Stalker portal TV aanbieders geblocked door Tweak?

Ik gebruik alleen internet via Tweak en geen TV. Ik heb hiervoor een online IPTV aanbieder die de zenders aanbiedt via een m3u playlist of stalker mac address MAG kastje.

Het rare is nu dat de m3u playlist werkt met Ziggo en Tweak maar dat bij Tweak het MAG kastje met de stalker portal niet goed werkt (geen beeld). De connectie wordt gemaakt met de stalker portal, je krijgt alle TV zenders te zien (Boutique) dus de portal connectie is goed, EPG werkt ook en de tijden kloppen maar op de zenders krijg je GEEN beeld (zwart beeld, 0kbps verbinding).

Hang ik de verbinding om naar Ziggo op dat MAG kastje, BAM Beeld!

Geldt dat Tweak MAG stalker portal kastjes blocked is mijn vraag?

Kan mij niet voorstellen, tenzij dat kastje ovelast veroorzaakt op het netwerk, maar dan had Tweak je wel verwittigd via abuse@ neem ik aan.

Neem even contact op met je aanbieder van IPTV, alhoewel ik de legaliteit in twijfel trek, maar dat is een andere discussie :grimacing:

Kan en kon het mij ook niet voorstellen. Maar alles werkt behalve die portal. Ziggo okay, Tweak niet. Neem ik het kastje mee naar iemand anders, sluit het aan, direct beeld. Ook Ziggo maar natuurlijk wel ander buitenkant ip-adres.

Dus ik kijk tijdelijk wel via de m3u playlist maar ik vind het vaag dat bij andere ISP’s kastje in hdmi, utp en aanzetten bam beeld. Alleen bij Tweak niet.

Daarom even contact zoojen met je aanbieder. Wellicht hebben zij je ip-adres geblokkeerd.

Ter aanvulling: in ons netwerk wordt helemaal niks geblokkeerd op IP-blokken waar klanten in zitten. Als er problemen zijn, zou dat de volgende oorzaken kunnen hebben:

  1. De service heeft je IP geblokkeerd.
  2. De service gebruikt GeoIP en blokkeert toegang op basis daarvan.
  3. Er is sprake van een routing probleem.
  4. Er is iets aan de hand in je lokale netwerk.
  5. Er is iets aan de hand in DNS waardoor hostnames niet resolven. Dit zou samen kunnen hangen met een routing probleem.

Voor de wat minder technisch onderlegde gebruikers is dit wat moeilijker te debuggen. Het zal sowieso nooit een blokkade in ons netwerk zijn. Tot nu toe lijkt de meest voorkomende reden bij dit soort problemen GeoIP blocks te zijn.

3 likes

Er word niet geblokkeerd bij Tweak, dus ergens is er iets bij jou niet goed…

Ik zal het eens navragen. Het was opvallend dat alleen Tweak niet wilde en dat ik bij iedere willekeurige klant van Ziggo waar ik dat kastje mee naar toeneem wel wil. Daar is dus ook sprake van een ander buitenkant ip-adres. Als ik antwoord heb of duidelijk heb waar het aan lag meld ik het.

Ik heb hetzelfde probleem.
Via het modem van Ziggo werkt het perfect,
ga ik via de modem van tweak, dan werkt het niet meer.

Wat is het Tweak IP-adres (alleen de eerste 2 blokken, bijvoorbeeld 84.245…) van jullie beiden?
Kan het zijn dat dit ingekochte adressen zijn vanuit een ver land (Mongolië :clown_face: )?
Dan kan het toch GeoIP gerelateerd zijn …

217.19.xx.xxx is an IPv4 address owned by [Cambrium IT Services B.V. ] and located in (NL)(Eindhoven , North Brabant ).

  • My Public IPv4 is: [82.197.xxx.xxx]

  • My Public IPv6 is: Not Detected

  • Location: Purmerend, NH NL

  • ISP: Legaco Networks B.V.

Ik kan de links in mijn m3u playlist helemaal niet openen met tweak.

Het rare is dat als ik het ip-adres ga pingen hij wel pingt, zowel met Ziggo als tweak, maar als ik de zender open via VLC hij het met Tweak niet doet en met Ziggo wel.

Ik heb contact gehad met tweak via whatsapp maar ze beweren dat ze niks blokkeren.

https://lite.ip2location.com/netherlands-ip-address-ranges geeft voor 217.19 inderdaad Nederland aan. Voor 82.197 ook.

Of dit sluitend is weet ik niet, maar dit geeft geen reden tot GeoIP-blocking …
Probeer deze ook eens: https://www.iplocation.net/ip-lookup.

@johan, kan Tweak echt de root cause niet achterhalen?

Volgens mij wordt de locatie niet opgeslagen per block, dus kan best nogsteeds ip location zijn.

Kan idd nog steeds.
Nederlandse ISP’s krijgen massaal IPV4-adressen van andere landen. Hier is een tekort, daar hebben ze nog een paar over. Als de club die m3u playlist beheert gebruik maakt van oude lijsten kan het zeker zo zijn dat deze “nieuwe” Nederlandse IP-adressen ten onrechte als van een ander land worden gezien.

Om dat uit te sluiten zou je de beschikking moeten hebben over oude lijsten. Wie?

Nouja, die provider krijgt denk ik geld van deze mensen, zou fijn zijn als ze dan ook support leveren en uitzoeken waar het verschil zit

Heb ook problemen gehad met IPTV sinds gebruik van Tweak.
Voorheen bij ziggo nooit problemen mee gehad.
Wat bij mij werkte dat ik op mijn android tv een VPN gebruikte en die op land Nederland zetten en dan wel beeld kreeg!.

Wat @jordanvanbergen en @Daniele_Lopez kunnen doen is aan Tweak vragen om een vast IP-adres uit een oer-Nederlandse reeks (die dus van origine voor Nederland is uitgegeven).

Dat hoeft van mij helemaal niet. Tweak biedt haar diensten op haar manier aan. Vroeg me dus alleen af of Tweak iets blocked. Dus ip-adres mag van mij blijven wat het is. De dienstverlener moet toegang bieden tot zijn diensten vanaf iedere locatie.

Wat je zegt is dus dat als ik gebruik maak van een VPN over Tweak dat het dan eigenlijk wel zou moeten werken. Ik kan dat eens uittesten t.z.t. Niet dat dit een oplossing is want ik moet gewoon zonder VPN alles kunnen doen maar wel een goede test of het met een VPN weer wel gaat over Tweak verbinding omdat je dan bij een andere aanbieder zit.

Er zijn dienstverleners (Stalker) die hun service beperken tot bepaalde landen middels IP-lijsten. Deze manier van werken is niet full-proof. Jij zult dus Stalker moeten benaderen en hun uitleggen dat jouw IP-adres Nederlands is. Dit kun je Tweak als ISP niet verwijten. Het wordt tijd voor IPv6 !!

Lees deze tread ook eens …

Succes verder.

Inderdaad. Ik word ook gek van die onterechte GeoIP-blokkades. Vorige week vrijdag nog konden sommige van onze klanten spontaan uit het niets niet meer gebruik maken van Amazon Prime vanuit 2 van onze /22’s. Zie dat maar eens op korte termijn gefixt te krijgen. En dat terwijl die /22’s al meer dan een half jaar in gebruik waren en de RIPE info net zo lang niet gewijzigd is. Hoe dat kan? Beats me.

De pest is dat dat al die (grote) partijen die blokkeren via GeoIP eerst naar de ISP gaan wijzen, “want de ISP gebruikt buitenlandse IP’s”. Zo’n servicedesk of wat er ook maar aan de andere kant zit stuurt de klant daarmee met een kluitje in het riet zonder verdere controles en mikken het daarmee effectief bij de ISP over de schutting.

Verder zijn er nog van die partijen die blokkeren op basis van GeoIP, maar een hele trage GeoIP database update policy hebben (als die al bestaat), waardoor “hergebruikte” IP’s soms heel lang niet benaderbaar zijn. Het is als ISP zijnde bijna ondoenlijk om dat soort partijen te benaderen, zeker omdat het niet vast staat bij waar het nou eigenlijk fout gaat. Op afroep merken we dan dus dat er iets niet in de haak is en omdat we het helaas al druk genoeg hebben, verwijzen we klanten terug naar de foutieve provider.

3 likes