Wijziging ‘simultaan’ kijken

Op dit moment kun je, naast je HD-ontvanger, op maximaal 5 apparaten tegelijk tv kijken met de Canal Digitaal (smart)TV app. Dat blijft zo. Wat nieuw is, is dat je via de app nog maar naar 2 zenders van dezelfde leverancier (bijvoorbeeld RTL Nederland) tegelijkertijd mag kijken. De HD-ontvanger wordt hierbij dus niet meegerekend, het gaat puur om het kijken via de app (zie voorbeeld hieronder). Hiermee wordt een wijziging in de regelgeving vanuit de zenderleveranciers nageleefd. De limitering van de simultane streams geldt voor Live tv, Begin gemist, Replay en opnames.

Voorbeeld toegestaan :
Telefoon 1: NPO1
Telefoon 2: NPO2
Smart TV 1: RTL 4
Smart TV 2: RTL5
HD-ontvanger 1: RTL 7

Voorbeeld niet meer toegestaan:
Telefoon 1: NPO1
Telefoon 2: NPO2
Smart TV 1: RTL 4
Smart TV 2: RTL 5
Tablet 1: RTL 7

Nou lekker dan
ipv vooruit gaan we dus echt achteruit
Zeg niet dat Tweak hier iets aan kan doen mar toch…

Hoezo, kan Tweak hier niets aan doen, zij maken toch de keuze voor CD er zijn volgens mij ook andere partijen die het graag overnemen.

Dolblij dat ik, wat TV betref, nog bij Ziggo zit. Met 2 Humaxen hebben ik en mijn vrouw alle vrijheid om te kijken wat we willen en, heel belangrijk, om op te nemen. En doorspoelen bij het terugkijken is uitstekend te doen op ALLE zenders!

Internet van Tweak is prima. Hun keuze voor Canal Digital begint bedenkelijk te worden. Is er geen alternatief voor CD?

Regels regels regels… Al moet je aardig je best doen wil je hier daadwerkelijk ‘last’ van hebben denk ik zo.

Bedoelde meer op de regels die nu aangegeven worden.
Ben wel benieuwd of dit ook geld als je direct bij CD een abbo neemt.

Uiteraard. Dit is een verplichting vanuit de zenderleveranciers en geldt voor iedereen.

Geniet ervan zo lang het duurt en zo lang je in fZiggo gebied blijft wonen

Al die andere partijen hebben met dezelfde voorwaarden vanuit de zenders te maken

Hallo eversteegt, dat heb ik ook begrepen van Nanda, maar op dit moment heeft KPN dat ‘nog’ niet doorgevoerd naar haar klanten, want ik kan rustig opnemen en dan vervolgens de opgenomen uitzending terugkijken en daar vooruit of achteruit of op pauze zetten. Dat is ook hetgeen ik zou willen. Het wordt toch te gek, als de omroep bepaald of ik dat in een opgenomen programma mag doen? Net alsof de garage bepaald hoe langzaam of snel ik met mijn auto rijd;-(

Sorry ik bedoel Nando (type foutje)