Moet ik nu wel of niet kiezen voor tweak,

Wel of niet kiezen voor Tweak ? Zijn de TV problemen al opgelost ?

Zeker kiezen voor tweak, en dan later kijken naar tv?
Met zulke internetsnelheid is een tv kastje niet echt meer nodig en als je alsnog oude tv te kijken kan je het altijd nog ergens anders vandaan halen (ik stream bv op mn ouders ziggo go account)

1 like

NL Ziet abonnement. 8 euro. Alle NL zenders en bijna alles een jaar lang terugkijken.

1 like

(bericht ingetrokken door de schrijver, wordt over 24 uur automatisch verwijderd, tenzij gemarkeerd)

Daā€™s nou niet bepaald helemaal legaal. :sunglasses:

Dus je hebt kans dat er ineens zenders verdwijnen.
Of dat het hele spul er mee ophoudt.
Hoeft niet te gebeuren natuurlijk, maar het kan welā€¦

Bij mij waren de problemen met tv bij Tweak altijd al heel minimaal.
Af en toe, echt heel zeldzaam, eens een paar blokjes. Die zie ik nu
bijna nooit meer. En het beeld is ook prima van Canal Digitaal :+1: via de
Amino decoder die ik van Tweak heb maar die nu van Canal Digitaal is of zoā€¦

Idd niet stabiel en voor de fun, maar die app van canal digitaal werkt prima

Dit is wel illegaal, dat van ali

Nee die zijn nog steeds even groot en buitengewoon storend. Op zoek naar iets beters lijkt me heel goed

Tweak is een uitstekende netwerk leverancier. Heb nooit downtime en altijd een vlotte verbinding. sinds het hele debacle van Sparql als TV product heb ik veel meegemaakt.
Van brakke firmware tot opnames die plots verdwijnen.

Uiteindelijk heb ik besloten om TV niet meer via Tweak af te nemen maar direct bij CanalDigitaal. Ik had al een schotel hangen (voor FTA zenders) en kijk live TV via satelliet. (maar ook via de smartTV app)

Nog steeds vind ik de TV streams over het internet (via amino of app of smart tv app) erg foutgevoelig. blokvorming komt voor en in de apps komt het met regelmaat voor dat geluid wegvalt.
Zowiezo (bij vrijwel elke provider) is beeldkwaliteit via app streams nooit full hd. en dat scheelt nogal als je via een grote UHD TV zit te kijken.

Internet werkt idd toppie.
Zappen met canal digitaal app gaat langzaam maar werkt zeer redelijk. Heb nu last met mijn Samsung TV dat de apps vaak helemaal niet starten. Misschien ook maar via de satelliet dan, ik heb nog een nieuwe schotel liggen.

Ik heb naast een nieuw Internet Only abo bij Tweak mijn oude Ziggo alles-in-een abo aangehouden, hoofdzakelijk om mijn huwelijk niet in gevaar te brengen :innocent: .

Een juiste beslissing, kijkend naar alle problemen met CD die ik voorbij zie komen.

Na 1 jaar blijf ik Tweak aanhouden, meer als gadget dan noodzakelijk. Lekker spelen met de ER-12 router. Alles wat met TV te maken heeft draait lekker bij Ziggo, de Humaxen doen het prima en opnames zijn in eigen beheer.

Ik ben sinds een paar weken klant bij Tweak.
Tot nu toe redelijk tevreden.

Plus punten:

  • 1gbs internet
  • goeie prijs
  • Per jaar betalen met een leuke korting
    -gebruik eigen hardware mogelijk
  • haarscherp tv beeld

Min punten:

  • niet een juiste aanvraag gedaan bij reggefiber, waardoor we 2 weken zonder internet zaten (wordt ook aangeraden pas je oude internet op te zeggen als er een monteur is ingeplant) ook een beetje mijn fout dus.
  • zappen gaat mega traag
  • geen netflix/youtube apps of andere mogelijkheden met de CD tv box waardoor je nog steeds met 2 afstandsbedieningen in de weer moet.

Helaas kan ik niks over TV delen, ik heb een internet only abonnement. Wat ik wel kan zeggen is dat de glasvezelaansluiting stabiel is en het aantal mbit ruim voldoende om van alles tegelijkertijd te kunnen doen: iemand speelt een game op de pc, een ander netflixt, beneden kijkt iemand Uitzending gemist.

ik mag het oficieel wel niet zeggen maar er zijn iptv abboā€™s die perfect stabiel zijn en zeer goede beeld kwaliteit hebben tot 4 k zonder de storingen.
en je hebt alle zenders en ja het is ilegaal maar werkt perfect.

Het is als met een onverzekerde auto rijdenā€¦
Wees maar trots ā€¦

Ja doen!! Heerlijk om opgelicht te worden. Je betaald geld en je krijgt niks! Echt een aanraderšŸ˜ Wij zijn er iig goed ziek van. Maar gelukkig is de klantenservice heel beleefd en luisteren ze heel goed. Ze zullen nooit zeggen dat je niet goed luistert, of zeggen dat er iets in de mail (waar je naar kijkt) data in staan die er niet in staan. Ik hoop dat je nog geen abo elders hebt afgesloten want als je graag genaaid wordt moet je hier zijn!

Dat is natuurlijk niet de juiste gang van zaken, hopelijk kan er alsnog een oplossing gevonden worden.
Maar is er geen internet? Of geen apparaat of monteur geleverd?

Vorig jaar is het abonnement afgesloten. Inmiddels nog niets geleverd en wij verhuizen aankomende maand. Dus wij willen het abonnement bij voorkeur stop zetten. Er is ook een prijsverhoging geweest waarmee wij niet akkoord gaan. Maar goed: Kan het stopzeten niet? Dan stellen wij voor om bijvoorbeeld kosteloos verhuizen. Maar dat kan niet, we moeten hier de kosten voor de monteur betalen en daarbij komt 100 euro aan verhuiskosten terwijl de situatie gelijk is aan deze. Klantenservice is beleefd of onkundig. Net een aardige aan de telefoon gehad maar geeft eigenlijk aan niks te kunnen doen. Oplossingen komen er niet. Leidinggevende kun je niet spreken die zijn niet aanwezig op de vloer.

Raar verhaal, wie gaat er nou zo lang abonnement betalen en alleen af en toe even de klantenservice bellen of ze nog eens apparatuur krijgen. Je weet dat ze gewoon een balie hebben in Almere?

Na een prijsverhoging mag je wettelijk gezien altijd je abonnement opzeggen.

En waarom zou je het nog willen meeverhuizen als je geen dienst ontvangt? Die kosten zijn wel redelijk hoog, maar ik weet niet of dit ook bij een nieuw abonnement betaald dient te worden, anders zou ik natuurlijk gewoon een nieuw abonnement afsluiten.

Ik ben ook gewoon een klant, en kreeg na een kort belletje woensdag over mā€™n abonnement aanpassen vanochtend gewoon een monteur over de vloer die de fritzbox weghaalde en een mediaconverter erin zette. Dus er kan genoeg.

Almere is voor ons helaas niet om de hoek (2 uur rijden). Fijn dat jij wel een goede ervaring hebt.

Opzegging weigeren ze. Kunnen ze niks meer zeggen ze.

Verhuizen van abonnement willen wij bij voorkeur niet. Nieuw abonnement zou niks kosten. Annuleren van huidige abonnement kan niet. We mogen wel betalen voor een huis waar we niet in wonen, dat was de boodschap.