Hallo,
Graag doe ik mee met de 10gbit pilot. Zoals meer wonen wij in het buitengebied en ben ons netwerk aan het bekabelen. Onder andere vanwege de toch wel relatief grote afstanden binnen heb ik switches en kabels aangeschaft die zijn voorbereid op 10gbit. Ik werk thuis vaak met grote bestanden in verschillende clouds die snelheid vragen. En ben benieuwd of we samen de snelheid kunnen verhogen. Ik verwacht toch wel dat we op enig moment over zullen moeten naar de 10gbit (waarvan ik dacht dat het reeds te bestellen was overigens).
Hoor graag,
Pegrijn
WOW! 10GB voor de consument! natuurlijk wil ik meehelpen om dit waar te kunnen maken!
ik denk dat het in mijn huis wel goed van pas kan komen omdat er nogal veel wordt gegamed en als er is een spelletje moet worden geïnstalleerd moet dit natuurlijk ZSM gaan!! Natuurlijk wordt er hier ook uitermate veel gestreamd dus ik denk dat ik super goed gebruik kan maken van de 10GB internet connectie
Ik zou graag meewillen doen met het testen van van 10gbit verbinding
als netwerk beheerder en gamer zou het mij super interessant zijn om limieten van zoveel bandbreedte te testen.
Ja, ik doe graag mee. Als is het maar om de Kids een plezier te doen!
Ik pionier graag met jullie mee! Ik ben ruim een jaar een trouwe gebruiker van jullie snelle gigabit verbinding (Almere), maar…the more…the better!
Hallo Tweak!
Ik maak al een heel aantal jaren fijn gebruik van jullie dienst thuis.
Ik ben zelf ontwikkelaar.
In het verleden heb ik al heel wat projecten gedaan. Thuis nog bij mijn ouders, een adressenprinter voor mijn vader, konden de facturen snel op de bus
Later als student heb ik onder andere een zoekmachine voor het CampusNet op de UT gemaakt en in die periode ben ik ook begonnen met Partyflock.
Partyflock was enorm groot en bekend, helaas is het wat gedaald. Met Appic ben ik een samenwerking beginnen in 2017.
Maar los daarvan ben ik nu zelf bezig met onderzoek naar nieuwe technieken, denk aan machine learning, kunstmatige intelligente en raakvlakken daarvan.
Dat project is al tijden bezig maar de laatste periode lijkt het in een stroomversnelling te komen, hoewel uiteindelijk resultaten nog wel even op zich laten wachten.
Al dat werk doe ik vanuit huis. Het betekent heel veel informatie verzamelen en combineren, zowel in mijn hoofd als op mijn computer, en nadenken over wat mogelijk zou kunnen zijn en wat mogelijk zou moeten zijn.
En snelle verbindingen waarmee de gegevens hier snel aankomen en door mij efficient verwerkt kunnen worden is dan onontbeerlijk.
De huidige 1 Gigabit verbinding is ook al geweldig, maar natuurlijk zou ik graag profijt willen hebben van het maximale.
Mijn verbruik is niet onnoemelijk hoog, het project wordt ook in mijn eigen tijd ontwikkeld en zal geen service of dienst voor anderen worden. Ik ben de enige die hier voorlopig aan werkt.
Mocht het project de staat van onderzoek ontgroeien en aan de buitenwereld bekend gemaakt worden, dan zal ik dat natuurlijk niet vanaf mijn privé aansluiting doen maar commerciële oplossingen zoeken.
Ik hoop dat ik met dit bericht voldoende duidelijk heb gemaakt dat ik in elk geval binnen de regels kan, zal en wil opereren.
En wie wil er niet aan de basis staat van wellicht een prachtig nieuw project ‘mede mogelijk gemaakt door Tweak Nederland’
In elk geval succes met jullie 10 Gigabit project. Toch weer mooi de eersten in Nederland!
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Hello,
I have just organized a conference in Portugal, and we are currently working on hosting and providing the slides and videos for the conference.
For that, I would like to host a Peertube instance at home to share the videos and would also like to make use of the 10Gb to stream other open-source and free software events.
This Peertube instance would also be used to peer with other instances and provide bandwidth in a descentralized way to other instances, more information can be found here: https://joinpeertube.org/en/
If I can test 10Gb, I can also host other parts of decentralized services like Mastodon and Diaspora.
I currently own a set of tiny NUCs, and I am willing to buy a switch to connect to your mikrotik device in order to bump the connection to 10GB as I have cable (CAT6) management ready to be used.
I am technically savvy and would be able to help you troubleshoot and work on providing feedback and improve the service.
I am a happy Gigabit Internet only Tweak client for a couple of years already, living in Almere, this is something that I am definitely super curious to test.
Thanks!
Nieuwe techniek vind ik reuze interessant en gaaf om uit te testen. Ik ben wat dat betreft een echte pionier en loop graag voorop met het testen, ontwikkelen en uitproberen van nieuwe technieken. De overstap naar 10 Gigabit internet, hoewel dat voorlopig nog lang niet nodig is, is zo’n mooi gaaf project.
De skills om niet direct bij support aan te moeten kloppen bij problemen is voldoende aanwezig. Zo heb ik onder andere meegeholpen aan het testen en ontwikkelen van kernels voor ARM, Small board computers. Ben ik verantwoordelijk voor diverse netwerken, variërend van glasvezel tot kabel, voip, ipv6, vlans, etc.
Hoop dat jullie mijn adres uitkiezen als pilot locatie voor 10 Gigabit glasvezel.
Wil graag meedoen aan het testen van 10 Gigabit netwerk, wij hebben de nodige wensen qua snelheid voor onze computers (bedraad en wifi), smartphones (wifi) en meerdere TV’s (bedraad).
(… = wijze van aansluiting).
Heb een IT achtergrond dus wil graag een voorloper zijn op dit gebied.
De pilot houdt het volgende in:
- Wij zoeken een aantal bestaande klanten die hun Gigabit verbinding de rest van het jaar gratis willen upgraden naar 10 Gigabit. Hierna heb je de optie de verbinding te blijven gebruiken, of terug te keren naar je ‘gewone’ Gigabit verbinding. Je betaalt gedurende de test hetzelfde tarief als nu.
Eind 2019 nadert best snel, wat is de planning?
Uit pure interesse, wanneer worden er namen uitgekozen voor deze pilot en op welke manier wordt bekend gemaakt dat de pilot is gestart zodat (als je niet bent uitgekozen) je weet dat je niet langer in spanning hoeft af te wachten?
Ik kon niet langer wachten dus ben alvast maar begonnen
Allereerst hartelijk dank voor alle reacties zo ver!
We hadden niet verwacht dat er zó enthousiast gereageerd zou worden, en het doet ons goed dat wij niet de enigen zijn die geloven dat het hoog tijd wordt voor een abonnement met 10 Gigabit.
Wij willen begin komende week contact opnemen met de eerste kandidaten waar wij een goed gevoel bij hebben. Die mensen sturen wij dan eerst een privé-bericht via dit forum, en daarna neem ik graag telefonisch contact op om eens te praten over onze plannen, en wat jij met 10 Gigabit zou willen testen.
Na deze gesprekken kiezen wij een handvol klanten waar we écht mee aan de gang gaan. Houd het forum komende week dus goed in de gaten .
Misschien op de valreep, maar ik meld me graag aan voor deze pilot. Hoop ook dat na de pilot de pioniersfase voorbij is zodat wij als enthousiastelingen met 10 Gigabit aan de slag kunnen.
Dag Rene,
Ik ga er van uit dat dit gebeurt, anders heeft het mijns inziens ook niet veel nut. Net als jij heb ik het ook niet nodig. Kan mij alleen een studentenhuis vol gamers/downloaders voorstellen, die 10 Gb nodig hebben. Anyway, wel leuk om te testen!
@Biomus,
Precies, Ik heb wel eens momenten gehad hier in huis dat er een man of 10 met de laptop (wired) verbonden was, en ik merkte er niets van En in een studenten huis van een kennis van me waar ze flink aan het gamen etc waren. Goede hardware is sowieso belangrijk daarom ben ik ook enorm te spreken over die Fritz! router.
@Rene,
Behalve de WiFi (2,4 GHz) is het een redelijk goed modem. Niet heel slecht en ook niet heel goed. Je kan er als leek veel instellen. Zelf wil ik nog meer en heb ook de 7490, de tweeling broer, en er staat openwrt op. Veel meer mogelijkheden!
Oh ik heb zowel 2.4 als 5 geen problemen, ddwrt/openwrt vind ik persoonlijk het fijnste. En ik mis nog steeds een goede reverse-proxy instelling op default modems. Een optie die ingebouwd is in de webserver van het modem.
Yup. wel handig als veiligheidsoptie, maar voor mij geen halszaak. Ik werk met Linux en de laatste keer dat ik een virus heb gezien op mijn systemen was zo’n 15 jaar geleden. Was niet eens op een systeem van mij, maar een externe harde schijf, die ik dommer wijs direct aan een (geïnfecteerde) windhoos desktop heb gehangen. Gelukkig had ik via Linux nergens last van en heb het virus uit de pc gehaald en de Ext. HDD. Mooi om te zien dat er nog meer figuren rondlopen, die bijna elk apparaat met Linux willen aanpassen aan eigen wensen