Blokjes bij opnames/uitzending gemist en begin gemist

Rtl5 “24 uur in er” live kijken op kaon beeld zie foto geluid onderbroken 23.08. Voor minstens 3 minuten achter elkaar

Bij Tweak is het beter als je geen TV kijker meer bent, of anders TV streamt via chromecast oid

ik moet wel zeggen het opnemen is wel beter geworden, maar helaas hangt en hapert de opnames regelmatig. neem nu npo3 keuringdienstvanwaarde 19 dec hangt gewoon ergens in het midden. ik snap dat storage geld kost, maar er is een punt waar er geen draagvlak meer is in de familie voor tweak CD. ik snap niet dat dit niet onder controle is.

Jammer dat het bij jou niet werkt, ziet er echt niet uit, verschrikkelijk. Ik hoop dat Tweak/CD het voor jou kan oplossen. Sinds ik, op advies van de SD, de firmware van de ZyXEL en het kastje van CD naar fabrieksinstellingen heb gezet heb ik totaal geen blokjes of dergelijke meer en werkt alles naar behoren.

zowaar eergisteren naar de TV (mee)gekeken maar alle RTL zenders zagen er bij mij ook zo uit
de SBS zenders niet
Maar ben Tweak zeer dankbaar voor hun tv dienst want op eergisteren na kijk ik al bijna een jaar geen tv meer :slight_smile:
kijk alleen nog via internet
zag hier ook een topic over test van nieuwe firmware maar ik zeg laat maar.

Ik heb eindeloos geexperimenteerd om verlost te worden van de blokjes die veelvuldig op alle zenders aanwezig waren. Apparaten verplaatst. De frequentie van sommige omgezet. Het weerstation verplaatst en nog veel meer.
Ik weet nu zeker dat het aan de AMINO-box ligt die Tweak heeft geleverd, want sinds ik deze box/ kastje niet meer gebruik zijn alle TV problemen met blokjes en geluid verleden tijd.
Hoe? Alleen de Canal Digitaal app op je telefoon gebruiken en streamen naar je TV via Google chrome en alles draait als een tierelier.

Ha ja dat werkt dan wel. :slight_smile: Maar wel met een lagere bitrate.
Da’s ook nauwelijks een vervanging te noemen. :sunglasses:
Maar goed, als het werkt en je kunt zo wel normaal tv kijken. :+1:

Bij mij werkt die Amino box trouwens prima. :+1:
Ondanks dat ik nog firmware versie 14 op mijn Zyxel apparaat draai.

Schijnt dat iemand anders de blokjes en zo had opgelost doordat die
de laatste firmware voor die Zyxel modemrouter had geïnstalleerd.

Ik neem aan dat u weet wat het is als er voortdurend blokjes zijn op het scherm. Heel veel blokjes…
Ik ben blij er van verlost te zijn ondanks de lagere bitrate.
Tweak deed moeilijk om dit te verhelpen.
Ben op zoek naar een betere provider. Iemand een idee voor de glasvezel in De Wolden.

Afhankelijk van de TV die je hebt kun je ook de SmartTV app installeren.
Werkt nog net iets fijner (gewoon met je afstandbediening)

De streams zijn wel dezelfde als via de app, dus niet de hogere bitrates als met de Amino.

Even afhankelijk van je kijkgedrag… (welke zenders kijk je) kun je ook overwegen om een NLZiet abo te nemen. ook die kun je makkelijk bedienen via een native Smart TV app.

Cryptisch antwoord. Hoe kan ik vaststellen wat voor kwaliteit TV ok heb?
Waar kan ik de Smart TV app vinden?
Waarom de blokjes niet verhelpen?

Valt best mee hoor… als het goed is weet je of je een smart tv hebt… check je handleiding eventueel. in de lijst van de ‘appstore’ zul je de standaard video apps zien als Youtube, Netflix en voor nederland, NOS, Videoland, NLziet. voor recente TVs zie je dan ook de Canal Digitaal app.
Gewoon installeren en volg de installatie stappen.

De opmerking over beeldkwaliteit was niet bedoeld voor jou beoordeling maar als statement dat de beste beeldkwaliteit vanuit de technische data streams met de Amino box is. Of via satelliet. Alle andere streams zijn lager in data volume, dusdanig lager dat dit zichtbaar is in het beeld.
Omdat de Amino box een andere netwerk techniek gebruik heb je sneller last van ‘retransmit’ of gemiste data pakketjes. Die zie je in het beeld terug als blokjes.

De apps gebruiken minder bandbreedte en grotere buffers en hebben daardoor minder last van dat soort aspecten. Keerzijde hiervan is dat de beeldkwaliteit minder scherp is, geluid beperkt is tot stereo (niet dolby digital) en dat je bij kanaal zapping al gauw 4 seconden zit te wachten.

Tot op heden is het nog niet echt veel beter geworden. Opnemen van Net 5 is leuk voor de eerste 10 min daarna regelmatig zwart of stilstaand beeld. Zelfs een opname van ned3 HHB hangt en valt weg en dit is slechts een opname van 2 dagen geleden. tijdstip lijkt er niet tot te doen, maar weet zeker dat het aan jullie kant is. Immers het default antwoordt resetten en met kabel aansluiten etc is niet meer geloofwaardig. Ondemand is meer je kan kijken wanneer Tweak het uitkomt.

Nee dat valt niet mee!

En toch kan het wel helpen om router en mediabox opnieuw op te starten.
(Of soms het glasvezelmodem zelf ook terwijl dat toch een dom ding is wat
bijna niks doet. Alleen een glasvezel signaal naar UTP omzetten.)

Dan blijkt dat ie al eerder half in die opname is vastgelopen maar toch maar verder gaat. Opnieuw opstarten en ineens kun je dezelfde opname wel goed terug kijken. Dat is in ieder geval hier de ervaring tot nu toe. :slight_smile: Al gebruik ik de opname functie niet veel.
Genoeg leuke video content ondemand en online te vinden. :slight_smile:

Ja dat klinkt maf, maar beter kan ik het nu even niet uitleggen. Kan wel een heel betoog proberen te houden over (half) vastgelopen poorten/ processen of whatever die dan toch
door proberen door te werken. Ik weet ook niet precies wat het is.
Alleen dat het vaak nog helpt om de hele rommel opnieuw op te starten.

Dus ja, zelfs nu op glasvezel werkt die ‘oude methode’ bij mij vaak nog steeds. :smiley:
En voor vele vage fouten. :+1:

klopt dit wil best een helpen, echter om dit 10x daags te doen is waanzin. met name in het weekend zijn er vaak issues, niks op tv en iedereen ondemand. Ondemand is meer wanneer CD wil dat je kan kijken. Ook is het nadeel van de Zyxel dat deze bijna nooit in 1x kan restarten. de 1e reset komt de router inlog page niet meer op. en niet meer dan 2 lampjes op de router zelfs na 10 min niet. Hier komt een mooie tip : reboot zonder kabels en wanneer alles weer brand sluit hem dan weer aan.

1 like

Mjah, 10 keer per dag lijkt me ook waanzin inderdaad.
Hier is het meer een paar keer in de maand.
Ook niet geweldig, maar te weinig om me er echt druk over te maken. :slight_smile:

Bedankt voor die tip, die ga ik zeker eens proberen. Want je hebt gelijk:
Vaak wil de Zyxel niet in 1x opstarten. Bij mij werkt dan vaak het geintje
met die ‘domme’ glasvezelmodem. :+1: Er lijkt op dat moment geen
netwerkverbinding tussen die twee te komen. Na herstart glasvezelmodem wel.

Wat bij mij de stabiliteit van de Zyxel en blokjes e.d. heeft geholpen:

De zyxel zoveel mogelijk ontlasten. Een eigen 5-poort switch, een eigen wifi etc. etc. en de Zyxel alleen het internet verkeer laten doen. De Televisie zit dan in poort 2, en alle andere apparaten in poort 1 via die switch.