Welke switch gebruiken?

Ik ben in feb overgegaan naar tweak en canaldigitaal. Het internet is prima. Voor wat betreft de tv ben ik een stuk minder tevreden. Wij hebben een groot gezin en dus meerdere tv’s. Ik heb dan ook tijdens het bestellen 4 decoders besteld. 2 tv’s zitten rechtstreeks op de fritzbox, de andere 2 zouden via een switch aangesloten worden. Maar als ik dat doe krijg ik de foutmelding s004. Als ik het netwerktest op de decoder zegt hij dat het prima werkt, maar krijg dus geen beeld. Ik heb een managed en een unmanaged switch van tp link geprobeerd, beide werken niet. Tweak weet niet welke switch precies wel zou werken en canaldigitaal stuurt me naar tweak.
Ik hoop dat iemand hier mij wel kan laten weten hoe en wat. Dank!

1 like

De GS105E van Netgear, of de GS108E als je 8 poorten nodig hebt.

1 like

Oke dank je. Ga ik die kopen!

Helemaal eens met de keuze voor de NEtgear GS10xE serie. Die heeft een goede en stabiele implementatie van IGMP snooping. Dit heb je nodig om je netwerk verkeer van de TV ontvangers goed te routeren.

TP link maakt best goede producten (fysiek niets mis mee) echter is hun software nogal een vrije interpretatie van de standaarden en geven over het algemeen meer problemen dan andere merken. Overigens de zakelijke producten gaat wel veel beter, maar is ook een categorie duurder.

1 like

Ik heb zo veel slechte ervaringen met TP-Link, dat die apparaten bij netwerkproblemen per definitie de schuld krijgen van mij. En zeker met multicast hebben ze inderdaad extreme eigenaardigheden…

Hier nog een oude blog van Tweak over het aansluiten van TV’s op de router (Zyxell of Fritzbox) icm een switch. Ikzelf gebruik zonder problemen de TP-Link TL-SG105E - Switch maar heb maar 1 canal digitaal tv kastje.

Als je de ruimte hebt kan je ook een aparte tv-only switch ophangen. Deze verbind je met de Fritz en in de switch plug je enkel je tv ontvangers.