Welke mediaconverter en module nodig?

Beste,

Sinds deze week glasvezel in huis en aangesloten (Cuijk (NB), E-Fiber). Nu twijfel ik of ik de fritZbox er tussen uit haal en mijn USG3p (Unifi) er voor in de plaats zal zetten. Echter kom ik er niet uit welke module ik nodig heb voor de TP-Link MC220L. Ik lees op het forum iets over de TP-Link TL-SM321B.
Maar dat is volgens mij een LC connector terwijl ik een SC/UPC SC/APC Simplex kabel (FS.com productId: 96103) heb tussen de aansluiting en FritZbox 5490.

Eerlijk gezegd ik zie het licht niet meer door de fibers. (bomen en bos)

Vraag 1) welke mediaconverter
Vraag 2) welke module
Vraag 3) welke kabel
Vraag 4) is al die moeite het wel waard om de FritzBox te vervangen door de USG3 van Unifi

Dat ik config moet aanpassen in de USG is de volgende stap :wink: i.v.m. Internet en TV.
Inmiddels groot liefhebber van Unifi (1 USG3P, 3 x AP nanoHd en 1 Unifi switch 8 60W). Controller draait op Ubuntu 18.04 LTS

Hopelijk kan iemand me op weg helpen :wink:

https://www.tweak.nl/support/apparatuur-configureren.html hier zijn de specificaties voor de module op.
Als deze alleen met lc is te koop, kan je ook een glasvezel kabeltje kopen met sc aan de ene kant en lc aan de andere.
Pas wel op met glasvezel, want het licht dat erover gaat is niet zichtbaar maar wel schadelijk voor je ogen.
Desnoods kan je vast met de klantenservice regelen dat je evengoed je eigen router hebt met internet+TV en ze gewoon een mediaconverter komen brengen.

Als je al bekend bent hoe je al die speciale instellingen moet doen in de USG is dat zeker mooi om als router te hebben.

Mijn advies: blijf de FritzBox voorlopig gebruiken, eerst als modem/router, later als modem.
Ga jouw Ubiquiti gateway eerst geschikt maken voor TV en Internet: dat kan aardig tegenvallen. Het thuispubliek kan dan gewoon door met het consumeren van TV en internet. Als het je gelukt is om internet en TV via de USG te laten lopen, zet dan je FritzBox in Bridge, dan is het eigenlijk een Media Converter. De FritzBox zit bij jouw abo, dus waarom wegdoen?

Glasvezel-patch-kabels zijn er in alle soorten en maten te koop.
Ken je deze al: https://www.redlink.nl/blog/glasvezel-connectoren-overzicht/ ?