Beste,
Ik ben sinds gister over van KPN glasvezel naar glasvezel van Tweak. Gisteravond wilde ik een serie kijken via Prime en kreeg de melding dat ik gebruik maak van een VPN/Proxy verbinding en dat ik deze dien uit te zetten om gebruikt te kunnen maken van hun dienst. Ik gebruik geen VPN provider zoals nordvpn oid.
Uiteraard even een snelle google zoekactie gedaan en zag dat onder andere op dit forum hier meer mensen met hetzelfde probleem hebben gezeten/nog zitten.
Ik heb vanochtend contact gehad met de helpdesk van tweak, die geven aan dat het gewoon een soort van dikke pech is dat ik een IP adres heb die mogelijk in een reeks valt die bij streamingproviders staat aangemerkt als VPN adressen en dat ik zelf maar contact met hun moet zoeken om het probleem op te lossen.
Nu heb ik ook contact gehad met Amazon en die geven mij het volgende:
Dank je voor het vriendelijke gesprek betreffende je Prime Video.
Zoals besproken, heb ik met mijn collega's nagekeken wat de reden kan zijn dat je na het verkrijgen van een andere provider geen Prime meer kunt kijken.
Hierbij is er ontdekt, dat sommige providers zelf werken met buitenlandse VPN verbindingen, het is dan de bedoeling dat de provider zelf zorgt voor een Nederlandse versie hiervan of het niet hebben van een VPN
Om dit gecorrigeerd te krijgen, wil ik je vragen om contact op te nemen met Tweak, zodat zij dit kunnen regelen.
Erop vertrouwend dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd, wens ik je een fijne dag.
Het antwoord van Amazon slaat kant nog wal volgens mij.
Heeft er iemand een oplossing voor mij of kan iemand mij in de juiste richting sturen?