Xbox One probleem

Kan iemand mij helpen?
Bij ons is pas Tweak geinstalleerd,maar nu werkt de xbox niet naar behoren.
Er is wel verbinding,er kan online gegamed worden,maar het probleem is er kan niet meer deelgenomen worden aan een party.
Heb tweak gebeld maar die zeggen doodleuk is niet ons probleem moet je maar zelf oplossen,via google kom je er wel uit…nou niet dus!!!
Ze willen ook geen monteur sturen want dat hoort niet bij hun verantwoordelijkheid zeggen ze…
Ik heb al gezocht maar ik kom echt niet verder.
Ben ook niet zo technisch dus wel een duidelijk stappenplan,mocht iemand het weten aub…
Alvast bedankt

Geeft de xbox een foutcode oid?

Welk abonnement heb je van Tweak? Welke router gebruik je? Heb je nog iets gewijzigd aan je instellingen?

Glasvezel internet 1000mbit,fritzbox 5530,nee alleen zelfstandige poortvrijgave ingesteld.

Ja hij geeft 0x8923106C

Ik zou de poortvrijgave weer terugdraaien (althans als je geen poortbereik hebt opgegeven heb je mogelijk de hele Xbox opengezet).

Fout 0x8923106 heeft te maken met Teredo-tunneling, als je 6RD inschakelt gebruik je de 6in4-tunnel van Tweak zelf en is het mogelijk opgelost.

Troubleshoot NAT errors and multiplayer game issues | Xbox Support

IPv6-ondersteuning in FRITZ!Box configureren | FRITZ!Box 5530 Fiber | AVM Nederland

In stap 2.5 gebruik je de standaardinstelling (Always use a native IPv4 connection (recommended)), hij haalt de 6RD-parameters via DHCP op.

Hierna ga je naar Test uw IPv6. (test-ipv6.nl) om je verbinding te checken. Mogelijk moet je even opnieuw verbinden voordat het werkt.

En nee, dit zijn applicatiespecifieke issues die niet onder support van je internetprovider vallen :slight_smile:

Bedankt voor je reaktie. Heb het geprobeerd maar helaas weer zonder succes…

En als je UPnP inschakelt voor het apparaat?

Automatische port forwarding configureren | FRITZ!Box 5530 Fiber | AVM Nederland

Bij stap 2 weet ik niet meer hoe verder…nogmaals ik heb hier niet zoveel verstand van…Ik moet echt een duidelijk stappenplan hebben anders kom ik echt niet verder…

Stap 1 is het “FRITZ!Box configureren voor automatische port forwarding”. Als dat is gelukt… dan zou UPnP aan moeten staan.

Je hebt dus IPv6 ingeschakeld (wat Teredo overbodig zou moeten maken)… ipv6-test geeft aan dat IPv6 werkt? Wat komt er uit het stappenplan van de uitgever?

https://support.xbox.com/en-US/help/hardware-network/connect-network/xbox-one-nat-error#troubleshooting-specific-nat-errors

(Troubleshooting specific NAT errors)

Ipv6 test geeft aan dat het niet werkt

Okay… hoe zien de instellingen van IPv6 eruit op de FRITZ!Box? Heb je deze al eens herstart?