Vragen TV box en Canal Digitaal

Ik ben (nog) geen klant bij Tweak maar ik heb daar wat vragen over.

  1. Welke TV box krijg je bij afname van een TV-abonnement?
  2. Heeft de tv box die je krijgt een Wifi NIC?
  3. Werkt de meegeleverde afstandsbediening op infrarood (dus dat je moet richten) of via bleutooth?
  4. Ik heb een proefabonnement afgenomen bij Canal Digitaal om de app te testen maar de kwaliteit van de video is erg slecht (veel blokjes i.p.v. details). Wordt dit beter bij een vast abonnement (via Tweak)? Nu heb ik tv van ziggo en heb daar totaal geen last van, ook niet via coax-kabel + CI+ module.

Wij hadden hiervoor KPN, en Canal Digitaal is een grote stap terug qua beeldkwaliteit en qua menu/mogelijkheden. Ziggo is volgens mij ook beter.

  1. Wij hebben de M7 MZ101.

  2. Waarom zou je TV via WiFi aansluiten. Dat is vragen om problemen. Via de stroomkabel (HomePlug?) is een alternatief.

  3. Infrarood.

  4. Tweak biedt uitstekende snelheid Internet. Nooit problemen mee. Maar de kwaliteit van de CD IPTV is niet wat ik gewend was bij de KPN.

Ik heb inmiddels Internet Only. De kwaliteit van het signaal van Canal Digitaal vind ik dermate slecht dat ik daar niet meer voor wil betalen. Ik gebruik NLZiet. Genoeg zenders voor de enkele keer dat ik televisie kijk en kwaliteit is in elk geval dusdanig dat er geen blokjes in het beeld zitten.

Ziggo is qua beeld absoluut beter. Qua snelheid en stabiliteit van de internetaansluiting heb ik bij Tweak nog nooit te klagen gehad.

1 like

Ik heb al meerdere gebruik van Tweak en Canal Digitaal, al die jaren problemen met Canal Digitaal, elke keer weer modem resetten, omdat x, omdat y, omdat z. Ik was het zat en heb de M7 MZ101 afgekoppeld en overgestapt naar provider voor televisie die ik via rechtstreekse Internet aansluiting 1Gb heb aangesloten, Live tv, terug kijken, films, alles wat ik wil en stabiel en van betere kwaliteit. Tweak wilde/kon er nooit iets aan doen, (zat vast aan Canal Digitaal). Internet van Tweak 1Gb up en down werkt perfect, daar geen klagen over maar Canal Digitaal, liever niet.

Meerdere jaren maak ik gebruik