Zenders opnemen

Voor zover ik van de klantenservice heb begrepen is maar een beperkt aantal zenders op te nemen en/of terug te kijken.

Onze dochter is helemaal gek van NickJr en vraagt op dit moment (we zitten nog bij XS4All) meerdere keren per dag om een bepaalde aflevering. Even zoeken, aanklikken en kijken.

Maar na vanmiddag (als we eindelijk van de ADSL af kunnen) zou dat afgelopen zijn.

Weet iemand een manier om programma’s op te nemen zonder gebruik te maken van de cloud van CanalDigital? De klantenservice had niet echt een oplossing helaas…

Het zou handig zijn als je álle kanalen op kon nemen, maar dat is helaas niet mogelijk. In de zenderlijst staat te lezen van welke kanalen je een opname kunt maken. Omdat dit bij Canal Digitaal in de ‘cloud’ gebeurt is het simpelweg niet mogelijk dit zelf thuis lokaal te regelen :slightly_frowning_face:.

Dat ik geen aanpassingen kan doen aan het opnamebeleid van Canal Digitaal is bekend. Maar dat het vanwege die cloud oplossing niet mogelijk zou zijn om zelf thuis iets te regelen vind ik wat erg kort door de bocht. CD levert namelijk zelf ook de M7 MP-201 en die heeft een ingebouwde harde schijf. Als je daar niets op zou kunnen opnemen zou je ook niets aan die HD hebben.

Overigens doet Tweak samen met CD een kastje-muur spelletje. Tweak zegt dat ze afhankelijk zijn van de hardware die CD levert terwijl CD zegt dat ze zelf geen hardware uitleveren. Vervolgens zegt Tweak dat je “echt een kastje van Tweak” moet hebben, “want die zijn op mac adres gekoppeld aan onze database”. Vreemd genoeg moest ik zelf juist dat adres doorgeven aan Tweak om mijn kastje te kunnen activeren.

Dat had dus net zo goed een kastje met een HD kunnen zijn. Dan was het probleem opgelost en kon ik het allemaal zelf thuis lokaal regelen…