Blokjes bij opnames/uitzending gemist en begin gemist

24 okt SBS6 dna 21.24. Blokjes met deels geluid wegvallen 1-2 sec.
Live gekeken met kanon

3 november opname gekeken van 10 augustus
SBS6 Jourey2 the mesterious island
in de laatste 30 mijn verscheidende keren haperingen en blokjes waar ook het geluid uit valt.
ontvanger Kanon

Amino. Vreselijk op dit moment. Sinds aantal dagen stopt het bekijken van een opname. Live tv geen probleem. Beeld gaat op zwart, soms gaat het later weer verder. Of error 101. Rond 21.00 uur. Zwaar irritant!

Exact hetzelfde bij andere programma’s

terugkijken programma 2 voor 12 van 8 nov loopt halverwege vast zowel via opname en tv gemist kijken.
Ontvanger Amino

terugkijken programma lotto weekend miljonairs van 9 nov loopt halverwege vast zowel via opname en tv gemist kijken.
Ontvanger Amino

Hallo Tweak, hebben jullie met bovenstaande info genoeg om de oorzaak van deze problemen te zoeken (of Canaal digitaal er naar te laten zoeken) ?

Het is uiteindelijk natuurlijk wel zo dat Tweak als leverancier van een (ingekochte dienst) moet zorgen dat het naar behoren functioneert.
Een aantal mensen hebben nu geholpen om data te verzamelen, ik denk dat nu de bal bij jullie ligt.

Ook hier in Almere 1326 sinds een week last van haperingen tijdens het bekijken van opnames. Soms gaat het beeld op zwart. Herstarten van apparatuur helpt niet. Ik hoop dat Tweak icm CD dit snel kan oplossen.

Heb je voorbeelden opnames waarbij dit is voorgekomen Daniel? Gaat het vanaf het begin op zwart? Of in de opname zelf? Je zegt rond 21:00, bedoel je dat het bij meerdere opnames vaak rond 9 uur voor komt?

Het is de laatste tijd bij ons erg slecht op NPO1, nu net weer tijdens het journaal, constant blokjes. Het geluid loopt wel door, maar een aantal regels blokjes bij elk shot.

Misschien toch eens op zoek gaan naar een alternatief!

Bij mij ziet het er de laatste tijd juist veel beter uit. Blokjes had ik toch al nauwelijks last van. Maar ik ben een tijd weg geweest en nu ik weer thuis ben valt het me op dat het beeld er erg goed uitziet. Scherp. Tweak en Canal Digitaal lijken de zaken zo langzamerhand toch op orde te hebben. Hier geen enkel blokje te bekennen.

Misschien door de Amino decoder die ik nog van Tweak zelf heb. Heb wel wat negatieve reacties over de decoder van Canal Digitaal zelf gezien. Al hebben die nu een nieuwere IP TV decoder die het beter zou moeten doen…

*Oeps te vroeg gesproken. Toch 2x blokjes gezien bij 2 verschillende zenders.
Niet op de NPO trouwens. Heeeeel kort weliswaar en maar eenmalig per zender maar toch. Aardig wat tv gekeken en heel wat zenders langs gezapped. Ziet er verder toch wel prima uit. Zappen lijkt ook iets korter geworden, max. 3 seconden.

Vandaag weer blokjes, op zowel NPO1 als NPO3 en wij maken ook gebruik van de Amino decoder.

TV doet het nu helemaal niet , 17-11-2019 om 22:45 begonnen. Reset van amino box geeft: Cannot get IP address from DHCP server.

Internet doet het normaal, modem + glasmodem reeds gereboot. Geen resultaat.

Morgen maar kijken hoe het erbij staat.

Ik had het advies van de SD gekregen om de Animo naar de fabrieksinstellingen teug te zetten en mijn ZyXEL te updaten naar de nieuwste firmware-versie. Beide vorige week gedaan en ik moet zeggen dat ik nu geen blokjes meer zie en dat opnames gewoon weer normaal afspelen. En ik kan nu ook eindelijk via de CD-App ’ bekijk op TV’ gebruiken (werkte voorheen nl. ook niet).

1 like

Jullie bevindingen zijn nuttig en we lezen alles. Zoals gezegd helpt het als we de informatie zo recent en gedetailleerd mogelijk doorkrijgen. Als hier meteen een klantnummer of andere referentie bij wordt plaatst dan kunnen we hier goed mee uit de voeten. Tot zover dank!

19 nov Ned1 Journaal 20:18 blokjes en ook geluid hapering
om 20:20 even overgeschakeld naar zender rijnmond 773 hierna terug en alles ok.
begin het idee te krijgen dat het aan de ontvanger ligt (onstabiel)
ontvanger amino

Door tweak’s helpdesk verholpen. De firmware op mijn Zyxel was te oud geworden

Ik heb al ruim 10 keer details doorgegeven, het is idd erg willekeurig en op de app werkt alles wel ok. ik ken al mensen die maar een chromecast hebben gekocht en via de app kijken omdat het met de ontvangers niet goed werkt. Ik denk dan ook zoals al meerdere mensen hierboven schrijven dat het aan de ontvanger ligt (software oid) dat het onregelmatig niet goed werkt.

Wellicht een goed idee om hier werk van te maken. veel mensen in de omgeving Hoogeveen kunnen over een paar maanden switchen van provider en zullen dit ook doen om voor een jaar te kijken of het daar beter is, of zelfs terug naar een niet glasvezel provider, waar de eigenaar van het netwerk in Hoogeveen (Re-net) niet blij mee zal zijn.

Ik hoop dat jullie nu echt serieus actie gaan nemen !!

Oei,oei,ik ben nog niet aangesloten op glazen kabel maar als ik dit allemaal lees dan heb ik zo mijn bedenkingen.
Ik ging er van uit dat het met de glazen kabel allemaal wel oké zou zijn,dus had mij al snel op gegeven toen er aanstalten werden gemaakt om onze gemeente aan te sluiten.
Ik vraag mij af,kan ik hier nog van af??:cry:

Vandaag monteur gehad, nadat ik een officiële ingebreke-stelling heb gemaild naar Tweak.
Deze monteur heeft mijn thuisnetwerk in orde bevonden en geeft aan dat de problemen bij Tweak / canaldigitaal liggen.
In mijn omgeving hoor ik dat men niet meer belt naar de helpdesk (heeft toch geen zijn, zie de meldingen op dit forum over klachten en ze zijn er nog steeds). je kunt je kop in het zand steken en denken als er bijna niemand belt er wel geen problemen zullen zijn. maar dat is echt niet zo.
zoals het nu is zie ik mij genoodzaakt om over te stappen zodra dit kan.
Jammer van al het werk wat wij als vrijwilligers in Tweak hebben gestoken om mensen een abonnement te laten nemen.
ik nodig graag iemand van Tweak uit om een paar avondjes bij mij op de bank door te brengen en te ervaren wat wij ervaren.

Vandaan beau 2300 beeld zie foto geluid weg aan een stuk door ontvanger kaon life kijken