Port sharing in Fritzbox

Hallo, sinds enkele dagen internet van Tweak, via e-fiber, TV en telefoon geen probleem wel met mijn NVR van Hikvision, normaal toen ik nog KPN had kon ik overal ter wereld mijn camera’s zien, ook nu in de Fritzbox 5590 de poort open gezet zoals eerder bij de Xperiabox, nu geen beeld meer, Tweak zegt dat ze dit niet kunnen oplossen, stel je vraag maar op het forum.
Heb al spijt moet nog 11 maanden…
We hebben alleen nog de koperen kabel van KPN, dus we dachten blij te zijn met Tweak 1 Gb.

De schuld moet je niet leggen bij Tweak. Met dat soort vragen kan de helpdesk zich niet bezig houden. Als je een normaal werkende internet connectie hebt is voor hun de kous af. Expertise van veel uiteenlopende zaken zit daar niet. Waarom verwacht je dat? Elke poort die jij wilt kun je in de Fritz!box open zetten. Moet je zelf weten. Daar gaat Tweak echt geen stokje voor steken. Dus onzin om te zeggen nog 11 maanden…
Ik heb ook een Hikvision Die loopt wel via mijn NAS. Maar die kan ik gewoon waar te wereld bekijken hoor. Is een kwestie van toegang geven, wat jij zelf moet regelen. De juiste poort en ook natuurlijk naam en password.
Je kunt beter zoeken op een Hikvision forum of ip-camera forum.

Nou toen ik kpn als provider had kon ik daar ook terecht voor technische hulp voor de xperiabox,nu is Tweak mijn provider…zie geen verschil in provider zijn. Tweak moet achter zijn product staan, poort voor de Nvr staat open. Geen beeld van buitenaf!

Ook de leverancier van de fritzbox heeft geen ondersteuning meer….
Krielen

Het product leveren ze, algemene techsupport niet.

Weet je zeker dat je je nieuwe IP gebruikt?
Je de poort gecheckt hebt met iets van open port checker oid?
Je de poort test van buiten je eigen netwerk (of nat reflection ergens aan staat)?

Je misschien niet in de nvr de hostname ergens in moet voeren?

Bij de test welke poort open staat staat geen poort open terwijl bij de Fritzbox de poort wel open staat. Wat zie ik over het hoofd?
Krielen

Heb je een mediaconverter van Tweak gekregen. En zit die op je FTU. Of heb je die net als ik in de kast gelegd? Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat die poorten dicht houdt.
Dan die eens verwijderen. Je hebt niet voor niets een glasvezelmodem. Zelf een glaskabeltje zetten tussen de FTU en je 5590.

Ik heb gewoon een e-fiber glas aansluiting waarop een Fritzbox!box 5490 aangesloten zit, ik stel bij internet - permit access-device (IP adres van mijn recorder), port sharing poort 8000 in en enable en apply. Ik dacht oké dat is m, kijk ik bij port checker staat poort 8000 niet open……hoe dan???

Heb je het protocol en apparaat al eens gecontroleerd.

Misschien maar de handleiding van Fritz nog een keer volgen

Je recorder is een heel ander verhaal dan je ip-camera zelf.
Probeer die camera eerst eens.

1 like

Joop het Hikvision systeem heeft al 5 jaar gewerkt met een kpn router, dus daar is niks mis mee. Nu heb ik glasvezel met een Fritzbox!box en krijg het niet voor elkaar die Fritzbox!box te programmeren , diverse instanties geraadpleegd zonder resultaat.

Volgens een of andere tutorial dien je poort 80, 8000 en 554 (tcp) open te zetten. Mogelijk dat je Experiabox dit zelf deed op basis van UPnP. Dit kun je in de FRITZ!Box per device instellen met de optie “[✓] Permit independent port sharing for this device”.

Er zitten hier genoeg techneuten op het forum - maar help ons jou te helpen: hoe heb je het nu ingesteld (screenshots?), welke type recorder heb je en hoe wil je je camera benaderen, is dat via de browser (op ip) of met een app? Wat zijn de instellingen van die app? (je kunt je eigen ip’s natuurlijk maskeren)

2 likes

Mijn recorder heeft een vast op adres.
Standaard poorten zijn 80 - 445 - 8000
In de Frits!box poort 8000 in portforwarding open gezet en enable aangeklikt,
Helaas met Port checking geen poort open bij de FRITZ!box 5490

En je de Hikvision NVR (type) benadert, via browser of app, werkt het dan wel?

Je zegt dat de standaard poorten 80, 445 (geen 554?) en 8000 zijn - is het een idee om de drie poorten door te zetten i.p.v. alleen 8000?

Hoe test je de poorten? Is dat met de app, site of een externe site?

Ik gebruik de Hikvision app ik kan de recorder binnenshuis gewoon benaderen.
Ik zoek met Port-checker welke poort openstaan, die laat zien dat geen poort open staat, eerder had ik een kpn aansluiting met een xperiabox toen kon ik de recorder wel benaderen met poort 8000.

Testen met Port-checking, alle benodigde poorten open gezet die Hikvision aangeeft. In de FRITZ!Box 4 groene bolletjes, volgens mij geven die aan dat de poorten openstaan, portchecking ziet geen poorten openstaan op mijn openbaar IP adres.
Iets houd wat tegen, en waarom eerder bij de xperiabox wel gewoon beeld?..

Beste Peterine, Je hoeft voor een Hikvision camera helemaal geen poorten op je Fritz!box open te zetten. Is vaak nog erg risicovol.
Configureer bij de de instellingen van je Hikvision camera de UPnP (Universal Plug and Play) op Aan.
Dus zet daar een vinkje bij de optie.
Opslaan.
Herstart je camera via dit configuratiescherm.
Als je er een recorder tussen hebt, hier hetzelfde bij doen. Weer herstarten.

Op je Fritz!box ga je de Automatische port forwarding configureren als volgt:

FRITZ!Box configureren voor automatische port forwarding

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op
    “Home Network”.
  2. Klik in het menu “Home Network” op “Network”.
  3. Klik op het tabblad “Network Connections”.
  4. Klik naast het apparaat in kwestie op de knop van het pennetje (Bewerken).
  5. Schakel de optie “Permit independent port sharing for this device” in.
  6. Klik op “OK” om de instellingen op te slaan.

Hopelijk gaat e.e.a. nu wel werken.
Je kunt ook, om te proberen, je recorder er even tussenuit laten.
Dan kun je met een app testen of je jouw camera in ieder geval wel kunt vinden op het WAN. Dat moet echt zo lukken.
Succes dit keer.

1 like

Bedankt Joop.

Dit antwoord heeft ook een probleem bij mij opgelost.

Zet op de Fritz!box 5590 Fiber voor de zekerheid de nieuwste firmware 7.39 er handmatig op.
Dat is een labor versie ofwel Lab versie. Die is inmiddels bewezen goed.
Het wachten daarna is op versie 7.50
Link:
https://en.avm.de/fileadmin/user_upload/DE/Labor/Download/fritzbox-5590-fiber-labor-104326.zip

Voor de duidelijkheid: ik heb hier de 5490. :wink:

Zo anderen, met soort gelijk problemen in verbindingen, kunnen deze tip uit proberen.