Draadloos alternatief gezocht: TV ontvanger - Fritzbox

Hallo,
sinds kort ben ik overgestapt naar Tweak met internet en TV. Tweak zelf geeft aan dat de TV-ontvanger altijd met een kabel aan het Fritzbox aangesloten moet worden. Dat is echter nogal complex hier in huis… TV staat niet in de buurt van de Fritzbox, kabel krijg ik niet mooi weggewerkt.
Van een van mijn vorige providers had ik nog een verbindingsset (powerline?) liggen, type DVS650. Dat werkte probleemloos bij de provider die ik hiervoor had (TV van T-Mobile).
Bij Tweak/Canal Plus werkt dit ook, echter, de TV loopt regelmatig ‘vast’. Ik vermoed dat dit met de manier van verbinden te maken heeft.

Mijn vraag: Wie o wie heeft/gebruikt er een alternatief om de TV-ontvangen en de Fritzbox goed op elkaar aan te sluiten zonder kabel?

Groeten Rene

Je kan een andere powerline set proberen, maar die zal waarschijnlijk soortgelijke problemen geven.

Een andere optie is bijvoorbeeld de Fritz!Repeater 2400 aanschaffen. Dit is een wifi “versterker” met een internetpoortje aan de onderkant. Je kan dan met een internetkabel je tv box aansluiten.

Als je wel coaxkabel hebt liggen tussen de Fritz!Box en je tv kun je van die omvormers aanschaffen. Die zetten je internetkabel om naar coax en aan de andere kant andersom. Dit zou de meest stabiele verbinding geven.

Dank voor de tip, ik ga de repeater 2400 proberen.

Hallo Rene,

Mijn ervaring is dat TV ontvangst van Tweak altijd vastloopt, hoe goed de verbinding ook is

m.v.g. P

1 like

De repeater 2400 lijkt te werken, nu 2 dagen in gebruik en vooralsnog geen haperingen. Duimen dat het zo blijft :slight_smile:

1 like

Top dat je het even terugkoppelt!

Inmiddels toch af en toe haperingen. Toch maar weer de kabel door de kamer heen gelegd. Maar ook dat geeft af en toe haperingen. Moet in deze “paac” toch gelijk geven. Haperingen blijkbaar altijd, ook bij een kabelverbinding.

Zorg er ook voor dat er geen switch tussen de fritzbox en de tv ontvanger zit (althans het kan wel maar dan moet ie wel igmp ondersteunen).

Persoonlijk heb ik de tv via tweak binnen een maand opgezegd omdat het erg traag is in mijn beleving.
Je kunt veel beter een iptv abbo of een abbo op NLZiet nemen. goedkoper, beter en meer.

Ik heb een Xiaomi mi box aangeschaft en draai daar de tv app op van Canal digitaal. Ook Netflix en andere streaming diensten nu via 1 apparaat. Werkt echt super.

Bij Tweak heb ik een internet+telefoon abbo dus met Fritzbox. Bij canaal digitaal heb ik een abbo. De TV is samsung met canal digitaal app. De TV heb ik uiteindelijk met UTP verbonden met Fritzbox. Zappen duurt ca. 2 sec. Werkt prima dit geheel.
De wifi oplossing op de TV haperte af en toe (1-2 maal per avond) in dit geval, dit merk ik trouwens niet op mijn PC . Blijkbaar is in dit geval dus de wifi van de TV die het niet kan bijbenen c.q. niet 100% compatibel is. Dus het hangt van je TV wifi af of je wel of geen haperingen krijg.
De canal digitaal abbo is inclusief Sateliet ontvangst. De onvanger is ingebouwd in de samsung TV. Deze combi geeft het scherpste beeld en zapped supersnel (<0,5 sec), daarnaast alle duitse zenders en engelse zenders, vaak beter beeld en programmas, dan de compressed NPO/RTL --net niet HDTV…zenders.

Als ik het goed begrijp heb je dus geen abo via Tweak maar via Satelliet en kijk je dus via de App van Canal Digitaal. Deze App streamt niet HD zie het antwoord wat ik hierover eens heb gehad. Resolutie Canal Digitaal

Volgens mij is CanalDigitaal met abonnement en ontvanger van Tweak wel HD

Ik gebruik Google chromecast met google tv bijvoorbeeld hier verkrijgbaar

werkt als een tierelier

Ik heb sinds 3 weken ook een Google Chromecast met Google tv. Werkt inderdaad fantastisch. Tip als je aan de grens woont: In Duitse winkels zoals Saturn te koop voor €69