Qobuz aanmelding mislukt icm fritzbox 5490

op mijn tweak glasvezel lijn mislukt telkens het aanmelden bij qobuz met de melding dat ik een proxy of vpn zou gebruiken.

mijn aansluiting is tweak glasvezel icm fritzbox 5490 zonder converter direct op glas.

ik heb de fritzbox zojuist terug gezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem blijft.

qobuz meent te zien dat mijn verbinding een of andere proxy of vpn is.

update 13:35
nog gekker, net een nieuwe iphone in gebruik genomen, in eerste instantie dezelfde melden,

maar naar paar keer app openen en sluiten en proberen de signup te doen,

lijkt die nu wel te werken, maar de app ging gelijk over in het frans ipv engels,
denk dus toch te zien dat ik niet in nederland zit, want iphone staat op nl met engels als 2de taal, apps zouden dan de meest beschikbare taal moeten kiezen, engels in dit geval want de app heeft nog geen nederlandse vertaling.

andere apps doen ook gek met taal en regio op basis van de verbinding van tweak, zet ik wifi uit dan zijn deze eigenaardigheden weg. dus er is wel wat met de tweak verbinding heb ik het idde

Je moet even kijken wat je IP locatie is, daar zijn genoeg websites voor.
Kan best dat het een gerecycled IP adres is uit Frankrijk.

Wat Grafzicht zegt.

In deze tijd van IPv4 schaarste is het onvermijdelijk dat nieuwe of snel groeiende providers eerder gebruikte blokken toegewezen krijgen van RIPE.

Even ervan uitgaande dat bij RIPE zelf de gegevens zo snel mogelijk zijn aangepast op deze nieuwe geolocatie, vertikken veel diensten het om met enige regelmaat hun geo-ip databases up to date te houden