdekt probleem. Als er 2x een ā€œipv6 dhcp snoopingā€ configuratie op de switch wordt toegepast, gaat het proces stuk. Dat was hier gebeurd omdat deze week in Brabant (non-lvcnet) IPv6 op de switches is geconfigureerd. Klanten in die regio hebben IPv6 gealloceerd gekregen en kunnen het nu gewoon aanzetten.
Morgen week volgt lvcnet (regio land van Cuijk) ook.

De showstopper mbt. de switches is ook opgelost. 2 weken geleden zijn alle switches geĆ¼pgrade en de IPv6 uitrol gaat nu gewoon verder.

3 likes

opgelost ā€¦ na een aantal keren opstarten een IPv6 gekregen

@johan Sinds vandaag lijkt het er op dat ik geen v6 prefix meer toegewezen krijg. Eerste keer sinds december '21 dat ik er problemen mee heb.

Gekke is dat 'ie het vanochtend nog wel deed, rond 7 uur. Wellicht dat het iets bij mij is, maar ik vraag toch maar even voor de zekerheid. Router is al gereboot.

Unifi Dream Machine 1.12.22
Controller: 7.1.66

WAN:
DHCPv6 Prefix 56

LAN:
Interface Type: Prefix Delegation
Router Advertisement: Enabled
Router Advertisement Priority: High
DHCPv6 Range: ::2 - ::7d1

Omgeving Leeuwarden

Hetzelfde probleem op jouw switch als beschreven in Wat zijn de plannen voor native IPv6? - #442 door johan. Degene die het configureerde lette daar helaas ff niet op. Nu gefixt.

Yes, werkt weer naar behoren :slight_smile: thanks

@johan ik wil ook wel meedoen met die IPv6 test.

@johan Ik wil ook graag meedoen met de native IPv6 test.

Je router heeft al sinds 6 juli IPv6 :wink:
Zie ook Wat zijn de plannen voor native IPv6? - #442 door johan

Misschien een idee om het onderwerp van deze thread aan te passen naar iets wat duidelijk maakt dat de plannen ondertussen werkelijkheid zijn? :grin:

@silke zou dat moeten kunnnen
Die is volgens mij alleen wel een tijdje niet op dit forum geweest

Dit topic sluiten, op slot zetten.