Help jij ons 10 Gigabit te testen?

16 dagen niks van je laten horen vind ik niet op de hoogte houden…
Jammer, ik ben opnieuw erg teleurgesteld.

Ik had minimaal een speedtest verwacht.

Laat je alstublieft even weten, als je nog geen bevindingen mag delen of zo…

Hoi Michael,

niet zo snel teleur gesteld zijn, er word aan gewerkt en binnenkort zal er wel iets op
het forum veschijnen, maar ik denk dat jij net als ik wel graag goede test wil zien en niet iets
slechts omdat het nog niet helemaal goed is afgesteld.
En jij bent net zo ongeduldig als ik zelf maar, … geduld is een schone zaak.

Ik wens jou in ieder geval een fijn en gezond 2020, de rest komt vanzelf goed.

Groet,
Hans Snuiverink

ik wil ook graag testen, maar ik kan nog niet eens 1gig krijgen van tweak hier in emmeloord. terwijl het netwerk er wel technisch geschikt voor is. lullige is dat ik in m’n apparatuur wel al tijden zie dat de communicatie snelheid van glasvezel modemrouter tot wijk centrale al wel 1000/1000 symetrisch is…

Goed om te horen dat een eerste klant al aangesloten is op 10gbit! Ik ben momenteel weer terug in t land dus hoop dat ik een van de volgende klanten mag zijn die het kan testen! Mijn computer is al 10gbit nu de rest nog.

Hoi Randal,

Zoals ik al zei het ziet er goed uit bij Remco.
Ik dacht alleen dat jullie het ook in Enschede Zuid gingen testen, in mijn hele huis ligt cat 8 en dat is snel genoeg, op 9 December vorig jaar was ik jarig en werd toen schrik niet 70 en ik dacht nu krijg ik van tweak een verjaardags cadeautje als verrassing, maar helaas ik heb niets gehoord of gezien.

Dus ik wacht nog steeds in rust af…

Groetjes,
Hans Snuiverink

Blijft nu erg stil hier.
Is er al nieuws @Nando / @randal ??

Graag test ik 10gb. Maar zou ook willen weten wat de huidige snelheid is modem zegt 1gb, pc rechtstreeks met kabel aangesloten komt met diverse snelheid testen o.a. ocla niet verder dan 200-250mb

Ik haal altijd ruim 950+ met een 1 Gbit verbinding.

Hallo TK19012242,

Het volgende haal ik in Enschede:

Speedtest-1-1-2020

Zoals je kunt zien is het snel genoeg…

Lijkt mij interessant om aan mee te doen.

Het hosten van een (cloud service) server heeft mijn interesse.

Een kleine update dan: de 10 Gigabit wordt daadwerkelijk gehaald bij Remco en we zijn druk in gesprek met de volgende kandidaat die 10 Gig in gebruik gaat nemen. De reden dat de test bij Remco iets langer duurt is dat wij hebben ontdekt dat de SFP+ module die wij gebruiken aan de klantzijde toch niet zo betrouwbaar blijkt als wij hadden verwacht. Het voordeel is dat dit precies is wat wij tijdens de test graag willen ontdekken, het nadeel is dat wij nu met alternatieve hardware moeten gaan testen. En die heeft enige levertijd.

Gedurende februari zullen wij alvast een 3e testlijn in de lucht hebben en kan vooral de stabiliteit goed getest worden. De snelheden worden in ieder geval gehaald, en daar zijn wij alvast heel blij mee :slight_smile:.

7 likes

Dit zijn mijn resultaten:

Maar ik heb begrepen dat ik een specifieke procedure moet doorlopen van Tweak om hard te maken dat mijn snelheid veel lager ligt dan de aansluiting van 1 GB Up en Download. Dus dat ga ik de volgende dagen inplannen, waarbij ik alleen op het netwerk zit rechtreeks met kabel, en alle virus protectors uit. Ben benieuwd welke resultaten ik dan krijg.
Op dit moment diverse devices, bekabeld en via WiFi.

snap alleen die Datacamp limited niet
ik kan bij tweak eigenlijk alleen cambrium en legaco networks.

heb je bij data camp een vpn lopen??
want dan snap ik die snelheden wel

1 like

OK goed nieuws
Kan je ook delen welke SPF+ module heb gebruikt en welke je nu hebt besteld zodat wij zelf de juiste voorbereidingen kunnen maken

Dank je wel MrD, je hebt mij op een idee gebracht en ben aan het testen geslagen met AVG Secure VPN actief en uitgeschakeld. En uitgeschakeld krijg ik een gemiddelde download van 804,38Mbps en upload van 928,98 Mbps. Dus dat komt richting de 1 Gb aansluiting die ik heb. Bedankt voor de suggestie. Weet jij misschien een andere VPN server die wel goede resultaten geeft? Groet, Eddy

1 like

off topic
*nee eigenlijk niet *
voor mijn vpn wensen heb ik geen gigabit nodig dus ook nooit in verdiept

ontopic

maar welke spf+ modules worden nu gebruikt ???
dit forum lijkt nu wel de zelfde snelheid te hebben als het vernieuwen van de website ::unamused:

Goed om te horen dat er nog niet opgegeven wordt! Kan niet wachten om dit zelf te mogen testen of aan te schaffen!

Ik wil ook wel meedoen. Hier is de verbinding op zich goed, dus dat is voor mij niet de reden om mee te doen. De reden voor mij is om te kijken welke snelheid in mijn nieuwbouwwoning bereikt kan worden en of deze dan ook daadwerkelijk stabiel blijft. De stabiliteit van een verbinding is voor mij belangrijk gezien de redenen waarvoor ik buiten huis mijn thuisnetwerk gebruik.

Vanaf morgen heb ik een 10gbit router, zou leuk zijn om mee te doen met de 10gbit tests :slight_smile:

Welke heb je gekocht? Ik heb een MikroTik CCR1036-8G-2S+.