Tweak (Canal Digital) tv

Goedendag, ik ‘moet’ nog aan glasvezel beginnen binnenkort. Als ik wil. Zit nu bij Ziggo. Ik lees wat rond hier en ik vraag me af: zijn er ook tevreden Tweak abonnees met tv van Tweak (Canal Digital) . Want zolang als ik Ziggo zelden storing en goed HD beeld. Dat laatste: heb een proefabonnement op NLziet maar hun HD van bijv. NPO ziet er minder scherp uit op mijn nog 32 inch tv dan de Ziggo. Ik noem dit omdat hier forumleden het als een goed alternatief aanprijzen.

1 like

Ik heb sinds kort (letterlijk sinds maandag) televisie van CanalDigitaal via Tweak, náást NLZIET. Sindsdien wel een aantal uren gebruikt, en de afgelopen maanden al de live tv-app van CanalDigitaal gebruikt.

De beeldkwaliteit van live-televisie via multicast (de settopbox) is prima, vooral bij de prominente zenders is de bitrate echt heel hoog en duidelijk beter dan NLZIET (hoewel dat op zich ook echt goed is). Bij de minder prominente zenders is het alsnog hoogwaardig HD. Ik meet zelf 12mbit/s bij NPO 1 en circa 8mbit/s bij bijvoorbeeld ESPN en BBC World News.

Ik heb de interactieve functies van CanalDigitaal minder gebruikt, volgens mij is dat waar de meeste klachten over gaan. Zelf gebruik ik daarvoor dus NLZIET, want dat is qua terugkijken echt wel een slag beter dan CanalDigitaal.

Bedankt voor je reactie.

Je hebt dus vrij kort nog ervaring met live tv van CanalDigital . Maar klinkt goed, Had je al een abonnement voor de live tv-app van CD? Je moet in elk geval toch een inlog hebben. Zo’n inlog voor die CD app krijg je bij Tweak als je zo’n all-in-one abo gaat afnemen , dacht ik. Heb jij nu een internet,tv.telefoon pakket bij Tweak.? En is het dan niet extra geld in de NLziet app stoppen terwijl de CD app toch voldoende zou moeten zijn. Wat schort er met name aan die App: terugkijken,zoeken van het programma oid of juist stabiliteit en scherpte beeld. Bevalt de internetverbinding voor het andere internetwerk tot nu toe goed ?

Je kunt CanalDigitaal ook via de app kijken: TV via Satelliet en Internet | Canal Digitaal

Maar daarvan is de kwaliteit dan weer ondermaats.

Met NLZIET kun je een jaar of langer terugkijken, dus hele series kijken die eerder zijn uitgezonden. En bijv ook vooruitspoelen bij RTL/SBS. Dat kan niet bij Canaldigitaal. Maar NLZIET heeft dan weer geen ESPN.

Ik kijk CanalDigitaal via Freedom. Is een groot drama. Begin gemist of uitzending gemist werkt vaak niet. Ik krijg dan een totaal ander programma te zien. Uitzending gemist werkt meestal pas een dag later.

Heb jij misschien een andere settop box via Freedom dan de Tweak abonnees? En is deze rechtstreeks naar de modem bekabeld of zit er een switch tussen? Is live kijken wel goed? En gebruik je ook de app van Canal?

Ik heb de amino setup box en zit bekabeld aan Fritzbox. App canaal digitaal gebruik ik niet. Live kijken gaat goed. Maar dat is ook het enige wat goed gaat

Ik ben al een aantal jaren tevreden afnemer van internet van Tweak. Eén van de redenen was omdat het geen KPN of andere grote partij is. En natuurlijk de Gigabit internetverbinding.

Qua internet heb ik geen klagen. Nauwelijks storingen, goed signaal. Televisie is een ander verhaal. In het begin was er Sparql, ook een kleinere partij. Sparql heeft het helaas niet overleefd en toen ging Tweak in zee met Canal Digitaal. Wat een ramp zeg. Blokken in de live uitzendingen, terugkijken en opnemen waar begin en eind het niet deden, vastlopers. Meerdere keren een nieuwe Amino gekregen, maar het heeft het probleem nooit opgelost.

Ik heb nu een internet-only abonnement en televisie van NLZiet. Ik kijk dit via een Google TV adapter. NLZiet loopt af en toe vast, maar ik heb eerder de indruk dat het aan de Google TV ligt dan aan NLZiet. Ik dacht dat ik al die fancy zenders zou missen, maar dat is dus niet waar.
Terugkijken van series werkt geweldig. Series op sommige zenders wordt bijvoorbeeld af en toe de reclame uit gefilterd (ja, ik kijk lekker naar Urk!) en dat vind ik wel heel fijn. Voor mij nooit meer Canal Digitaal.
Wat er nu gaat gebeuren nu T-Mobile aan het roer komt, is nog onzeker. Maar zolang Canal Digitaal in het abonnement van Tweak blijft zitten, zal ik nooit meer een TV-abonnement via Tweak afnemen.

Gewoon een Android TV Box op de tv aansluiten. Probleem opgelost hebben wij hier al jaren.

Ik snap je twijfel en die is mijns inziens terecht.
Ik heb een proef periode genomen op Canal Digitaal en na 1 dag de STB alweer in de doos gedaan. Zowel via de STB als de APP op mijn smart TV is de beeld kwaliteit van Canal Digitaal een heel stuk minder dan bij Ziggo en dat stoort me enorm. Zit nu bij NL ziet. Het is wel een heel stuk bewerkelijker TV kijken dan via de ZIggo box maar de beeld kwaliteit is redelijk gelijk. Voordeel van NL ziet is dat je gewoon 1 jaar terug kan kijken. Nadeel is dat je niet kan opnemen waardoor je een programma op RTL 4 een half uur na aanvang kan starten en even de reclame doorspoelt.
Tip. Als je alleen TV wil kijken zonder poespas kan je ook Ziggo aanhouden en schakel je over naar Ziggo Kabel TV of Ziggo TV start.

Ik heb een simpele smart tv van Philips met wat apps. O.a NLziet maar de versie wordt niet meer geupdated. Tv is op internet met ingebouwde wifi. Een Android tv box (stick ?) sluit ik aan op tv met hdmi en kan ik dan via de wifi de apps (bijv. NLziet nieuwe versie) erop zetten? Als ik live tv wil kijken (zonder NL ziet) heb ik toch een provider nodig ? Welke Android tv box zou ik moeten nemen ?

Mijn huidige Ziggo abo is: tel, tv kabel, internet 350 Mb. = 61,= euro . Snelheid is ruim voldoende . Alles werkt al jaren stabiel. Neem ik glas van Tweak met tel en handhaaf Ziggo kabel ben ik op maandbasis 65,= euro kwijt.

Op zich is coax voor nu een goed transport medium, niets mis mee.
Ik ben overgestapt naar glas omdat als ik dit later zou gaan doen ik zelf de graafkosten moet betalen voor de aansluiting.
Voordeel van glas is dat er meerdere providers zijn om uit te kiezen. Ik verwacht dat Ziggo over een paar jaar ook gewoon zijn diensten over glas gaat aanbieden

Hier hoefde je geen glas af te nemen.
Alleen toestemming geven om de aansluiting te plaatsen.

Dit is één van de beste draait met gemak IPTV hebben wij al meer dan een jaar. https://nl.aliexpress.com/item/1005004651810505.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.193333e3EF5h9Z&algo_pvid=4a20a2d3-8ca6-48ba-9ff9-40878867095a&aem_p4p_detail=2022111810500013600548243768600002371860&algo_exp_id=4a20a2d3-8ca6-48ba-9ff9-40878867095a-19&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000029984554976"}&pdp_npi=2%40dis!EUR!67.4!32.35!!!2.52!!%402100bdd716687974008375229eb5c6!12000029984554976!sea&curPageLogUid=qWMv5HoVZ91s&ad_pvid=2022111810500013600548243768600002371860_4&ad_pvid=2022111810500013600548243768600002371860_4

Ja die graafkosten en aanleg toegangspunt in de woning. Daarmee schermt E-fiber ook. Als je bij aanleg in de straat niet meteen via een van de providers abonnement afneemt, betaal je later 450,== euro om alsnog zo’n aansluitpunt te krijgen.

Precies, ik zit in een E-fiber gebied.
En de genoemde 450 Euro is een minimaal tarief. Aangezien ze naar mijn huis 20 meter extra moesten graven was het nu of nooit.

Ik vind de wifi ervan (alleen 2.4) uitermate traag. Lan is max 100 Mb. Ook niet super voor streaming. Heb de NLziet erop draaien maar strak beeld… Misschien is het een bepaalde instelling die ik nog niet ken.

Gewoon aansluiten met een netwerk kabel en op de kop leggen voor de koeling. wij hebben er hier een koelventilatortje onderstaan. Dan werken ze super en zijn dan snel genoeg. Draaien met gemak IPTV.

Jouw link kwam/komt uit bij een beschrijving van o.a 5G wifi en 4G en 32G geheugen. Als je echter vandaar bestelproces opstart , wordt automatisch een 2G,16G en alleen 2.4 wifi in de winkelmand gestopt. Is mij en (nu ik nalees) ook anderen overkomen. Is geen opzet van jou. Zal wel truc vd verkoper zijn.