De oplossing van fabian heeft mij ook binnen 2 minuten aan iptv geholpen. Vergeet niet een apt update te doen voor je begint. Anders kun je dialog niet installeren. De setting van tweak staan op zijn GitHub…
Prima tip! Nu kan ik mijn Ziggo internet als fail-over inzetten!
Sinds afgelopen week heb ik een UDM-SE werkend. Het “inbouwen” in de meterkast kostte wat moeite ivm de afmeting, maar nu hangt ie.
IPv6 draait. Nu nog wat tweaken, een VPN voor IoT-spul maken en dan vrijgeven voor gebruik hier thuis.
Heb net op forum mijn werkende situatie gezet met rechtstreekse glasvezel aansluiting naar UDM Pro via SFP adapter inclusief schermafdrukken m.b.t. instellingen. Hopelijk helpt dit je.
Ik vond deze duidelijke uitleg op http://nl.fibresplitter.com/news/what-s-the-difference-between-upc-and-apc-conn-25267067.html.
Verschillen Tussen UPC En APC-Connector
Het belangrijkste verschil tussen UPC- en APC-connector is het vezeluiteinde. UPC-connectoren zijn gepolijst zonder hoek, maar APC-connectoren hebben een vezeluiteinde dat is gepolijst onder een hoek van 8 graden. Met UPC-connectoren wordt gereflecteerd licht rechtstreeks teruggekaatst naar de lichtbron. Het schuine eindvlak van de APC-connector zorgt er echter voor dat gereflecteerd licht onder een hoek in de bekleding reflecteert versus recht naar de bron toe. Dit veroorzaakt enkele verschillen in retourverlies. Daarom is meestal een UPC-connector vereist met minimaal -50 dB retourverlies of hoger, terwijl APC-connector retourverlies -60 dB of hoger moet zijn. Over het algemeen geldt dat hoe hoger het retourverlies, hoe beter de prestaties van de koppeling van twee connectoren. Naast het vezeloppervlak is de kleur nog een duidelijker verschil. Over het algemeen zijn UPC-connectoren blauw terwijl APC-connectoren groen zijn. De volgende afbeelding toont de hierboven genoemde verschillen intuïtief.
hallo jongens … Ik volg dit en ik zou de UDMP ook rechtstreeks via SPF op de glasvezelverbinding willen aansluiten.
Helaas heb ik deze thread laat gelezen en heb ik uiteindelijk deze SPF-interface gekocht UFiber Instant Optical Transceiver – Ubiquiti Store Europe
Mijn glasvezelverbinding wordt al geleverd met een blauwe UPC en een groene APC-connector.
Is het de juiste?
Nee, want dat is een GPON-SFP. Jouw lijn hangt niet aan KPN WBA, maar aan ons eigen (AON) netwerk en dat gaat dus niet werken. Optic specificaties vind je dus hier.
Gebruik de SFP-module die in de mediaconverter zit. Daar uit en in de UDM-Pro: werkt!
En als je de FritzBox hebt, overweeg dan de Ubiquiti UF-SM-1G-S (wel slecht verkrijgbaar). Ik heb deze gekocht bij UBCenter in Heerde.