Waarom wordt er compleet niet gecommuniceerd over de storing?

Zowel op de site van CD als van Tweak wordt niet gecommuniceerd over de storing. Het enige dat ik er over kan vinden is dat “er een grote storing is” en dat CD er mee bezig zou zijn. De telefoon wordt er bij Tweak gewoon op gegooid dus beide partijen houden hun mond.

Reden dat ik het hier (dan maar) aankaart is dat ik meer dan genoeg ervaring heb aan de “leverancierskant” om te weten dat regelmatige updates beter werken dan helemaal niets zeggen. Ook al heb je niets te melden anders dan dat er nog geen oplossing is en dat je over x uur weer een update geeft.

Het draagt niet bij aan mijn tevredenheid over Tweak, en dan komt er vast wel weer iemand van Tweak die zegt dat het bij CD ligt dus dat zij er niets aan kunnen doen. Dat is voor een deel waar: als je voor Tweak kiest ben je gedwongen voor CD te kiezen als je TV af wilt nemen van Tweak. Dus daarmee beïnvloedt CD mijn ervaring met Tweak en of ik wel of niet zal verlengen als mijn jaarcontract er op zit…

Problemen kun je nooit voorkomen. De manier waarop je er mee omgaat heb je wel in de hand en bepaalt hoe tevreden mensen zijn.

1 like

Ik heb nog nooit een provider gezien die zulke updates geeft. Zeker geen grote, daar moet je blij zijn dat de storing überhaupt gemeld wordt.

Als je graag onder je contract uit wilt dan regel je dat met de klantenservice, daarvoor hoef je geen excuus te verzinnen hier.

Dat jij geen provider “hebt gezien” die zulke updates geeft zegt natuurlijk meer over jou dan over alle andere providers. Los dat ik benieuwd ben naar wat voor soort updates jij van Tweak bedoelt want anders dan een berichtje (na mijn post) dat het opgelost is zijn er geen updates geweest.

Ik heb even gekeken op de storingspagina van Tweak. Een helder verhaal, niets mis mee.
Ik begrijp niet dat iemand dit Teak kwalijk neemt.

Het is hetzelfde als de NS negatief bejegenen omdat Prorail een spoor heeft afgesloten vanwege sein- en wisselstoringen.

Ik had gisteren niet gekeken maar hij staat wel op de volgende pagina: https://status.tweak.nl/
Weet dus niet hoe snel die daar vermeld stond.

1 like

Ik neem het Tweak (niet de houtsoort) niet kwalijk dat er een storing is maar wel dat er niet over is gecommuniceerd en dat de helpdesk de verbinding verbreekt als je probeert te bellen. Pas enige tijd nadat de TV op storing ging kwam er op de statuspagina een melding (toen ik voor het eerst contact opnam stond alles nog op groen terwijl er bijvoorbeeld op allestoringen.nl al duidelijk was dat er al enige tijd iets aan de hand was).

De NS heeft geen andere keuze dan het spoor van Prorail af te nemen dus die vergelijking gaat niet op. Overigens communiceert de NS wel meerdere malen gedurende een storing dus wat dat betreft kunnen zowel CD als Tweak hier nog wat van leren.

Schijnbaar heb ik een aantal mensen op hun gevoelige tenen getrapt door mijn mening dat er beter gecommuniceerd kan worden te ventileren.

Feedback is vooropgesteld natuurlijk altijd welkom, dank daarvoor.

Ook wij hebben een @!^*!@ hekel hebben aan storingen. Mocht het toch voorkomen dan hebben wij voor dergelijke gevallen inderdaad status.tweak.nl online. Met de informatie die wij op dat moment hebben proberen wij jullie op deze pagina altijd zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de storing. Hoewel dit natuurlijk altijd sneller/uitgebreider kan, doet deze pagina vanuit de basis zijn werk.

Het streven is om dit altijd zo uitgebreid mogelijk te communiceren zoals bijvoorbeeld hieronder.

P.S. @r1200c. Dat de verbinding werd verbroken moet een foutje zijn geweest, excuses daarvoor. Naast het storingsbandje verwijzen wij iedereen ook telefonisch standaard door naar status.tweak.nl voor updates.

2 likes

Dat het verbreken van de verbinding een foutje is geweest zou kunnen maar dan kleden jullie de foutjes wel heel goed in met een begeleidende tekst op het “bandje”. Want daar werd gewoon gezegd dat de verbinding zou worden verbroken…

Ah, dat bedoel je. Dan heb je op een piekmoment gebeld. Als het limiet van de wachtrij bereikt is vragen we je inderdaad om op een ander moment terug te bellen. Dit kan voorkomen bij een storing.

Het daadwerkelijke storingsbandje verwijst je vooraf door naar status.tweak.nl. Het kan zijn dat die er nog niet op stond toen jij belde. Dat kan soms een kwestie van minuten zijn.

1 like