Overgestapt naar Odido, waar blijft mijn creditfactuur?

Ik zit inmiddels al een maand bij Odido, Ik heb 2 weken geleden gebeld wat ik met mijn mediaconverter van Tweak moest doen en wanneer ik het te veel betaalde abonnementsgeld terug kon krijgen (ik had net in okt 2023 voor een vol jaar voorruit betaald a 410 euro)
Ik zou een email krijgen maar inmiddels zijn we een maand verder en heb nog steeds niets gehoord. Moet ik jullie in gebreke stellen? Aanmaningen sturen? Want deze afhandeling duurt weer veel te lang!

Mvg

1 like

Hoi,
Dit is het klantenforum van wat tweak was, niet de klantenservice.
Daarvoor moet je bij de tweak afdeling van odido zijn die je kan bellen via Bel 0800 893 25 43

Je kan rustig er van uit gaan dat het een maand of 3 duurt, zover ik weet is de tweak administratie nooit zo snel geweest.

Zover ik weet hoeft de mediacoverter niet terug, alleen routers.

Ik heb geen router (heb mijn eigen FW gebruikt). Ik wil best die oude mediaconverter terugsturen, maar ik vindt het gebrek aan communicatie wel slecht. Niet 1 mailtje gehad waarin aangegeven werd ā€˜hoe nu verderā€™
Wat ik moet doen met de hardware, hoe de financiele afwikkeling wordt. Gewoon niets.
Ze staan je met open armen te ontvangen als je lid wordt maar als je verplicht weg gaat, moet je kennelijk via een klein achterdeurtje het pand verlaten.

Heb je ook op mijntweak gekeken? Bij mij kwam de creditfactuur ook niet per e-mail of post maar daar stond die wel.

De mediaconverter hoef je zoals grafzicht ook al schreef inderdaad niet terug te sturen.

Als je vragen hebt, kun je volgens mij het beste e-mailen. Ik heb daar zelf tenminste bij tweak niets anders dan goede ervaringen mee.

Voordat ik ging bellen met Tweak heb ik eerst in ā€œMijn Tweakā€ gekeken. Daar stond op 04-01-2024 een creditfactuur. Op 10-01-2024 stond hij hier op ā€œbetaaldā€.

Het duurde uiteindelijk tot 18-01-2024 voordat het bedrag op mijn rekening stond.

Het staat helaas ook nog niet bij de facturen.

Je kunt altijd bellen hĆØā€¦ Tweak is wat dat betreft nog steeds bereikbaar (toch?).

@Tukkertje Ik heb hetzelfde vraagstuk: ik heb Tweak helpdesk benaderd en als reactie gekregen dat het tot 60 dagen kan duren voordat de creditfactuur wordt betaald. In mijn geval is de overstapdatum 8 januari geweest. Dat kan dus tot 8 maart durenā€¦

Even een email naar tweak en navragen. Ik hoefde uiteindelijk niks terug te sturen (Zyxel modem was te oud) vandaag heb ik het bedrag teruggestort gekregenā€¦ dus komt goed.

Inderdaad. Ook mailtje na overstap naar Tweak gestuurd. Na twee weken had ik borg terug + verrekening. Oude Zyxel verder niet terug hoeven sturen.

Heb vandaag maar een mailtje gestuurd naar info en support@tweak.nl
Vind het allemaal gewoon veel te lang duren.
Net nog even bij facturen gekeken maar er staat ook nog niets over een creditfactuur of teruggave.

@AEgberts Dat is bijzonderā€¦ ik heb al meerdere keren met Tweak helpdesk gemaild hierover en ik krijg wisselende redenen te horen:

  1. kan tot 60 dagen duren voordat verwerking plaatsvindt;
  2. de support desk kampt met een achterstand in verwerking, er staat een ticket open, etc.
  3. de logistiek verwerker kampt met een achterstand (?)

Vaag dat jij dan wel direct verwerking voor elkaar krijgtā€¦ Mag ik vragen om welk bedrag het gaat?

@Tukkertje Heb jij inmiddels al reactie/ het geld op je rekening teruggestort gekregen?

Nee, ik heb gisteren een email gestuurd naar support/info @ tweak.nl.
Kreeg vandaan reactie dat mijn opzegging nog niet volledig verwerkt is en als dat gebeurd is dat daarna pas de creditnota volgt. Het kan even duren omdat ze enorme drukte hebben. (joh al je abonnees moeten verplicht overstappen, dit zie je natuurlijk ook niet aankomenā€¦ zucht)
Maar goed, verder een excuses voor het ongemak en daar moeten we het dan maar mee doen.

Ze hadden nooit die keiharde datum van 1 januari moeten geven. Wat ze hadden moeten doen is gewoon alle contracten via een natuurlijke weg laten uitdienen en daarna niet meer verlengen. Geen nieuwe klanten meer aannemen en langzaam de boel uitfaseren. Dan waren dit soort gevallen veel gecontroleerder gegaan. Maarja waarom zou een overbetaalde projectleider, die dit soort overnames en migraties doet, hier ook eens goed over nadenken he? Is te veel gevraagd.

PS in mijn geval gaat het nog om zoā€™n 300 euro.

1 like

@Tukkertje : helemaal mee eens met wat je schrijft.

Dit behoeft zeker geen schoonheidsprijs: Tweak stelt (in ieder geval in mijn geval) dat het maximaal 60 dagen kan duren voordat creditnota is verwerktā€¦ Moet je eens andersom redeneren: als zij een bedrag van jou willen hebben moet je binnen 30 dagen (soms 14) betalenā€¦ Hoe eerlijk is dat eigenlijk? (geldt overigens ook bij andere bedrijven).

Wat ik verder opvallend vind is dat @AEgberts en @Joriz na contact met Tweak hun borg en verrekening (binnen 2 weken)ā€¦ en dat dat bij mij al meer dan 30 dagen duurtā€¦ Is hier sprake van ā€œdiegene die het harst zā€™n bek opentrektā€ā€¦???

1 like

Wat bedoel je met ā€œkeiharde datum van 1 januariā€?

beste mede @tukkertje, Ik ben 3 januari overgestapt naar KPN, heb 2e week januari, Tweak gevraagd hoe het met de terugbetaling ging. Ik kreeg toen een retour-doos thuis, echter bleek mijn Zyxel en glasvezel punt te oud om terug te sturen. heb daar eind januari een 2e mail voor gestuurd. Een week later had ik mijn geld retour. Ik denk, dat wanneer je in februari overgestapt bent, dat je in de massa mee doet en dat het dan inderdaad ff kan durenā€¦ (Dus ik heb geen bek opengetrokken! BTW Tweak vond ik altijd de beste, dus zou ik sowieso geen grote bek tegen hen opentrekken)

1 like

@AEgberts Tweak was inderdaad prima provider: nette prijs/kwaliteit verhouding. Niets mis mee.

Ik vind het wel teleurstellend dat ik zo lang op mijn geld moet wachten, terwijl ik het modem al lang keurig volgens de retourprocedure hebt geretourneerd. Het gaat toch om een flink bedrag (400 euro). Ik zal nogmaals eens gaan rappelleren bij Tweakā€¦ Misschien kan er dan ineens ook bij mij snel ā€œiets geregeldā€ wordenā€¦

2 likes

Ik ben dus 2 dagen later overgestapt. Op 5 januari is het stopgezet en op 6 jan werd ik door odido aangesloten.

2 likes

Is er al iemand (die meeleest) die zā€™n vooruitbetaalde abonnementskosten ("12 maanden voor 10 maanden tarief bij vooruitbetaling) heeft teruggekregen? Na inlevering van een nog te gebruiken modem (ik had een Fritz!box - uiteraard keurig geretourneerd), heb ik nu (17 februari) nog steeds niets ontvangenā€¦

Mijn situatie:

  • 440 euro betaald in september 2023, is ingegaan per 1 oktober 23;
  • Overgestapt van Tweak naar Odido op 8 januari 2024;
  • Fritzbox modem geretourneerd op 17 januari 202