Eurosport vanaf 1 juni uit het aanbod

Ik las vandaag dat per 1 juni diverse bbc zenders erbij komen, dat kan ik nog wel begrijpen.
Helaas staat er in hetzelfde bericht dat eurosport 1 en eurosport 2, en alle discovery zenders gaan verdwijnen. Dit kan ik niet begrijpen. Zou ook wel netjes zijn als tweak het canal digital zenderaanbod bijwerkt en aangeeft dat deze zenders verdwijnen dan kunnen in ieder geval veel nieuwe potentiele klanten op basis hiervan een andere provider kiezen.

Kan je de link delen waar je de zenderwijzigingen hebt gelezen, kan het niet op de website van CD vinden…

https://www.tweak.nl/nieuws.html

O gewoon op de website van Tweak haha, dat had ik niet verwacht.

keek zelf al er weinig tv, maar als ik keer was het een van de zenders die nu verdwijnen.
vannavond maar een vergadering inplannen met het gezin.

wat mij betreft gingen die kastje een paar jaar geleden al de deur uit.

1 like

De wijzigingen zijn inderdaad te vinden in het nieuwsbericht. FYI: de nieuwe zenderlijst wordt geupload zodra deze wijzigingen ook daadwerkelijk zijn doorgevoerd (1 juni).

Bijzonder dat deze keuzes worden gemaakt. Waarschijnlijk puur om het geld maar nu gaan we toch serieus kijken naar alternatieven. Gebruiksvriendelijk is het hele TV aanbod via Tweak/CD toch al niet als dan ook nog eens de zenders verdwijnen waar we regelmatig naar kijken dan haak ik af…

1 like

Even voor de duidelijkheid, dit zijn dus niet onze keuzes. Maar welke stappen je neemt is natuurlijk helemaal aan jou ;).

Tweak heeft voor CD gekozen toch? Daarmee zijn de keuzes van CD ook de keuzes van Tweak. Tweak zou protest aan kunnen tekenen bij CD namens haar klanten (als er genoeg mensen over denken zoals ik).

Maar dat kans dat dat gebeurt lijkt me net zo klein als de kans dat CD zich er wat van aantrekt.

1 like

PFFF Alle zenders eruit waar ik naar kijk. :unamused: :unamused: :unamused:

Ik heb net al een klacht gestuurd. Ik vind het belachelijk. Eind 2018 werd ID uit het basis pakket geknikkerd omdat tweak van Sparql naar Canaldigitaal ging en moest ik dus noodgedwongen een entertainment pakket erbij nemen en nu verdwijnt het daar dus ook uit. Ik wacht het antwoord op mijn mail nog af, maar als dat niet bevredigend is stap ik over naar T-Mobile. Ook gewoon 1GBps maar wel met fatsoenlijk kanalen pakket! Jammer van de gratis Usenet, maar daar kom ik ook wel weer overheen.

Ik vind het belachelijk heb nu 3 maanden glasvezel.
Ten eerste word het abonnement even duurder en dan gooien ze fatsoenlijke zenders eraf.
Ben er nu al klaar mee zal is kijken dat ik iets anders kan vinden cd is toch al niet alles,en laat staan de decoder pff wat een traag apparaat.

2 likes

Laat ons weten wat het antwoord is op je mail.

Ik ben al aan het kijken om dplay erbij te nemen en terug naar basis pakket tv kijken.
Gebruik nu toch al mijn nvidia shield tv om tv te kijken want de decoder van CD is waardeloos.

misschien kan je ook naar Jonaz ook 1 gig en tv via de coax vanuit je je glazvezel :wink: kost op mijn postcode €44.90 per maand en dan kan je bv ook Dplay erbij nemen ben je nog steeds goedkoper dan bij Tweak
en daarbij mag je 5 televisies aansluiten voor dat bedrag.

dus er zijn meer opties mocht je in het juiste postcode gebied wonen. maar of je hier op vooruit gaat laat ik even in het midden.

Zie hier het antwoord van Tweak. Ze zijn dus een klant kwijt.

Bedankt voor uw bericht.

Helaas is het zo dat bij geen enkel televisiepakket er nog ID aanwezig zal zijn. Dit zijn niet onze keuzes maar de keuzes van Canal Digitaal. Ik zal u een link mee sturen waar meer informatie in staat.

Met dit antwoord hoop ik voldoende van dienst te zijn. Toch nog vragen of opmerkingen? Reageer dan gerust op deze mail.

Met vriendelijke groet,
Het Tweak Team,

Ik zeg mijn tv abonnement helemaal op denk ik.
Kijken naar een iptv abonnement. Gelijk alle kanalen die je kunt krijgen.

Ik zeg niet alleen tv op. 1GB internet is niet uniek meer want Tweak is niet meer de enige die dat aanbiedt. Vaste telefoon gebruik ik nooit dus dat is ook al een punt waar ik niet voor hoef te blijven en gratis Usenet toegang is wel handig af en toe maar ook daar zijn goedkope alternatieven voor. Tv kwaliteit (en dan met name de Amino kastjes) zijn sowieso toch drama. Helaas pindakaas Tweak maar door dit soort geneuzel gaan jullie klanten kwijt raken.

Klopt ze daar niet meer uniek in. Al moet ik zeggen, als ik het goed begrijp ligt het niet aan tweak dat die zenders verdwijnen.

nee is niet meer uniek maar leveren wel iets meer als de tegenpartijen zoals een “vast” IP en PTR dat doen die andere niet.

Jonaz heeft nog minder zenders kan je net zo goed een nlziet abbo nemen.

En IPv6 zal nu wel snel komen met Freedom of internet want denk niet dat de oude XS4all klanten dit kwijt willen raken, want die hebben dat al jaren.