Daar hoef jij ook geen goed gevoel bij te hebben. Ik zie het als hobby / spelletje om systemen zo lang mogelijk up te houden zonder vastlopers. Ik heb een aantal rPi’s die het nog veel langer volgehouden hebben (NU op dit moment)
pi@eMonServer:~$ uptime
19:34:28 up 874 days, 23:05, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
pi@cam2:~ $ uptime
19:34:53 up 465 days, 7:05, 1 user, load average: 0,61, 0,57, 0,55
pi@cam1:~ $ uptime
19:35:14 up 877 days, 22:16, 1 user, load average: 0.57, 0.49, 0.50
rene@NVRPi:~$ uptime
19:37:40 up 482 days, 51 min, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
En voor jullie tenen gaan krullen, dit is in een gemonitorde omgeving als er ongeoorloofd gedonder komt op die apparaten dan gaan er belletjes af
De router heeft nu een uptime van : 209 days, 16 hours, 0 minutes
En zie tot mijn verbazing dat de automatische update weer enabled is…
Maar blijkt up2date te wezen : FRITZ!OS: 07.12
En ja wanneer dit een omgeving zou wezen waar veel mensen voorbij kunnen komen. (Werkvloer / Theater / etc ) Zullen mijn tenen ook gaan krullen.
Mee eens dat was ook één van de problemen die ik met de vorige Router had Zyxel die ik van Tweak had. 14 tot 30 dagen max en ik moest 'm resetten anders kwam die niet meer vooruit.
Yep die is er elke dag wel ( soms ook wel vaker ) maar nooit op een vast tijdstip. En al zou die er wel zijn dan nog vind ik het irritant wanneer de router dat op zijn eigen houtje gaat uitvoeren. Als ik dan toevallig wel wakker ben en ergens mee bezig ben en meneer gooit een reboot / update er in.
Ik had de updates zelf uitgeschakeld. En zoals ik al eerder zei wanneer ik in de changes geen essentiële fixes zie die de veiligheid verbeteren. Dan blijft die nog op de FirmWare draaien die op dat moment draait.
één keer per maand / 2 maanden kijk ik of er updates zijn. Wanneer er verbeteringen zijn in bijv. SIP / NAS van de FritzBox dan laat ik ze schieten want die gebruik ik niet.
Zolang niemand dit test zal ook niemand de ‘kracht’ / ‘prestatie’ van een router weten.
Niet elke update is noodzakelijk. Zelfs niet elke security patch.