Stalker portal TV aanbieders geblocked door Tweak?

217.19.xx.xxx is an IPv4 address owned by [Cambrium IT Services B.V. ] and located in (NL)(Eindhoven , North Brabant ).

  • My Public IPv4 is: [82.197.xxx.xxx]

  • My Public IPv6 is: Not Detected

  • Location: Purmerend, NH NL

  • ISP: Legaco Networks B.V.

Ik kan de links in mijn m3u playlist helemaal niet openen met tweak.

Het rare is dat als ik het ip-adres ga pingen hij wel pingt, zowel met Ziggo als tweak, maar als ik de zender open via VLC hij het met Tweak niet doet en met Ziggo wel.

Ik heb contact gehad met tweak via whatsapp maar ze beweren dat ze niks blokkeren.

https://lite.ip2location.com/netherlands-ip-address-ranges geeft voor 217.19 inderdaad Nederland aan. Voor 82.197 ook.

Of dit sluitend is weet ik niet, maar dit geeft geen reden tot GeoIP-blocking …
Probeer deze ook eens: https://www.iplocation.net/ip-lookup.

@johan, kan Tweak echt de root cause niet achterhalen?

Volgens mij wordt de locatie niet opgeslagen per block, dus kan best nogsteeds ip location zijn.

Kan idd nog steeds.
Nederlandse ISP’s krijgen massaal IPV4-adressen van andere landen. Hier is een tekort, daar hebben ze nog een paar over. Als de club die m3u playlist beheert gebruik maakt van oude lijsten kan het zeker zo zijn dat deze “nieuwe” Nederlandse IP-adressen ten onrechte als van een ander land worden gezien.

Om dat uit te sluiten zou je de beschikking moeten hebben over oude lijsten. Wie?

Nouja, die provider krijgt denk ik geld van deze mensen, zou fijn zijn als ze dan ook support leveren en uitzoeken waar het verschil zit

Heb ook problemen gehad met IPTV sinds gebruik van Tweak.
Voorheen bij ziggo nooit problemen mee gehad.
Wat bij mij werkte dat ik op mijn android tv een VPN gebruikte en die op land Nederland zetten en dan wel beeld kreeg!.

Wat @jordanvanbergen en @Daniele_Lopez kunnen doen is aan Tweak vragen om een vast IP-adres uit een oer-Nederlandse reeks (die dus van origine voor Nederland is uitgegeven).

Dat hoeft van mij helemaal niet. Tweak biedt haar diensten op haar manier aan. Vroeg me dus alleen af of Tweak iets blocked. Dus ip-adres mag van mij blijven wat het is. De dienstverlener moet toegang bieden tot zijn diensten vanaf iedere locatie.

Wat je zegt is dus dat als ik gebruik maak van een VPN over Tweak dat het dan eigenlijk wel zou moeten werken. Ik kan dat eens uittesten t.z.t. Niet dat dit een oplossing is want ik moet gewoon zonder VPN alles kunnen doen maar wel een goede test of het met een VPN weer wel gaat over Tweak verbinding omdat je dan bij een andere aanbieder zit.

Er zijn dienstverleners (Stalker) die hun service beperken tot bepaalde landen middels IP-lijsten. Deze manier van werken is niet full-proof. Jij zult dus Stalker moeten benaderen en hun uitleggen dat jouw IP-adres Nederlands is. Dit kun je Tweak als ISP niet verwijten. Het wordt tijd voor IPv6 !!

Lees deze tread ook eens …

Succes verder.

Inderdaad. Ik word ook gek van die onterechte GeoIP-blokkades. Vorige week vrijdag nog konden sommige van onze klanten spontaan uit het niets niet meer gebruik maken van Amazon Prime vanuit 2 van onze /22’s. Zie dat maar eens op korte termijn gefixt te krijgen. En dat terwijl die /22’s al meer dan een half jaar in gebruik waren en de RIPE info net zo lang niet gewijzigd is. Hoe dat kan? Beats me.

De pest is dat dat al die (grote) partijen die blokkeren via GeoIP eerst naar de ISP gaan wijzen, “want de ISP gebruikt buitenlandse IP’s”. Zo’n servicedesk of wat er ook maar aan de andere kant zit stuurt de klant daarmee met een kluitje in het riet zonder verdere controles en mikken het daarmee effectief bij de ISP over de schutting.

Verder zijn er nog van die partijen die blokkeren op basis van GeoIP, maar een hele trage GeoIP database update policy hebben (als die al bestaat), waardoor “hergebruikte” IP’s soms heel lang niet benaderbaar zijn. Het is als ISP zijnde bijna ondoenlijk om dat soort partijen te benaderen, zeker omdat het niet vast staat bij waar het nou eigenlijk fout gaat. Op afroep merken we dan dus dat er iets niet in de haak is en omdat we het helaas al druk genoeg hebben, verwijzen we klanten terug naar de foutieve provider.

3 likes

De oplossing is natuurlijk IPv6 zodat er niet de hele tijd met IPv4 subnets geschoven hoeft te worden tussen partijen.

Een mens mag hopen :innocent:

2 likes

TWEAK blokkeert niets …

Als je denkt dat Tweak niets blokkeert heb je het mooi mis. Ik zal nog een aparte thread maken.

Ik heb Ziggo en Tweak en mag niet naar Ziggo kijken terwijl ik gewoon internet van Tweak afneem en Tweak en/of Ziggo dus censuur plegen:

Als je via je mobiel op 4G of 5G via KPN, T-mobile etc. je internet verbinding hebt kun je gewoon naar Ziggo TV kijken. Helaas niet bij Tweak.

Ik vind het niet kunnen dat een internet provider diensten blocked van een andere aanbieder. Dit is dus censuur waarbij er voor je bepaalt wordt wat van je internet verbinding wel/niet werkt.

Ik ga hierover een aparte thread maken want dit moet echt stoppen.

Ligt in dit geval dus zeker aan Ziggo. Zie hier wat ik op het Ziggo forum hierover geplaatst heb: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-Go-App-in-combinatie-met-apple-TV-alleen-TV-pakket-van/td-p/741963

Pfff, Johan toch. Wat maak jij een lawaai op deze mooie zondag. Is de wind gaan liggen, begin jij … :wink:

Het ligt niet aan Tweak, dat is duidelijk. Voor hier is dus de kous af.

Veel succes op het Ziggo forum met je gevecht tegen onrecht: ik steun je!

Zoals jij zelf aangeeft:

De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Dus dit is alleen voor Ziggo en heeft niets met Tweak te maken…je zult dat daarom ook met Ziggo moeten regelen, ik wens je veel succes…

Dat is al beantwoord en ik heb ook netjes de titel van de post aangepast die over het Ziggo verhaal gaan. Ik had niets m.b.t. ziggo in deze post moeten zeggen omdat het hier over de Stalker portal aanbieders gaat.

Dus het Ziggo verhaal heeft zijn eigen POST en daar staat de link naar de Ziggo community waarin het antwoord door Ziggo gegeven is dat het aan hun ligt.

Niet om het een of het ander, maar op de foto die je post kun je al opmaken dat die melding die daar staat niet van ons afkomstig is. Wij hebben technisch niet eens de mogelijkheid om dergelijke meldingen bij klanten op TV’s te toveren.

Wederom: wij blokkeren niks.

Ik heb dus ook de titel aangepast @johan van de post en met de link naar het Ziggo forum is duidelijk dat dit een Ziggo ding is.