Wat zijn de plannen voor native IPv6?

Correct, dat is precies de instructie welke ik heb gevolgd.

De dhcp optie is voor WAN overigens, niet voor de LAN kant.

is er al een idee wanneer dit echt word uitgerold?

Het staat op de planning voor volgend kwartaal. Nog ff de puntjes op de i :wink:

OK dus tussen Januari en April.

Dan wacht ik wel even tot het goed werkt.
Bedankt voor je antwoord.

Ik zou graag IPv6 willen testen op het tweak netwerk zoals ik zie dat enkele andere gebruikers doen. Hoe kan ik mij hiervoor aanmelden?

Ik kan je zeggen dat het aan mijn kant echt zonder problemen werkt. Al de issues die ik had met de oude tunnel zijn verdwenen (vermoedelijk MTU gerelateerd). Enige probleem waar ik tegenaan loop is bedrijven die wel IPv6 records in de DNS zetten maar dan vervolgens niet de website configuratie op aanpassen. Gelukkig kan ik voor die paar sites de dns forceren naar IPv4 en proberen we het 1 keer per half jaar nog eens.

Goedemorgen Johan,

Als er nog ruimte is om IPv6 te testen op een opnsense installatie. Dan doe ik graag mee.

Lees in het forum dat IPv6voor de UDM Pro niet helemaal goed is geimplementeerd. Maar of dit alleen voor de “nieuwe” interface is of voor alles kan ik zelf niet testen. Heb je het al via de “oude” interface geprobeert?
Krijgt de UDM wel een IPv6 aan de WAN kant?

dat is goed om te horen.
maar ik wacht nog wel even, die paar maanden maakt nu toch niet meer uit.
en dan zou alles probleemloos moeten werken.

Ik werk inderdaad via de SFP poort op de UDM-Pro zodat ik geen media converter er tussen hoef te doen. Mocht ik fut hebben om die connectors om te schakelen zal ik de originele WAN poort ook nog proberen binnenkort.

Ik bedoelde niet de SFP poort maar de webinterface :slight_smile:

Ah, ik heb de instellingen zowel via oude interface als v2 interface doorgevoerd, maakte geen verschil. Zover ik begrijp van de ubiquiti forums werkt de IPv6 config nu gewoon via de UI op de UDM-Pro.

Hier nu ook ruim een week IPv6 aktief via een Edgerouter4.
De /56 prefix pak ik dan grotendeels op via een Juniper EX-switch met L3-interfaces. Ieder standaard vlan deelt nu via RA ook een /64 prefix uit.
Tot nog toe geen problemen gezien en het draait prima.

2 likes

Ook ik zou graag ook IPv6 willen testen, bij wie kan ik mij daarvoor aanmelden?

@johan Hier ook interesse om mee te doen met IPv6, ik heb een USG.

@johan Indien er nog mogelijkheid is, ook ik heb interesse in het testen van native IPv6. Draai nu al een tijd via de 6RD tunnel en dat werkt prima op mijn Edgerouter X.

@johan Ik heb ook interesse om mee te doen aan de test.

  • Internet Only 1 Gbps
  • Tweak eigen netwerk in Enschede
  • Ubiquiti EdgeRouter X

@johan ik zou graag ook ipv6 willen testen

Internet Only 1Gbit
Unifi Dream Machine
Tweak Netwerk Leeuwarden

Ik denk dat er genoeg testers zijn, zeker omdat het super soepel loopt.

Ik zou ook graag meetesten voor native IPv6, ter vervanging van de 6RD tunnel.
Netwerk = Glasvezel Zuidenveld.