Zeer ontevreden over bereikbaarheid en support

Ik heb een modem Fritsbox 5590 . Aansluiting van fiber is gedaan en gecontroleerd . zowel door tweak( monteur aansluiting) als E fiber. Toch nog geen internet. Na veel bellen en e-mailen nog geen bevredigend resultaat. Heb inmiddels de flitzbox omgewisseld om zeker te zijn dat dit goed is. Voel me als klant van tweak van kastje naar de muur gestuurd .Heb Internet only aansluiting, maar voel me gemangeld tussen provider/e-fiber en router leverancier. De laatste heeft tot uiterst toe geprobeerd me vooruit te helpen. E-fiber heeft alles doorgemeten. Expertise van Tweak blijf achter, terwijl ik toch hun klant ben. Wachten wachten wachten. Ze beloofde me terug te bellen!! maar helaas.

Je had beter internet plus bellen kunnen nemen. Dan krijg je een Router van Tweak en deze word aangesloten door een monteur. En kost maandelijks maar een paar euro meer.

Voor Internet Only moet je niet het profiel ‘Tweak’ gebruiken, maar iets als ‘other internet service provider’ / external modem or router / own connection to the internet / no account information required.

Kun je anders laten zien hoe het is ingesteld en wat de statuspagina vermeldt?

Eén ding snap ik niet. De monteur mag niet weggaan zonder dat hij gecontroleerd heeft of je internet hebt en met de door jou bestelde snelheid (1gbps)
Kwam hij bij je, en had je de Fritz!box zelf geinstalleerd? Dan steekt hij een utp-kabel achterin de box en meet, of je internet hebt en bij welke snelheid.
Hij doet deze ‘Cambrium’ speedtest:
LibreSpeed Speedtest
Hij bewaart daar een schermafdruk van als bewijs! Ook maakt hij een foto van de installatie met zijn tablet.

Werkte het niet toen de monteur kwam, dan moet hij de naar jou gestuurde mediaconverter dan maar installeren, en die werkend opleveren!
Als je daarna zelf wat anders installeert, mag je het uiteraard verder zelf uitzoeken!
Maar nu laat Tweak je in de steek, is mijn mening (zonder verdere details van jou).

1 like

A) Je zet jouw verhaal in het verkeerde hoofdstuk van dit forum. Heeft niets met wifi te maken. Zou onder internet geplaatst moeten worden.

B) Bij Internet Only draag je zorg voor je eigen router. Op het moment dat je voor dat abonnement kiest weet je dat. Je zult zelf verstand moeten hebben hoe je een router instelt.

C) Bij een Internet-Only abonnement krijg je een media converter. Deze wordt door de monteur aangesloten en daarmee test hij de lijn. Is dat goed dan is het voor Tweak klaar. Dan hebben zij voldaan waarvoor jij betaalt.

Als jij niet bij machte bent om zelf een eigen router werkend te krijgen dan is dat jouw probleem en niet die van Tweak.

Nu, Tweak heeft een forum beschikbaar gesteld om gebruikers elkaar te laten helpen.
Niet om dan op Tweak af te geven, maar om constructief jou een werkend internet te geven.

Internet Only maakt geen gebruik van VLAN, dus deze moet je in jouw eigen FritzBox uitzetten.
Verder DHCP voor de WAN-aansluiting aanzetten: klaar.
De verbinding met Tweak is recht-toe-recht-aan.

2 likes

Inmiddels meermaals contact gehad met TWEAK. Ze hebben het goed opgepakt .Middels de telefonisch support zijn de instellingen nagelopen en is er een andere glasvezel ( PON ) op aangesloten. Glasvezel werkt nu naar tevredenheid mede door support die in het weekend geleverd werd.

Dus na teleurstellende nieuwe klant van Tweak mag ik nu zeggen dat het ten goede gekeerd is. :wink:

2 likes

Aight, bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier met je verbinding!

Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar dat klopt niet :wink:
Alleen op WBA leveren we (sommige!) regio’s over PON, de rest is allemaal AON.

Maar in ieder geval mooi dat het naar behoren werkt nu :+1:

Dit topic is 60 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.