Reclames en Routers

Ik zal binnenkort mijn stappenplan maken en het hier delen.

Mijn Pi-hole lijkt te werken als ik zo de data bekijkt.


Maar toch heb ik nog een vraag omdat onze kodi box in de slaapkamer netjes alles blokkeert maar de tv niet.
Omdat het modem geen DHCP meer uitgeeft moet ik dan alle hardware stekkers daar uithalen en in gekoppelde switches doen of maakt dat niet uit? De tv zit namelijk in het Ziggo modem terwijl de Kodi box achter een switch zit.
De Raspberry zit ook achter een switch en dus niet direct in het modem.
Als dit allemaal niet uitmaakt wat is dan de oorzaak, wordt gek van die minuten durende reclames.
Tevens heb ik in de Google Play store een app gevonden die erg lijkt op Pi-hole.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tien.piholeconnect&hl=nl
Is deze goed en zo ja hoe stel ik m in, kan de juiste gegevens niet vinden. :blush:
B.v.d.

Weet iemand een goede app om mijn Pi-hole op mijn hp te bekijken?
De app die ik had Pi-hole Connect krijg ik niet aan de praat.

Hoi,

Eerst even dubbelchecken of je nu de DHCP server van de Ziggo box echt uitgezet hebt. Als je Pi-hole de enige DHCP server op je netwerk is zal elk apparaat de Pi-hole als DNS server moeten gebruiken. Dat kun je vaak ook in de diagnose schermen van het betreffende apparaat, bijvoorbeeld je TV, zien. Wel ff zorgen dat elke DHCP client zijn lease vernieuwd. Zet je TV bijvoorbeeld helemaal uit en weer aan. Of trek de netwerkkabel er even 10 seconden uit.

Ik snap de vraag over een app niet helemaal. De Pi-hole heeft een webinterface op http://pi-hole/admin/index.php die je vanaf elke browser in je netwerk kunt benaderen, ook op je smartphone. Waar heb je een app voor nodig?

De DHCP is daadwerkelijk uit geschakeld en de tv zie ik inderdaad in de logging voorbij komen. Alles is al een keer uit en weer aan geweest.
Over het algemeen is een aparte app overzichtelijker en sneller dan een website op de hp. Vaak letters te klein en dergelijke.

Gebruikt je TV alleen IPv4 of wellicht ook IPv6? Indien ook IPv6, zet dat dan eens uit. Het zou best kunnen dat voor IPv6 alles nog steeds via je Ziggo connect box gaat, ook de DNS.

Ik ga er tenminste vanuit dat Ziggo ook IPv6 ondersteunt?

Sorry voor de late reactie Bas, had wat andere belangrijke zaken te doen.
Mijn tv gebruikt alleen IPv4.
IPv6 op de connectbox lijkt uitgeschakeld als je DHCP uit schakelt, dan kan je namelijk niets meer met 6 doen.
Wat is trouwens het voor/nadeel van AdGuard t.o.v. Pi-hole?

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.