Glasvezel De Wolden - Hoe verder?

In mijn gebied (glasvezel de wolden) zijn er dus helemaal geen aanbiedingen of kortingen…

Hoezo geldt de actie niet?
Als ik mijn postcode invoer zie ik dit:


Is toch echt binnen Glasvezel De Wolden (De Wijk).

Totdat je bestelt…helaas niet in uw regio


Vandaag een mail gekregen van Tweak dat de jaarlijkse betaling omgezet wordt naar maandelijkse betaling met de korting van €440,- : 12 maanden is €36,67.

net met Delta weer een chat gehad.

Blijkt dat er dus achter de schermen nu eindelijk eens wat gebeurd.
Tweak blijkt bij ons op P2P te zitten(?) alles moet overgezet worden naar PON.
daar zijn de monteurs dus nog even mee bezig :wink:
Als het goed is krijgen we dus een mail als het overgezet is en dan kunnen we ook overstappen naar andere provider (of op aanbieding van Odido ingaan)
Heb van Delta wel de belofte gekregen dat we niet in januari zonder internet komen te zitten.

Nu maar hopen dat ze de belofte kunnen houden…

Wel fijn dat klanten ook actief worden geïnformeerd ;-(

Delta Netwerk gaat niet eerst de P2P/AON-verbindingen overzetten naar PON want dan zouden alle gebruikers direct een andere interface moeten krijgen,
Het lijkt mij logischer als de omzetting plaats vindt op de dag van overgang van Tweak naar wie dan ook.

Ik lees net dat Fiber Operator (de belichter voor Freedom in De Wolden) op het Cambrium netwerk gewoon AON blijft aanbieden. Helaas geldt dit niet voor De Wolden: hier gaat de techniek naar GPON als je voor Freedom kiest. Zou wel handig geweest zijn als ze hier ook AON als techniek hadden gekozen …

Hoi Bernd,

Ik geef alleen maar door wat Delta mij heeft verteld.
Is er geen mogelijkheid om de Fritzbox! te updaten? dus softwarematig naar PON?
dan kunnen ze het gewoon doen lijkt me

In ieder geval…afwachten nog maar.

Freedom is leuk maar veel te duur als ik het vergelijk met de andere aanbieders.
Nog maar afwachten natuurlijk wat voor aanbieding wij krijgen.
Geen idee hoeveel er nog afgeschreven moet worden op het netwerk. Zat toch een aardige hoeveelheid (europees) subsidie in?

Het is dus (nog) steeds K*T geregeld met de club van Tweak/Delta/Rendo.

nog steeds geen mogelijkheid om over te stappen. Rendo geeft aan dat er andere partijen zijn die mijn adres zichtbaar moeten maken. Delta netwerk kent nog steeds mijn adres niet en geeft zelfs aan dat er op mijn adres oo helemaal geen glasvezel gaat komen :joy: :grimacing: :grimacing:
Ik weet het niet meer hoor.
Waar kan ik wel terecht met vragen / klachten?
Moet nu eindelijk gewoon eens opgelost gaan worden!
Al met al ben ik al twee jaar bezig (met tussenpozen) om over te kunnen stappen.
Nu dat Tweak er helemaal mee stopt is het alleen nog wat urgenter.

Naar wie zou je over willen gaan? Je hebt vast een provider op het oog…

Ik zit zelf te denken aan ofido of delta.
Prijstechnisch interessant en gelukkig geen tv via canal digitaal.
Enigste providers die wel kunnen is freedom en slnr. Beide te duur

Het blijft, wat jij al zegt, een drama hoe providers onze postcodes kennen. Odido enkel via DSL !!! Delta denkt dat we nog een achtergebleven gebied zijn.
Er is de afgelopen maanden niets verbeterd, hoewel er wel beloftes zijn gedaan door de netwerkbeheerder.

Ze moeten het glasnetwerk maar overdoen aan ODF.

Binnenkort een nieuw jaar met nieuwe kansen. Keep fingers crossed…

Alle providers van glasvezel de wolden kennen inmiddels mijn postcode(Zuidwolde)wat Delta netwerk mij ook mailde(zie 19 okt)

1 like

Het gaat er op vooruit want bij Odido zijn ze er achter dat op mijn postcode in De Wolden glasvezel ligt. Daar is dan ook alles mee gezegd want een 1000 mb internetaansluiting gaat 55 euro per maand kosten. Ik zit nu op 36,67 euro dus dat betekent dat ik naar 150% van mijn huidige maandbedrag ga.
Sta nu voor de keuze om een andere glasaanbieder op te zoeken of overstappen naar Ziggo.
Wie kan er goede raad geven

1 like

Ik heb net dezelfde berekening gemaakt. De overname van Tweak door Odido zorgt voor een prijsstijging van 50%! Onbegrijpelijk dat dit zomaar mag.

In een vrij land mag dat. Bedrijven verdwijnen en/of worden overgenomen.
Er zijn nog meer aanbieders dan Odido…

Ik heb destijds gekozen voor internet 1000 mb + onbeperkt bellen van Tweak. De TV kabel van ziggo heb ik destijds aangehouden voor het gemak (geen losse kastjes naast de tv’s) en het aantal zenders in het goedkoopste pakket.
Op dit moment zijn mijn totale kosten ruim 74 euro p.m. dit haal je bij geen enkele glasaanbieder.

Als ik het onbeperkt bellen skip, wat best kan vanwege onbeperkt bellen op mobiel, dan kom ik alleen maar op mijn huidige prijs (of eigenlijk lager) door een alles-in-1 pakket te kiezen.
Op mijn postcode kom ik tot het volgende lijstje.
Odido 1000 mb 70 euro
Fiber 1000 mb 67 euro
Ziggo 400 mb 62 euro
Ziggo 1000 mb 69 euro
Freedom 1000 mb 69 euro
Glasnet 1000 mb 70 euro

Dat zit allemaal verrassend (of verdacht ?) dicht bij elkaar.

Voor mij kost Freedom 49 euro.
Jij zit toch ook op het netwerk van Glasvezel De Wolden?
Dat neem ik aan omdat je in dit topic post, speciaal voor gebruikers van dat netwerk…

49 zonder modem en tv, alles in 1 is wss 69

Ja in De Wolden.
Inclusief modem wordt het dan 51 euro bij freedom.
Bellen 5 euro en TV 13 euro maakt samen 69 euro.

1 like

OK, ik vergeleek appels met peren. Ik heb enkel internet via de glasvezel. TV heb ik van Ziggo, ongeëvenaard qua kwaliteit en opnames op eigen apparatuur met de mogelijkheid om reclames door te spoelen, allemaal speciaal voor de vrouw. Ook Ziggo internet heb ik erbij maar die heb ik als fail-over aangesloten: handig bij de overgang van Tweak naar Freedom als er wat problemen zijn…