Storing TV sneeuw of beeld bevriest

Als ik TV zit te kijken (bekabeld aangesloten op mijn Fritz!Box 5490 en KAONMEDIA MZ-101 (M7)) dan gebeurt het regelmatig dat ik een verstoring van het beeld krijg (sneeuw) en ook gebeurt het regelmatig als ik een film zit te kijken op een van de kanalen NPO of RTL etc. dat het beeld bevriest kan wachten tot ik een ons weeg. Dit los ik op door naar een ander kanaal over te schakelen (waarbij ik de melding krijg of ik verder wil met de LIVE-TV), en dan moet ik weer terug schakelen naar het kanaal waar de film speelde, ondertussen ben ik een paar minuten van de film kwijt.
Iemand bekend met deze problemen, moet er iets geupdate of vervangen worden?

Zit er een switch in de bekabeling van FritzBox naar MZ-101? Die geven wel eens problemen …

Nee, géén switch, rechtstreekse kabel (± 10-12m) van Fritz!Box 5490 naar MZ-101.

Steek de netwerkkabel, die nu in de MZ-101 zit, in een goede laptop of desktop PC en meet de snelheid. Als die goed is zou ik een klacht bij de helpdesk neerleggen, dat de TV-kast defect is.
Is de snelheid niet goed (laag, fluctuerend) dan de kabel vervangen.

Dan kun je nog steeds wachten tot je een ons weegt want ze kunnen niets met die klacht. Ik heb ze een jaar geleden toch wel heel duidelijk uitgelegd wat er aan de hand was, maar ze willen eerst hier alles doormeten want ik ben kennelijk de enige met die klacht.

Kort samengevat: Op vrijdagavond moet je geen opnames of begin gemist willen kijken. Dat werkt dan gewoon niet. De M7 is denk ik gewoon te krap bemeten voor zijn taak.

Netflix op dezelfde tijdstippen heeft geen enkel probleem en latency (naar Google.dns) is ook prima.

Heb je al eens de netwerktest op de MZ-101 gedaan? Dit lijkt namelijk op een multicast probleem. Netflix heeft geen multicast nodig, en latency kan prima zijn maar dat staat los van multicast.

Hallo Bas, bedankt voor je antwoord. Vanochtend de test nogmaals (bij installatie ook gedaan) uitgevoerd en alles was prima.
Dus ik ga verder zoeken en misschien dan toch contact opnemen met de helpdesk van Tweak.

Sterkte, en veel geduld toegewenst.