Port sharing in Fritzbox

Lab versie was bestemd voor topic starter Peterine. Zijn openings post gaf de 5590 aan.

Hoi Joop,

Even ter informatie, UPnP is in feite een automatisch systeem om poorten open te zetten.
Je haalt hier dus geen extra veiligheid uit.
In feite geef je zelfs controle over welke poorten open zijn weg aan het apparaat.
Dit is bijvoorbeeld bij plex servers al eens gebruikt voor DDoS aanvallen.
Fijn dat de fritzbox het in ieder geval per apparaat aan laat zetten, maar ik zou dat niet zomaar op mn hele netwerk toelaten.

Groetjes

1 like

@Peterine
Ik gebruik IP Cam Viewer v 7.0.6 en bekijk daarmee binnenshuis (LAN) en buitenshuis (WAN) mijn Hikvision camera met in de config uitsluitend UPnP aan en UPnP aan op het interne IP adres van de camera in de Fritz!box.

Mijn camerarecorder werkt nog steeds niet vanaf buiten af via bv 4G . Allerlei instellingen gedaan. Moet eigenlijk stap voor stap instellingen aanpassen denk ik.
Peterine

Heb je de nieuwste software/firmware v.7.50 al op je Fritz!box 5590 gezet?
Automatisch of handmatig. Hier te downloaden:
https://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-5590-fiber/other/fritz.os/

Nogmaals: je kunt alleen maar poorten open zetten per apparaat ( IP-adres c.q. MAC adres) van je netwerk.
Dus poorten zijn niet te openen voor heel je netwerk (generiek).

Mijn camera systeem van Hikvision kan ik nog steeds niet benaderen via 4G via Fritzbox 5490
Krielen

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.