Prime video - VPN?!

Misschien heeft er iemand suggesties voor wat te doen bij het volgende issue:

Sinds een aantal dagen geeft Prime video bij ons aan dat we verbonden zijn via een VPN, terwijl dat niet zo is.

Voor zover ik weet heb ik het zelfde IP adres al sinds de aansluiting geactiveerd is.

Ik heb gebeld met Amazon maar zij verwijzen naar Tweak, terwijl die er ook niets mee kunnen denk ik.

Daaarna nog een keer Amazon benaderd via chat - waarbij ze niet verder kwamen dan ‘reset je router eens’

Als workaround gebruik ik nu een VPN met ondersteuning voor Prime op mijn telefoon - en air play ik de content naar de tv - maar dit is nogal omslachtig.

Ik heb het zelfde probleem wat kunnen we er aan doen?

Klagen bij Amazon. Precies ditzelfde probleem bestond vorig jaar ook om deze tijd. Ik heb ze er ondertussen ook van op de hoogte gesteld.

1 like

Ik heb hetzelfde probleem. Al jaren hetzelfde vaste ip adres op mijn internetverbinding en nu een melding VPN of proxy te gebruiken. Nog nooit een vpn of proxy gebruikt op mijn internetverbinding om tv of prime video te kijken. Prime servicedesk geeft aan de provider te bellen maar er is niets veranderd. Iemand een suggestie?

Zie reactie van @johan : Klagen bij Amazon.

Bij mij hetzelfde probleem. Helaas snapt costumer support niet wat het probleem is, die komt niet verder dan “…we ondersteunen geen vpn…”. Heeft tweak wel de juiste ingang om dit op te lossen?

Bij mij werkt het weer, ik heb meerdere keren gebeld met Amazon

Via: https://www.primevideo.com/help/contact-us

Uiteindelijk iemand gekregen die het begreep en (na het doorlopen van zijn script) heeft doorgezet naar het ‘ development team’

Blijkbaar hebben ze iets gedaan!

Ik heb inmiddels zelf ook afmelding van Amazon gekregen. Volgens Amazon duurt het nog 24-48 uur voordat de updates doorgevoerd zijn en dan zou alles weer flex moeten zijn. Het gaat overigens alleen om 45.135.4.0/24.

Bij mij werkt het al weer enkele dagen. Hulde dat het is opgelost.

Ik heb het zelfde probleem maar zit in een andere range (45.136.6.0/24). Heb al geklaagd via de chat van amazon maar die blijven doorgaan over wifi en routers rebooten helaas.

Misschien kan er door tweak ook nog even naar deze range gekeken worden?

Gekeken. Het blijkt dat maxmind de hele /24 als VPN-prefix heeft gemarkeerd met als redenen:

There’s risky traffic on this network
There’s a bunch of traffic outside of NL on the network, mostly from US
By risky activity on this network I mean fraud. If they can clear out the fraudster end-users, we can remove the high-risk flags eventually

Wat natuurlijk volstrekt belachelijk is. Er hangen individuele eindklanten in die hele /22, dus dit hele verhaal slaat nergens op. Voor nu heb ik de hele /24 uit de DHCP-pool gehaald zodat clients naar een andere /24 gaan en geen last meer hebben van de problemen veroorzaakt door een of andere nitwit autoritaire partij :rage:

5 likes

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.