Blokjes bij opnames/uitzending gemist en begin gemist

Vaak hebben we blokjes in beeld (storing) bij opnames/uitzending gemist en begin gemist. Ook al heb ik maar 1 cd box op m’n router aangesloten en de rest losgekoppeld blijft dit.

Hebben meer mensen hier last van ?

Hoi HBG. Ja dit ervaar ik ook vaak. Het kijkt erg vervelend.

Ja daar heb ik ook last van. Nog steeds niet opgelost en buitengewoon vervelend. Alles al ontkoppeld maar niets helpt. TV via een vaste kabel. Een erfenis!!!

Ergenis natuurlijk…
…Dat begrijpt iedereen toch.

Helemaal mee eens, er is weinig zo irritant als haperend beeld! Wij horen weinig klachten over ‘live TV’, en in onze monitoring is ook geen packetloss of ‘filevorming’ te zien. Bovendien is live TV vrij goed stabiel te maken als er wel problemen zijn in de aanvoer of je eigen netwerk, omdat er dan ‘retransmissie’ wordt toegepast.

Voor on-demand diensten geldt ze wat verder van onze invloedsfeer staan. Ook Canal Digitaal voert de nodige monitoring uit, en geeft aan daar geen opvallende problemen te zien. Daarom is het aan ons de uitdaging om deze klachten zo scherp mogelijk te krijgen, zodat wij dit aan kunnen kaarten bij Canal Digitaal.

Daarvoor hebben we de volgende korte checklist. Ik snap dat het wat bewerkelijk is om telkens zo’n lijstje in te vullen, maar zou iemand ons misschien willen matsen en het volgende zo nauwkeurig mogelijk in te vullen? :pray:

  • Datum/tijd probleem:
  • Type box: Amino/Kaon
  • Functie / manier van kijken: (begin gemist, replaytv of opnemen etc)
  • Programma:
  • Exacte beschrijving van het probleem, bijvoorbeeld: om de 10 seconde kortstondige hapering, geluid loopt door. Begint vanaf minuut 12. < Hoe uitgebreider hoe beter.

Ik wil best wel een lijstje maken, waar moet het heen ? (mail, dit forum, …)

Laten we hier even beginnen :slight_smile:

Datum/tijd probleem: Zender FOX
Type box: Amino
Functie opnemen
Programma: Six
Stoppen met afspelen beeld hangt. Stop start verder kijken na 1,2 min hangt het weer, dit gaat door tot einde. het start Meestal direct na de 1e reclame
Dit is overigens bij veel opnamens. De reden van opnemen is dat ik vaak niet binnen 7dg kan kijken.

Ik heb even een vraagje,
Wat is de zapp snelheid bij jullie?

Als ik druk voor andere zender duurt het wel 6 tot 8 seconden voor ik de andere zender er voor heb

hallo,

ik heb (vooral) in het begin veel last gehad van blokjes beeld en haperingen bij live tv.
heb hier over regelmatig contact gehad met tweak. deze hebben een monteur gestuurd en gekeken of alles goed aangesloten was. (dat was zo gelukkig). het kastje krijgt 1gb aangeboden maar gebruikt 100mb. ook hebben ze canal digitaal nog benadert over wat te doen.
sinds dat de monteur een nieuw kastje heeft geplaatst is het minder geworden maar het is nooit weg geweest. over het algemeen zijn mijn vragen goed behandeld en heb via die weg begrepen dat het probleem bij canal digitaal lag of nog ligt. of het ooit weggaat ik weet het niet.
denk dat canal digitaal toch eens moet kijken of ze dat platform niet een kunnen upgraden of verbeteren, zeker nu de snelheden omhoog gaan.
tweak bedankt voor jullie begrip.

mvgr.
martin

het zou fijn zijn dat er actie wordt ondernomen. Opnemen is echt geen reclame voor Tweak. En heb niet echt de indruk dat het enig prio heeft. Blocken en stotteren is er al langere tijd. anders dan Firmware updaten en een factory reset is Tweak nog nooit gekomen. Zelf denk ik dat het te maken heeft met het niet meer kunnen doorspoelen, hier zou eens een pilot mee gedaan moeten worden. bufferen van video streams is niet nieuw.

Dit heb ik ook. Maar niet alleen bij opname. Ook bij “gewoon” tv kijken. Ik dacht dat dit vanzelf over zou gaan maar het blijft. Niet vaak maar toch enkele keren.

Ook heb ik haperingen in geluid bij het overgaan naar nieuwe scène en reclame filmpjes. Het geluid blijft dan even een paar seconden weg. Je ziet een mond bijvoorbeeld wel bewegen maar nog geen geluid.

Mensen Randal vraag of we Tweak willen helpen met het oplossen van dit vervelende probleem door detail gegevens te delen van het moment dat je storing ervaart in het volgende formaat:

Datum/tijd probleem:             [datum : tijd]
Type ontvanger (merk)            [Amino / Kaon / apple app / android app]
Functie / manier van kijken:  [begin gemist, uitzending gemist, opgenomen]
Programma:                             [Zendernaam en naam programma]
Exacte beschrijving van het probleem, bijvoorbeeld: [om de 10 seconde kortstondige hapering, geluid loopt door. Begint vanaf minuut 12. ]  < Hoe uitgebreider hoe beter.

Als we dit met een aantal mensen een paar weken doen heeft Tweak genoeg data om mee naar CanalDigitaal te gaan. (zoals uit zijn post blijkt vindt CanalDigitaal vreemd genoeg bij monitoring van ons gebruik geen opvallende problemen…).

Reacties dat je last van het probleem hebt zijn prima, maar zonder bovenstaande details dragen ze niet echt bij aan een oplossing.

2 likes

14 oktober ned1. Pauw 23:30 - 23:40
Ontvanger kanon
Live kijken
Blokjes gedurende 2 sec een aantal keren, geluid wordt niet onderbroken.

15 oktober SBS6
20:40 Steenrijk Straat arm 5-6 sec blokjes ook geen geluid
21:00 Steenrijk Straat arm 1-2 sec blokjes wel geluid
22:25 niets liever dan een kind 1-2 sec blokjes wel geluid
Alle drie live kijken met Kanon

16 oktober
20:59 Jack reacher 1 sec blokjes wel geluid
21:04 Jack reacher 1 sec blokjes wel geluid
22:00 Jack reacher 1 sec blokjes wel geluid
Alle drie live kijken met kanon

Waar is mijn reactie gebleven die ik heb geplaatst? Was negatief voor Tweak
Maar is verdwenen. Hoe kan dat?

23-10-2019 om 01:25 , zender: RTL-7. Film Big Game breekt na +/- 45 minuten af en wil niet verder spelen via uitzending gemist. Gaat automatisch over op de volgende film (Operation Rogue)

Hoi @Gerrit_Jan_Makaske. Ik zie twee reacties van 13 dagen terug. Wij verwijderen verder niks :man_shrugging:t2:. Behalve als je je heel erg misdraagt natuurlijk. Maar daar hoort opbouwende kritiek zeker niet bij ;).