Probleem met eigen router

En als je nslookup www.tweak.nl in een commandovenster uitvoert?

Server: 8.8.8.8

Address: 8.8.8.8#53

Non-authoritative answer:

Name: www.tweak.nl

Address: 82.197.223.226

ik krijg dezelfde informatie met de switch ertussen als directe aansluiting, maar alleen bij de switch ertussen heb ik internet
dus hij filtert er iets uit

Hmm, dan lijkt het meer op een browserissue… misschien is er een proxyserver ingesteld of is er automatisch een proxy gedetecteerd. Kun je dat in de browserinstellingen nakijken en zo mogelijk proxy(detectie) uitschakelen?

proxyserver is uitgeschakeld

Hier wordt een soortgelijk probleem beschreven (alleen krijg jij wel een ip en kun je pingen…). Suggestie is om de mediaconverter even spanningsloos te maken met de overige kabels aangesloten.

Wat je verder kunt doen is een packet capture maken op het moment dat het internet niet werkt. Dat kan met Wireshark op je computer, mogelijk kan dat ook op je router. De packet capture kan worden gebruikt om vast te stellen of de ‘juiste’ packets naar buiten gaan. Nog mooier is het als je een capture aan de WAN-zijde van je router kunt maken.

ja dat had ik ook al gelezen, maar helaas geen oplossing

Met werkende ping en DNS maar geen werkend internet zou ik nog denken aan een MTU-issue; zou je dat nog uit kunnen sluiten?

ping -l 1472 -f ping.xs4all.nl

Kan het ook aan de Wan poort liggen van 2,5gb?, zal vanmiddag even proberen om de netwerkkabel gewoon in de 1 gb poort 1 of 8 te plaatsen.

Wat bedoel je met dat je wel alle gegevens netjes doorkrijgt?

En kun je de configuratie van je WAN poort delen?

WAN poort

IP Adres: 45.146.XX.XX
subnetmask : 255.255.254.0
Default gateway: 45.146.56.1
Primary DNS: 82.197.196.182
Secondary DNS: 82.197.196.182
conection Type: Dinamic IP

Moet de Default gateway niet 45.146.57.1 zijn, dus 57 ipv 56? Het kan wel, verschillend zijn, maar probeer eens.
Verder is jouw 2e DNS identiek aan de 1ste. Maak van de 2e eens 1.1.1.1

Niet als de prefix 45.146.56.0/23 is.

Verder doet Tweak je adres en default gateway middels DHCP uitgeven.

zelf zit ik in een /22:

Maar kan het kwaad dat ik er een switch voor zet, zodat alles gewoon werkt.
anders stuur ik de TP-link terug

Dat kan geen kwaad, zolang je maar geen andere apparatuur op die switch aansluit (Tweak staat het gebruik van één publiek IP-adres toe). Maar het zou moeten functioneren zonder switch ertussen.

Bij directe verbinding AX6000 (Wan) aan Mediaconverter:

  • Dhcp werkt
  • Ping naar 1.1.1.1 werkt
  • DNS lookup naar 8.8.8.8 werkt
  • Browsen naar https://1.1.1.1/ werkt

Er lijkt dus sprake van een goed werkende verbinding, maar:

  • “internet werk gewoon niet”

Kun je aangeven wat je bedoelt met “internet werk(t) gewoon niet”? Krijg je een foutmelding te zien in je browser? Welke foutmelding? Werken andere diensten ook niet zoals Microsoft Store en WhatsApp?

Kun je eens een DHCP refresh forceren nadat je de mediaconverter direct hebt aangesloten? Desnoods even de router rebooten?

heb alles geprobeerd, ook de router diverse malen gereboot, factory reset, alles van de stroom af voor een half uur. maar niks helpt. ook Macadressen gekloond, van computer, van oude fritzbox etc. Ik vraag me gewoon af, dat dmv de switch wel alles werkt, wat filtert hij er dan uit zodat het werkt. de gegevens die ik van de isp krijg met of zonder switch blijven hetzelfde. En Tp link is toch geen troep, de router heeft alle opties. De Wan poort is 2,5 (ook op 1 Gb full duplex gezet) maakt niets uit. Zowel Tweak en Tp Link kan mij niet helpen.

Kun je aangeven wat je bedoelt met “internet werk(t) gewoon niet”? Krijg je een foutmelding te zien in je browser? Welke foutmelding? Werken andere diensten ook niet zoals Microsoft Store en WhatsApp? Welke foutmelding krijg je hier te zien?

ik ben een Mac gebruiker, maar mn zoon heeft een pc. alles in het netwerk werkt. ook internet in de router geeft een goede verbinding, zegt hij, maar in de browser, apps etc werkt het niet.
geen internet verbinding zegt hij. (ook diverse DNS veranderingen gedaan)
Ook speedtest in de router doet het niet dan.

In Chrome of Safari staat een code bij de foutmelding Geen internetverbinding, bijv. ERR_NAME_NOT_RESOLVED. Krijg je iets wat lijkt op zo’n code te zien en zo ja, welke?

nee niets, pagina wil niet laden, en dan krijg ik in het scherm gewoon, geen internet verbinding, verder niets